Szukaj

Informacje o Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1995-1998

Lata produkcji: 1995 – 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1762 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Rafał Kucharczyk
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Miałem różne auta w różnych klasach. Od sportowych poprzez rodzinne aż do luksusowych. Ale żadne z moich wcześniejszych aut nie było tak wygodne, ekonomiczne,niezawodne i cudowne ja Xantia. Dziękuję Bogu, że dresiarze nie kupują takich aut, złodzieje ich nie lubią a Ci,którzy nigdy tego auta nie mieli, boją się hydropneumatyki. Dzięki temu ceny tych pięknych i doskonałych technicznie aut są fantastycznie niskie!!! Szkoda,że C5 już nie jest tak niezawodny, a nowy C5 nie ma tego cudownego zawieszenia. Na C6 na razie mnie nie stać ale przysięgam, że jak C6 będzie w zasięgu mojego portfela to kupię to auto!!!
4,0
~moroaman
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Dobry samochód, którzy doceniają Ci, którzy kiedyś zaryzykowali i kupili i okazało się, że jest całkiem ok. Inni ulegają obiegowej opinii o awaryjności, usterkowości i skomplikowanym, francuskim zawieszeniu...Przez to jest tani, a złodzieje go nie kradną. Tylko korzystać, choć może być ciężko o zadbane imało wyjeżdżone egzemplarze (zwłaszcza diesle)
2,9
~Zawiedziony..
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Samochód jest po prostu zbyt delikatny i zbyt awaryjny. Sypie się praktycznie wszystko - od drobnych \"dupereli\" po podstawowe układy. Wymaga sporych nakładów czasu i pieniędzy. Nie rekompensuje tego niestety komfort jazdy, co mi po wygodnej jeździe, jak ciągle się zastanawiam co zaraz się popsuje i ile będzie kosztować naprawa?
Średnie spalanie dla Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1995-1998
8,6
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,4
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Trasa 9, miasto 12 LPG - przy spokojnej jeździe. Benzyny pali z tego co pamiętam (7/10). Ciągałem kiedyś przyczepę (realne 1500kg) - w trasie 10 litrów...zdarzyło mi się też targać 6cio metrową przyczepę kempingową 80km po autostradzie - prawdziwy kolos, dwie sypialnie, kibel, kuchnia...kupiłem ją, aby budowlańcy (budowali mi dom) mieli gdzie mieszkać)...auto nie dawało rady, gotowało się - na szczęście to był jednorazowy wybryk, nie wiem ile wtedy spalił, ale myślę, że jakieś 16 litrów LPG. Minimalne jadąc na wakacje nad morze w dwie osoby i pełny bagażnik - mi 8,2 litra LPG - jazda zgodnie z przepisami, hamowanie silnikiem prędkości max 110 chwilowo.
10,5
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Auto z gazem, 12 litrów w mieście (Wrocław), ubezpieczenie 400zł. Nie boję się złodziei, bo nie kradną takich samochodów. Części są i tanie i drogie...tanie są tanie, a drogie są dobre...psuję się rzadko, a jak się już psuje, to jakieś pierdoły, które wymienia sam. Zawieszenie jest już dość wyjeżdżone, pompa słaba, ale puki jeździ, nie będę nic robił (a jak znam ten samochód, to będę jeszcze długo jeździł)... Powiem ważne zdanie: samochód, który dobrze się utrzymuje i utrzymywało będzie dobrze służył i już...są ludzie, którzy kupują wraki i płaczą...mogli nie kupować...
7,4
Citroen Xantia I
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Spalanie w mojej wersji silnikowej uznaję za doskonałe. Mam dosyć ciężką nogę i przy bardzo dynamicznej jeździe spalanie w mieście wynosi 8,7 litra. Przy spokojnej jeździe zgodnie z przepisami spalanie spada do 7,6 litra przy 100% jazdy miejskiej. Na trasie gdy podróżujemy ze stałą prędkością 120-130 km/h spalanie wynosi 6 l. Jak na masę i moc tego auta to doskonałe wyniki. Zasługą jest tu współczynnik oporu powietrza wynoszący cx30 który zarezerwowany jest dla współczesnych aut sportowych. Nawet osławione Porsche 911 ma cx32, czyli nieco gorszy. Francuzi górą.

Usterki Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 29
xantia gaśnie z niewiadomych powodów
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • silnik
witam, mam od jakiegoś miesiąca problem z moją xantia, a więc podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na lpg potrafi mi rozłączyć zapłon silnik tak jakby wyłączyć kluczykiem ze stacyjki, i potem jest ogromny problem z rozruchem, tz jak chwilę postoi i ostygnie samochód to odpala. zauważyłem że po tym jak samochód zgaśnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego bzyk nie wiem jak to opisać 2-3 sekundowe bzyyyyyk i potem załączenie pompy paliwa takie delikatne stuknięcie nazwijmy je pyk :) na zimnym silniku nie ma żadnego problemu z odpaleniem ale tak jak napisałem wcześniej jak nie ma bzyyyyk -ania nie ma jazdy pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie z waszej strony co to może być nadal czekam na jakies sugestie co to może być jeśli macie jakiś pomysł proszę o info na GG 4452293
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wyciek,kłopot z dostępem oraz diagnozą
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • układ kierowniczy
Doprowadziłem auto do porządku.Tak mi się wydawało.Wchodząc jednak pod nie zauważyłem że jednak nie do końca.W rozmowie z kimś użyłem określenia że "leci mi z układu kierowniczego ze wspomagania".Ten ktoś,bardzo tajemniczo stwierdził."Nie,to nie z tego leci.Jest tam takie miejsce łączenia dwóch elementów i to tam leci".Przeszukałem co się dało choć wiem że mogłem coś pominąć jako że nie mam nawet pojęcia jak to wygląda.Wpisanie hasła w wyszukiwarkę także odsyła do stron niezbyt wiele pokazujących lub wręcz do warsztatów naprawczych.Jeżeli to możliwe a jestm przekonany że tak,to poproszę o jakieś szczegóły.Może jakieś foto,schemat. W tej pozycji można tylko napisać że następuje powolny i uciążliwy wyciek,strasznie działający na psychikę oraz ....polbruk na przyblokowym parkingu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa wentylator nawiewu, podgrzewanie tylnej szyby, lusterek i foteli,
  • Citroen Xantia I Liftback 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Po odpaleniu nawiew się nie włącza, nie da się włączyć pogrzewania tylnej szyby, foteli i lusterek. Cały czas słychać jak stycznik się włącza i wyłącza. Niekiedy po przekręceniu stacyjki na pozycję "rozruch" kontrolki przygasały, a rozrusznik się nie kręci. Przyczyną tych wszystkich usterek są wypalone styki w stacyjce. Dość duży prąd przepływający przez te właśnie styki znacząco skraca ich żywotność. Wymiana stacyjki jest dość prosta. 1. Odkręcić osłone plastikową pod kierownicą, 2. Odpiąć kostki, które idą od stacyjki, 3. Wymontować starą stacyjkę, 4. Zamontować nową stacyjkę, 5. Podpiąć kostki, 6. Zamontować osłonę pod kierownicą.
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen Xantia I Liftback