Szukaj

Informacje o Citroen Saxo 1.5 D 57KM 42kW 1996-2004

Lata produkcji: 1996 – 2004
Segment: Auta małe
Produkowany od 1996 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1527 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 57 KM (42 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 82 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Pangia
Citroen Saxo
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
Przeciągała się naprawa mojego auta, a że nierzadko miałem problem z ustawieniem wszystkiego pod kątem postawienia auta swojego i dziewczyny u mechanika, zacząłem szukać jakiegoś możliwe najprostszego w naprawach diesla jako rezerwowego auta. Przypadkiem 3 km od domu ktoś sprzedawał zastane Saxo z padniętymi hamulcami, robiące wcześniej jako wół roboczy. Kupiłem, doprowadziłem do ładu (remont hamulców, wymiana McPhersona ze względu na pękniętą sprężynę, nowy akumulator i 2 opony, geometria, regulacja linki gazu, sprzątanie) i okazało się, że oprócz niesprawnej klimy (tak, jest na wyposażeniu) i kilku spalonych żarówek nic poważnego autku nie dolega - pali, jeździ, grzeje w środku, cała elektryka działa bez zarzutu (włącznie ze świecami żarowymi), a jego jedyny większy problem to zamarzające zamki w przednich drzwiach, które sprawiają, że nie da się domknąć drzwi, dopóki się nie nagrzeje w środku. Uroki jeżdżenia gruzikami za 1700 zł :) Ale części za to są śmiesznie tanie; dość powiedzieć, że więcej mnie kosztowały te opony i akumulator niż zrobienie hamulców od zera. Ogólnie autko kupiłem jako takie toczydełko, żeby sobie stało na wszelki wypadek, tymczasem jeździ mi się nim równie fajnie, co swoją znacznie młodszą Ibizą, i jest całkiem prawdopodobne, że dożyje u mnie kresu swojego motoryzacyjnego życia.
4,3
~MantissPL
Citroen Saxo
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
Auto typowo miejskie ze względu na fotele, ale całkiem przestronne i MEGAekonomiczne. Z ciekawostek: 1. 50" calowa plazma Panasonic w kartonie wszedł i 100 km jazdy:). 500 kg maku z bakaliami na trasie Szczecin - Berlin to nie problem - miny celników i policji niemieckiej bezcenne. 2. Trasy 1200 - 1500 km idzie przeżyć, ale ze względu na hałas przy 160km/h, i miejskich fotelach przerywajcie kawą. 3. Dał rade nawet w górach. 4. Zawieszenie - boskie jeżeli chodzi o komfort, Lancia Delta i Mercedes Viano są sztywniejsze.
3,4
~gonzo
Citroen Saxo
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
doskonały silnik wolnossacy bardzo małe zużycie paliwa trasa 3,6 na 100 km miasto ok. 5 l na 100 km problemów z zawieszeniem nie mam zadnych ale za to mam problemy z hamulcami cos delikatnie hamuje samochód po rozgrzaniu hamulców nadmienie ze wymieniłem juz tarcze-jurid klocki-valeo ,przewody hamulcowe (giętkie 4szt.) bębny-tył i szczęki i dalej jest cos nie tak. Ale lepszego samochodu za takie pieniądze na rynku nie ma, 2 lata temu dałem za niego 14900 zł .Silnik nie ma żadnych wycieków i bardzo dobrze jeżdzi mimo że był puknięty w prawy przód. Pozdrawiam wszystkich użytkowników saxofona 1,5D
Średnie spalanie dla Citroen Saxo 1.5 D 57KM 42kW 1996-2004
4,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Citroen Saxo
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
Jesli chodzi o spalanie to autko ideal... uzytkuje go jzu od ponad 2 lat i spalanie nigdy nie przekroczylo mi 5 L ON . w trasie przy spojnej jezdzie udalo mi sie zejsc do 3,5 L na 100km. przy dojazdach do pracy (codziennie 10 km poza miastem) spali nei wiecej niz 4L. Jesli chodzi o inne aspekty to juz nie wyglada tak fajnie... przynajmniej raz na kwartal zostawiam u mechanika 1000 zl a duzo napraw wykonuje sam. ciezko dostepne czesci tez nei pomagaja, wniosek nasuwa sie jeden - niskie koszty jazdy za to wysokie koszty uzytkowania.
4,6
Citroen Saxo
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
Autko mam juz prawie rok. Srednie spalanie jakie osiaga to w granicach 4,5-5l zalezy ile stoje w korkach. Do tej pory najwiecej zdarzylo mi sie ze spalil 5,5l praktycznie jezdzac tylko w miescie. Na trasie moj najlepszy wynik to 3,7 przy sredniej predkosci 90 km/h. Autko jesli o spalanie to bardzo oszczedne i calkiem zrywne. Gorzej jest z reszta. Ogolnie rzecz biorac zaluje ze go kupilem. Mialem w nim duzo problemow z pompa paliwowa, samozapowietrzajacym sie ukladem paliwowym itp itd. Wkoncu udalo mi sie z tym do ładu. Zawieszenie jest malo komfortowe, ceny czesci sa przecietne. Duzo w aucie "francuskich" rozwiazan ktore uprzykszaja zycie przecietnemu kierowcy. Duzo kombinacji z naprawa malych usterek... Ogolnie rzecz biorac za cene saxo mozna kupic inne male, oszczedne auto z ktorym nie bedzie tyle problemow.
4,6
Citroen Saxo
Hatchback 1.5 D 57KM 42kW
I to jest najlepsza strona tego samochodu. W porównaniu z Felicią ceny części są nieznacznie droższe ale bez przesady. Koszt paliwa jest śmieszny tym bardziej, że na jednym zbiorniku samochód przejedzie ponad 1000 km jak i lepiej. Najdroższa rzecz w tym aucie to tylna belka ale jednorazowy koszt regeneracji wystarczy na dość długo.

