Szukaj

Informacje o Citroen Xantia I Kombi

Lata produkcji: 1995 – 1998
Segment: Klasa średnia

Pierwsza generacja Xantii pojawiła się na rynku w 1993 roku zastępując w ofercie Citroena model BX, na którym została częściowo oparta konstrukcyjnie. Stylistycznie auto zdecydowanie różniło się od swojego poprzednika, choć swoim wyglądem nawiązywało do tradycji wcześniejszych samochodów Citroena (zrezygnowano jedynie z przysłoniętego tylnego koła – rozpoznawczego znaku wielu modeli marki). W 1994 roku Xantia zajęła drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku. Jej produkcja zakończyła się cztery lata później.

czytaj więcej

Citroen Xantia I Kombi – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4740 mm
Szerokość 1755 mm
Wysokość 1420 mm
Rozstaw osi 2740 mm
Rozstaw kół - przód 1502 mm
Rozstaw kół - tył 1464 mm
Zwis przedni 983 mm
Zwis tylny 989 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1144 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 512 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 1100 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1650 mm
Wysokość progu załadowczego 520 mm
Drzwi tylne - szerokość 1140 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~miśku
Citroen Xantia I
Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW
na początku chcialbym zakomunikować ze posiadam xantie drugiej generacji! ze względu na to że brak jest opcji do określenia mojego modelu w X2 napisałem tutaj. auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło dosłownie wszystkim. bałem się tego auta. każdy w koło tylko gadał nie kupuj bo części drogie, bo się psuje. gówno prawda!!! przekonałem się o tym jak poczytałem opinie na temat xantii na tej stronie oraz poczytałem trochę na forum. a teraz sam tego doświadczam na co dzień po zakupie tego auta. zawieszenie hydrauliczne to wielki plus tego auta i wszystkie mity na jego temat są nie prawdziwe. utrzymanie tego zawieszenie jest równe a nawet tańsze od kosztów zwykłego zawieszenia. większośc rzeczy przy nim mozna wykonać samemu. mało mechaników od hydro??!! prawda jest taka że mechanicy nie chcą się bawić koło tego zawieszenia i wolą rozsiewać plotki że hydro jest bee. nawet narzedzi odpowiednich nie mają bo i po co jak im wystarczy młotek i przecinak bo do niemieckich aut wystarczy. ci wszyscy wielcy mechanicy są jak zwykli ludzie - boją sie tego dotknąc bo uważają ze zepsują. auto jest ładne, komfortowe, wygodne i za nie duże pieniądze można je nabyć. polecam je każdemu. to auto sie inne niż wszystkie, jest ich mało, wyróżnia sie na parkingu i do tego nie kusi złodzieji. kazdy kto jechał ze mną xantią był mile zaskoczony wygodą, komfortem, wyposażeniem i ceną, zwłaszcza ceną.
4,8
~TRG42
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
DO PANA CO KRZYCZY! panie kup sobie pan taczki! a nie pisz głupot! i nie powtarzaj mitów... bo po takie wypowiedzi do dochodzę do wniosku że buka zabrakło w pobliżu aby sobie przywalić w niego. i trzeźwo napisać że się jest du ... i nawet nie wie się jak koło się dokręca ! Nie jest jeszcze idealnie, ponieważ pompa pracuję na sekcji 9mm i nie przetłacza większej dawki jak trzeba... ale i tak jest spoko bardzo ładnie się zbiera 7,5s od 60-100km/h na 4 biegu dość dobrze o tym świadczą. silnik pracuje bardzo ładnie. do tego zalany jest olejem 5W50... (nie lubię mitologi zwanej olejem mineralnym jak ci silnik cieknie to nie zalewaj go smołą tylko zrób wyciek bo potem będzie jeszcze gorzej), czym auto się odwdzięczyło nie pobierając więcej ja 0,2L na 10000km. elastyczność dobra jak na turbinę bez zmiennej geometrii... 0,4 bara daje już poniżej 2000 tyś obrotów. po za tym ten silnik dał podstawę pierwszego CR zrobionego przez fiata. jak na silnik ze starą pompą boscha chodzi bardzo ładnie. jednak za całość silnik nie dostanie idealnej oceny ponieważ brak mu troszkę mocy w porównaniu do zużytego paliwa. ale dam oś 12 od iveco i będzie idealnie i nowe końcówki wtryskiwaczy to bezie 6.0. i proszę nie zachwycajcie się tym TDI tak bardzo... bo szczególnie nie ma czym... tym że warczy jak traktor ! Układ jezdny Prosty jak woźnicy bat! tuleje wahacza wielkie wszystko pancerne wręcz... kule jak nabiłem 58kkm temu tak się trzymają 25 zł sztuka za nabicie... 