Szukaj

Informacje o Citroen Xantia I Liftback 2.0 i 121KM 89kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

czytaj więcej
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 121 KM (89 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 176 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~darek-wrocek
Citroen Xantia I
Liftback 2.0 i 121KM 89kW
Moja przygoda z Xantią zaczęła się przez przypadek, ot tanie auto na kilka miesięcy.Jednak należę do grupy ludzi ceniących komfort a xantia to jest autko paliwożerne jednak rekompensuje to komfortem jazdy ( praktycznie płynie ) silnik elastyczny, masa jest bardzo odczuwalna i daje poczucie bezpieczeństwa ( 170km/h nie robi wrażenia na pasażerach ), po przejechaniu 450km kierowca nie odczuwa zmęczenia, wewnątrz wykończenie to perfekcja na przykład parapety na drzwiach są miękkie ręka leży jak na oparciu fotela, fotel kierowcy w pełni regulowany ( co kto lubi ) . Ogulnie 5+ dla prjektanta.
3,2
~Cytryniarz
Citroen Xantia I
Liftback 2.0 i 121KM 89kW
Samochód pomimo swoich wad jest godny polecenia, jest to moim zdaniem idealna konstrukcja dla młodych ludzi ceniących sobie dalekie wypady z przyjaciółmi. Dużą zaletą jest bardzo nietypowy wygląd auta - możesz być pewien, że żaden polski "sportowiec z ogoloną głową" nie zakupi takiego wehikułu. Skórzana tapicerka i przestronna tylna kanapa wielokrotnie powodowały, że randki nie kończyły się na pocałunkach przed domem ;-) Uważam, że samochód jest dla ludzi oryginalnych, ceniących sobie własny styl i wygodę, kupując to auto nie licz, że będziesz Kubicą na naszych drogach ale co najmniej Tulipanem ;-)
3,2
~bronek30@autograf.pl
Citroen Xantia I
Liftback 2.0 i 121KM 89kW
komfort jazdy jest ok ładnie wybiera poskie drogi(dziury) spalanie mogłoby być mniejsze lub moja noga lżejsza :) zrobiłem nią sporo kilometrów sporo szmalu włożyłem na przestrzeni 6 lat było sporo napraw skrzynia raz mi padła często miałem problemy z wężami wodnymi aż do wymiany na nowe teraz ok. no i te tuleje wachaczy poduszki tylnego zawieszenia, instalacja mi raz szwankowała paliła się ale może to klimat miał na to wpływ(Norwegia) ale tak wogóle nie jest najgorzej
Średnie spalanie dla Citroen Xantia I Liftback 2.0 i 121KM 89kW 1993-1998
9,8
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,3
Citroen Xantia I
Liftback 2.0 i 121KM 89kW
Zużycie LPG miasto/trasa - 15/10l 100/km PB troszkę mniej ale to różnica może 2 litrów max. Przeglądy 160zł co roku. Koszty napraw nie są wygórowane. Ceny porównywalne z innymi markami, jedyna niedogodność, że nie naprawi tego auta przysłowiowy "pan Kazio" młotkiem i drucikiem. Trzeba trochę więcej uwagi poświęcać by auto odwdzięczyło się bezawaryjną jazdą. Jedynym poważnym defektem przez te 3 lata była padnięta pompa paliwa...
12,6
Citroen Xantia I
Liftback 2.0 i 121KM 89kW
Automat + LPG = średnio 15l w mieście + klima daje 16l na 100km Trasa niewiele lepiej ok 11-12l na 100km Ogólnie samochód nie jest ani dynamiczny ani ekonomiczny. Ceny napraw w normie, żadnych fajerwerków. Na pewno kieszeni nie zrujnuje.
9,1
Citroen Xantia I
Liftback 2.0 i 121KM 89kW
ostatnio mialam maly problem z hydraulika-wyciek okazalo sie ze uszczelka na gwincie od gruszki poszla bylam u trzech mechanikow i kazdy mowil co innego a jeden i to w serwisie citroena dokrecil tak ze cieklo jeszcze bardziej. pomogl mi dopiero bardzo mlody mechanik szybko sie zorientowal o co chodzi i za wymiane wzial tylko 30zł to jest na razie jedyny problem jak mialam z tym samochodem

Usterki Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 29
xantia gaśnie z niewiadomych powodów
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • silnik
witam, mam od jakiegoś miesiąca problem z moją xantia, a więc podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na lpg potrafi mi rozłączyć zapłon silnik tak jakby wyłączyć kluczykiem ze stacyjki, i potem jest ogromny problem z rozruchem, tz jak chwilę postoi i ostygnie samochód to odpala. zauważyłem że po tym jak samochód zgaśnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego bzyk nie wiem jak to opisać 2-3 sekundowe bzyyyyyk i potem załączenie pompy paliwa takie delikatne stuknięcie nazwijmy je pyk :) na zimnym silniku nie ma żadnego problemu z odpaleniem ale tak jak napisałem wcześniej jak nie ma bzyyyyk -ania nie ma jazdy pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie z waszej strony co to może być nadal czekam na jakies sugestie co to może być jeśli macie jakiś pomysł proszę o info na GG 4452293
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wyciek,kłopot z dostępem oraz diagnozą
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • układ kierowniczy
Doprowadziłem auto do porządku.Tak mi się wydawało.Wchodząc jednak pod nie zauważyłem że jednak nie do końca.W rozmowie z kimś użyłem określenia że "leci mi z układu kierowniczego ze wspomagania".Ten ktoś,bardzo tajemniczo stwierdził."Nie,to nie z tego leci.Jest tam takie miejsce łączenia dwóch elementów i to tam leci".Przeszukałem co się dało choć wiem że mogłem coś pominąć jako że nie mam nawet pojęcia jak to wygląda.Wpisanie hasła w wyszukiwarkę także odsyła do stron niezbyt wiele pokazujących lub wręcz do warsztatów naprawczych.Jeżeli to możliwe a jestm przekonany że tak,to poproszę o jakieś szczegóły.Może jakieś foto,schemat. W tej pozycji można tylko napisać że następuje powolny i uciążliwy wyciek,strasznie działający na psychikę oraz ....polbruk na przyblokowym parkingu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa wentylator nawiewu, podgrzewanie tylnej szyby, lusterek i foteli,
  • Citroen Xantia I Liftback 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Po odpaleniu nawiew się nie włącza, nie da się włączyć pogrzewania tylnej szyby, foteli i lusterek. Cały czas słychać jak stycznik się włącza i wyłącza. Niekiedy po przekręceniu stacyjki na pozycję "rozruch" kontrolki przygasały, a rozrusznik się nie kręci. Przyczyną tych wszystkich usterek są wypalone styki w stacyjce. Dość duży prąd przepływający przez te właśnie styki znacząco skraca ich żywotność. Wymiana stacyjki jest dość prosta. 1. Odkręcić osłone plastikową pod kierownicą, 2. Odpiąć kostki, które idą od stacyjki, 3. Wymontować starą stacyjkę, 4. Zamontować nową stacyjkę, 5. Podpiąć kostki, 6. Zamontować osłonę pod kierownicą.
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen Xantia I Liftback