Szukaj

Informacje o Citroen Xantia I Kombi 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1998

Lata produkcji: 1995 – 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1905 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~TRG42
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
DO PANA CO KRZYCZY! panie kup sobie pan taczki! a nie pisz głupot! i nie powtarzaj mitów... bo po takie wypowiedzi do dochodzę do wniosku że buka zabrakło w pobliżu aby sobie przywalić w niego. i trzeźwo napisać że się jest du ... i nawet nie wie się jak koło się dokręca ! Nie jest jeszcze idealnie, ponieważ pompa pracuję na sekcji 9mm i nie przetłacza większej dawki jak trzeba... ale i tak jest spoko bardzo ładnie się zbiera 7,5s od 60-100km/h na 4 biegu dość dobrze o tym świadczą. silnik pracuje bardzo ładnie. do tego zalany jest olejem 5W50... (nie lubię mitologi zwanej olejem mineralnym jak ci silnik cieknie to nie zalewaj go smołą tylko zrób wyciek bo potem będzie jeszcze gorzej), czym auto się odwdzięczyło nie pobierając więcej ja 0,2L na 10000km. elastyczność dobra jak na turbinę bez zmiennej geometrii... 0,4 bara daje już poniżej 2000 tyś obrotów. po za tym ten silnik dał podstawę pierwszego CR zrobionego przez fiata. jak na silnik ze starą pompą boscha chodzi bardzo ładnie. jednak za całość silnik nie dostanie idealnej oceny ponieważ brak mu troszkę mocy w porównaniu do zużytego paliwa. ale dam oś 12 od iveco i będzie idealnie i nowe końcówki wtryskiwaczy to bezie 6.0. i proszę nie zachwycajcie się tym TDI tak bardzo... bo szczególnie nie ma czym... tym że warczy jak traktor ! Układ jezdny Prosty jak woźnicy bat! tuleje wahacza wielkie wszystko pancerne wręcz... kule jak nabiłem 58kkm temu tak się trzymają 25 zł sztuka za nabicie... 75 za strzeloną... po prostu to jest tapczan płynie po drodze... jednocześnie jest dobry w zakrętach... troszkę uchylne tylne koła coś jak w nowej lagunie... do tego nic nie wymieniałem żadnej tulejki niczego pewnie jeszcze to jest oryginalne... zawieszenie pracuje bardzo cicho... jednak jest mały minus mianowicie... charakterystyka tego zawieszenia sprawdza się na dużych nierównościach... jednak nie jest czuła na drobne dziurki... ale to już taki urok zawieszenia ze \\\"sprężyną gazową\\\" tzn gruchy sfery, kule itp jak to zwał tak zwał. i znowu po równam do skody... jak się przesiadam... z skody do cytryny to jak bym w miękki fotelik wpadł... zaletą tego zawieszenia jest jeszcze to że nie przenosi szkodliwych drgań w zakresie 8-15?! i to jest fakt bo po całym dniu jazdy tym autem nie czuje się tych kilometrów po polskich drogach... jeszcze raz pancerne zawieszenie proste jak woźnicy bat! jedyne co bym do rzucił jeszcze to duży promień skrętu... taki urok... ale przeżyłem to... nie widzę tego jako wadę... ponieważ przeguby na tym mniej cierpią ! w skodzie takim słabym dieslu padają jak muchy ! a tu jeszcze mam oryginał !
4,5
~alamo@poczta.onet.pl
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
No cóż. Kupiłem auto na budowę : tanie, duże, duża ładowność. W Xantii mam bonus - sama się pozimuje. Nie ważne ile cegieł załaduję, i tak wjadę na plac, i tak przejadę przez muldę, i tak mogę je podnieść do 40 cm prześwitu jak muszę po deszczu budowę przejechać... Auto jest śmiesznie tanie jak na to co oferuje. DOSKONAŁE materiały, DOSKONAŁY komfort, BARDZO DOBRE wyposażenie. Poszukajcie mechanika który się nim zajmie, i kupujcie egzemplarz z kimś kto miał już hydrowóz. A potem tylko się cieszcie.
4,5
~Pierwszy użytkownik
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Pierwsze auto i od ponad 10 lat oraz 80 tys.km w ciągłym użytkowaniu, gdyż po prostu generalnie nie sprawia kłopotów. Jeśli już awarie, to ponad połowa z nich z powodu kiepskich zamienników oraz partactwa mechaników, które trzeba było poprawiać w kolejnym warsztacie. Na szczęście są mechanicy, którzy znają się na tych samochodach i potrafią je dobrze i niedrogo zrobić.
Średnie spalanie dla Citroen Xantia I Kombi 1.9 TD 90KM 66kW 1995-1998
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Paliwa pali jak na to że jest dość ciężka pali mało 6L w trasie do 7,5 L w mieście ale stare wtryskiwacze... i pompa już też nie nowa i dla tego troszkę chlipie... ale dostanie oś do pompy od Iveco i nowe końcówki wtryskiwaczy i będzie paliła 15% mniej to już rewiry TDI... :D cóż trzeba też wiedzieć jak autem bez kompa dodawać gazu i stąd przewaga TDI.... A CO DO CZĘŚCI to niech przemówi fakt że kompletny rozrząd z wyminą taniej wychodzi jak w astrze 1,7D z 92 roku ! zwłaszcza że rolki są tak wielkie... że jak zmieniałem rozrząd po 204kkm to wsio było ORYGINALNE !!! olej dostaje 5W50 i nie bierze go więcej jak 0,2L ! na prawdę jak do takiego auta wsio jest tanie jak barszcz ! w sumie nadal jestem w szoku ! bo miałem kupić audi 80 czy 100... ale widzę że auto naprawdę warto było kupić ! DZIĘKI WAM LUDZIE z aut niemieckich którzy mity robicie! kupiłem auto które tak naprawdę wartuje 15-22 tyś... no i jest wręcz ością dla złodzieja :)
5,8
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
35000km w roku bez żadnego problemu, lać wache, zmieniać olej i opony. części taniocha: czujnik ABS 25zł pasuje z golfa, końcówka drążka kier. od 13zł, swożeń wachacza od 11zł, tarcze 40zł pasują z berlingo, sprzęgło 280zł ciągnięte przerąbane wymienić
6,2
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
na trasie 5l to norma przy rozsądnej jeździe.w mieście trochę więcej bo duże i ciężkie auto ok 8 l. samochód nie przechodził żadnych napraw nie wynikających ze zużywania się elementów.ceny części w normie.