75 za strzeloną... po prostu to jest tapczan płynie po drodze... jednocześnie jest dobry w zakrętach... troszkę uchylne tylne koła coś jak w nowej lagunie... do tego nic nie wymieniałem żadnej tulejki niczego pewnie jeszcze to jest oryginalne... zawieszenie pracuje bardzo cicho... jednak jest mały minus mianowicie... charakterystyka tego zawieszenia sprawdza się na dużych nierównościach... jednak nie jest czuła na drobne dziurki... ale to już taki urok zawieszenia ze \\\"sprężyną gazową\\\" tzn gruchy sfery, kule itp jak to zwał tak zwał. i znowu po równam do skody... jak się przesiadam... z skody do cytryny to jak bym w miękki fotelik wpadł... zaletą tego zawieszenia jest jeszcze to że nie przenosi szkodliwych drgań w zakresie 8-15?! i to jest fakt bo po całym dniu jazdy tym autem nie czuje się tych kilometrów po polskich drogach... jeszcze raz pancerne zawieszenie proste jak woźnicy bat! jedyne co bym do rzucił jeszcze to duży promień skrętu... taki urok... ale przeżyłem to... nie widzę tego jako wadę... ponieważ przeguby na tym mniej cierpią ! w skodzie takim słabym dieslu padają jak muchy ! a tu jeszcze mam oryginał !
4,4
~mietek
Citroen Xantia I
Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW
auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło.wogóle nie oglądałem sie za xantiami. miałem kupić co innego ale kolega sprzedawał więc sie zastanowiłem. bałem sie xantii, ze sie będzie psuć, ze jest awaryjna i wogóle badziew bo co za 10 tys z 98 roku można dostać.ale po przeczytaniu wielu opinii, analizy kosztów no i przejechaniu sie tym autem zdecydowałem sie ją kupić. teraz wiem że za te pieniądze tak nie docenionego auta bym nie dostał. po prostu aż żal że to auto zostało tak źle ocenione. ale to sprawka tych wszystkich co się wożą 15 letnimi audi i vw. gdyby xantia miała znaczek vw to by był super wozem i by kosztowała 20 tys. no ale po za citroenem nikt nie ryzykuje wprowadzając nowoczesne technologie. kule nowe kosztują ok 100 (w zależności od wersji jest ich 6 albo 8). niech auto ma te 8 kul to razem 800 + wymiana lhm (150) to razem 950 - 1000zł. dodam jeszcze że wszystko to można zrobić samemu w domu, kul nie trzeba wymieniać na nowe za każdym razem ale mozna je regenerować (koszt ok 40 zł/szt). no a zawieszenie do a4 b5 to koszt ok 1500. reszta części normalnie kosztuje. z auta jestem zadowolony. mam 10 letnie auto, bardzo ładne i komfortowe oraz dobrze wyposażone. nie dziwie się tym co sprzedają jedną i kupuja zaraz drugą xantie:D. jak do tej pory nie żałuje wyboru i mam nadzieje ze tak zostanie.
Średnie spalanie dla Citroen Xantia I Kombi
6,5 – 9,7
l/100 km
6,6 – 6,7
l/100 km
10,5 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Citroen Xantia I
Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW
auto ma nawinięte 250 tys jednak jego masa w ruchu miejskim jest dla spalania zabójcza (1550kg), dużo zależy od jakości paliwa różnice sięgają litra na 100km. dodatkowo w ruchu miejskim daje o sobie znać wada konstrukcyjna hamulców, gdzie zastosowano przewody o średnicach standardowych a jednak lhm jest nieco gęstszy widać to nawet na testach drogi hamowania nie jest zbyt imponująca. hamulce mają laga ok 0.5 sek w porównaniu do normalnego systemu z płynem syntetycznym i podobnie z powrotem płynu z zacisków zimą puszczają całkowicie dopiero po kilkunastu sekundach.
6,5
Citroen Xantia I
Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW
tutaj daje ocene 3, ponieważ pomimo tego że jest dobry dostęp do części, mozna je tanio nabyć to ktoś kto nie chce albo nie umie czegoś zrobić przy hydro może mieć problem bo nie ma wykwalifikowanych mechaników na miejscu, a ASO lepiej omijać szerokim łukiem bo ceny za usługi to chyba z kosmosu biorą.ale jak ktoś znajdzie mechanika dobrego to nie ma problemu i naprawy są tanie. po za tym większość rzeczy można zrobić samemu. spalanie to chyba jedyny minus tego silnika. ale też nie ma się co dziwić patrząc na rozmiary i wagę auta oraz pojemność silnika.
6,0
Citroen Xantia I
Kombi 1.9 TD 90KM 66kW
Paliwa pali jak na to że jest dość ciężka pali mało 6L w trasie do 7,5 L w mieście ale stare wtryskiwacze... i pompa już też nie nowa i dla tego troszkę chlipie... ale dostanie oś do pompy od Iveco i nowe końcówki wtryskiwaczy i będzie paliła 15% mniej to już rewiry TDI... :D cóż trzeba też wiedzieć jak autem bez kompa dodawać gazu i stąd przewaga TDI.... A CO DO CZĘŚCI to niech przemówi fakt że kompletny rozrząd z wyminą taniej wychodzi jak w astrze 1,7D z 92 roku ! zwłaszcza że rolki są tak wielkie... że jak zmieniałem rozrząd po 204kkm to wsio było ORYGINALNE !!! olej dostaje 5W50 i nie bierze go więcej jak 0,2L ! na prawdę jak do takiego auta wsio jest tanie jak barszcz ! w sumie nadal jestem w szoku ! bo miałem kupić audi 80 czy 100... ale widzę że auto naprawdę warto było kupić ! DZIĘKI WAM LUDZIE z aut niemieckich którzy mity robicie! kupiłem auto które tak naprawdę wartuje 15-22 tyś... no i jest wręcz ością dla złodzieja :)