Usterki Citroen Saxo

Liczba wpisów: 11
Elektryka - Nie działają kierunkowskazy.
  • Citroen Saxo 1.5 D 57KM 42kW 1996-2004
  • instalacja elektryczna
Witam, Posiadam Citroena Saxo 1.5D 54KM 99r Mam problem w postaci takiej , że coś się dzieje z elektryką/stacyjka czy czym kolwiek. Ponieważ, odpalam auto, po dodaniu wiekszej ilości gazu dopiero załącza się radio (gdzie powinno zaraz po włączeniu silnika samo się włączyć) Plus do tego Jak chcę włączyc kierunkowskazy to albo nie działaja albo pokazuje się zamglona kontrolka akumulatora i brzęczy Przy okazji chce dodać , że gdy przed włączeniem auta pokazują się te wszystkie kontrolki to nie chcę się włączyć kontrolka akumulatora. Przekaźniki sprawdzone i są dobre. Pomocy!
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Podstawa filtra paliwa
  • Citroen Saxo 1.5 D 57KM 42kW 1996-2004
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Jeżeli auto gaśnie lub szarpie to z pewnością jest skrzywiona podstawa filtra paliwa . Polecam przerobienie dopływu paliwa do pompy wtryskowej poprzez zwykły filtr przelotowy z zaworem jednostronnym na wężu paliwowy. Poprzez to zapobiegniemy złapania przez auto lewego powietrza zmieszanego z paliwem .
Auto gaśnie lub czasami skacze.
  • Citroen Saxo 1.5 D 57KM 42kW 1996-2004
  • silnik
Ostatnio mam takie przypadki, że auto gaśnie jak chce ruszyć z jedynki ... a jak już ruszy to tak szarpie / podskakuje .. tak samo na biegu 2. Podobno ropa nie dochodzi do silnika. Wymiana Filtra Paliwa.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Citroen Saxo