Usterki Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 29
xantia gaśnie z niewiadomych powodów
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • silnik
witam, mam od jakiegoś miesiąca problem z moją xantia, a więc podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na lpg potrafi mi rozłączyć zapłon silnik tak jakby wyłączyć kluczykiem ze stacyjki, i potem jest ogromny problem z rozruchem, tz jak chwilę postoi i ostygnie samochód to odpala. zauważyłem że po tym jak samochód zgaśnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego bzyk nie wiem jak to opisać 2-3 sekundowe bzyyyyyk i potem załączenie pompy paliwa takie delikatne stuknięcie nazwijmy je pyk :) na zimnym silniku nie ma żadnego problemu z odpaleniem ale tak jak napisałem wcześniej jak nie ma bzyyyyk -ania nie ma jazdy pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie z waszej strony co to może być nadal czekam na jakies sugestie co to może być jeśli macie jakiś pomysł proszę o info na GG 4452293
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wyciek,kłopot z dostępem oraz diagnozą
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • układ kierowniczy
Doprowadziłem auto do porządku.Tak mi się wydawało.Wchodząc jednak pod nie zauważyłem że jednak nie do końca.W rozmowie z kimś użyłem określenia że "leci mi z układu kierowniczego ze wspomagania".Ten ktoś,bardzo tajemniczo stwierdził."Nie,to nie z tego leci.Jest tam takie miejsce łączenia dwóch elementów i to tam leci".Przeszukałem co się dało choć wiem że mogłem coś pominąć jako że nie mam nawet pojęcia jak to wygląda.Wpisanie hasła w wyszukiwarkę także odsyła do stron niezbyt wiele pokazujących lub wręcz do warsztatów naprawczych.Jeżeli to możliwe a jestm przekonany że tak,to poproszę o jakieś szczegóły.Może jakieś foto,schemat. W tej pozycji można tylko napisać że następuje powolny i uciążliwy wyciek,strasznie działający na psychikę oraz ....polbruk na przyblokowym parkingu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa wentylator nawiewu, podgrzewanie tylnej szyby, lusterek i foteli,
  • Citroen Xantia I Liftback 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Po odpaleniu nawiew się nie włącza, nie da się włączyć pogrzewania tylnej szyby, foteli i lusterek. Cały czas słychać jak stycznik się włącza i wyłącza. Niekiedy po przekręceniu stacyjki na pozycję "rozruch" kontrolki przygasały, a rozrusznik się nie kręci. Przyczyną tych wszystkich usterek są wypalone styki w stacyjce. Dość duży prąd przepływający przez te właśnie styki znacząco skraca ich żywotność. Wymiana stacyjki jest dość prosta. 1. Odkręcić osłone plastikową pod kierownicą, 2. Odpiąć kostki, które idą od stacyjki, 3. Wymontować starą stacyjkę, 4. Zamontować nową stacyjkę, 5. Podpiąć kostki, 6. Zamontować osłonę pod kierownicą.
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen Xantia I Kombi