Usterki Citroen Xantia I

Liczba wpisów: 29
xantia gaśnie z niewiadomych powodów
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • silnik
witam, mam od jakiegoś miesiąca problem z moją xantia, a więc podczas jazdy zarówno na benzynie jak i na lpg potrafi mi rozłączyć zapłon silnik tak jakby wyłączyć kluczykiem ze stacyjki, i potem jest ogromny problem z rozruchem, tz jak chwilę postoi i ostygnie samochód to odpala. zauważyłem że po tym jak samochód zgaśnie, po przekręceniu kluczyka nie słychać charakterystycznego bzyk nie wiem jak to opisać 2-3 sekundowe bzyyyyyk i potem załączenie pompy paliwa takie delikatne stuknięcie nazwijmy je pyk :) na zimnym silniku nie ma żadnego problemu z odpaleniem ale tak jak napisałem wcześniej jak nie ma bzyyyyk -ania nie ma jazdy pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie z waszej strony co to może być nadal czekam na jakies sugestie co to może być jeśli macie jakiś pomysł proszę o info na GG 4452293
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
wyciek,kłopot z dostępem oraz diagnozą
  • Citroen Xantia I Liftback 1.8 i 101KM 74kW 1993-1998
  • układ kierowniczy
Doprowadziłem auto do porządku.Tak mi się wydawało.Wchodząc jednak pod nie zauważyłem że jednak nie do końca.W rozmowie z kimś użyłem określenia że "leci mi z układu kierowniczego ze wspomagania".Ten ktoś,bardzo tajemniczo stwierdził."Nie,to nie z tego leci.Jest tam takie miejsce łączenia dwóch elementów i to tam leci".Przeszukałem co się dało choć wiem że mogłem coś pominąć jako że nie mam nawet pojęcia jak to wygląda.Wpisanie hasła w wyszukiwarkę także odsyła do stron niezbyt wiele pokazujących lub wręcz do warsztatów naprawczych.Jeżeli to możliwe a jestm przekonany że tak,to poproszę o jakieś szczegóły.Może jakieś foto,schemat. W tej pozycji można tylko napisać że następuje powolny i uciążliwy wyciek,strasznie działający na psychikę oraz ....polbruk na przyblokowym parkingu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie działa wentylator nawiewu, podgrzewanie tylnej szyby, lusterek i foteli,
  • Citroen Xantia I Liftback 1.9 TD 90KM 66kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Po odpaleniu nawiew się nie włącza, nie da się włączyć pogrzewania tylnej szyby, foteli i lusterek. Cały czas słychać jak stycznik się włącza i wyłącza. Niekiedy po przekręceniu stacyjki na pozycję "rozruch" kontrolki przygasały, a rozrusznik się nie kręci. Przyczyną tych wszystkich usterek są wypalone styki w stacyjce. Dość duży prąd przepływający przez te właśnie styki znacząco skraca ich żywotność. Wymiana stacyjki jest dość prosta. 1. Odkręcić osłone plastikową pod kierownicą, 2. Odpiąć kostki, które idą od stacyjki, 3. Wymontować starą stacyjkę, 4. Zamontować nową stacyjkę, 5. Podpiąć kostki, 6. Zamontować osłonę pod kierownicą.
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen Xantia I Kombi