Szukaj

Informacje o Citroen Grand C4 Picasso I 1.8 16V 125KM 92kW 2006-2008

Lata produkcji: 2006 – 2008
Segment: VANy
Produkowany od 2006 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1749 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,7 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~tomaj12
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.8 16V 125KM 92kW
Auto ogólnie warte uwagi, wygodne, przestronne, idealne dla rodziny 2+3. Duży plus auta to w drugim rzędzie trzy osobne fotele, dzięki którym mogą podróżować trzy dorosłe osoby. W tym silniku jest to wersja podstawowa, biedniejsza od exclusiv, bez zbędnych bajerów, ale i mniej problemowa. Bagażnik pojemny, jednak po rozłożeniu dodatkowych foteli pozostaje miejsce tylko na małą torbę lub plecak. Po całkowitym złożeniu siedzeń wejdą elementy np. meblowe na długość około 190cm - czyli szału nie ma - nie można położyć siedzenia pasażera - szkoda. Wybór padł na C4 grand picasso, ponieważ ten silnik idealnie nadaje się do gazu. Średnie spalanie benzyny to 9,2L natomiast gazu w granicach 11L. Obecnie kupiłbym ten model, ale w bogatszej wersji i zaryzykowałbym skrzynię automatyczną RNLM.
4,6
~Lucky
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.8 16V 125KM 92kW
W moim odczuciu przestronny, niezawodny i nietypowy samochód, który urzekł mnie funkcjonalnością, oferowaną przestrzenią i o dziwo niezawodnością. Mój pierwszy Francuz po Zafirze A, Colcie, Corolli E11 i Focusie mk1. Trzeba się przyzwyczaić do organizacji wnętrza, ale odwdzięcza się olbrzymią funkcjonalnością. Elementy dobrze spasowane, nie trzeszczą i pozostały na swoim miejscu, mimo dość intensywnej eksploatacji poprzedniczki/poprzednika.
4,3
~jakub0301
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.8 16V 125KM 92kW
Auto wygodne ale całokształt psuje silnik który jest mulowaty, jakieś tam piszczące elektryczne szyby i słaba jakośc foteli których nie da się naprawić tylko trzeba kombinowac. Przyspieszenie do setki to już nawet się nie chce liczyć tyle to trwa i nie jestem typem kierowcy dający w gaz i do odcięcia a tu się zdziwilem, na autostradach trzeba dobrze planować wyprzedzanie. Wbrew pozorom elektronika się nie psuła jak to straszą o francuskich bardziej narzekałem na to w golfie 4.
Åšrednie spalanie dla Citroen Grand C4 Picasso I 1.8 16V 125KM 92kW 2006-2008
8,9
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.8 16V 125KM 92kW
Samochód jest genialny! W rodzinie mamy go od ponad 4 lat. Przyprowadzone z Holandii (z przebiegiem ok.160tys./170tys.) obecny przebieg 211tys. Potrafi spalić mało, przy minimalnym "dotykaniu gazu". Jadąc ekonomicznie z 7os na pokładzie i bagażnikiem dachowym najniższy wynik jaki osiągnąłem to 10l/100km (na trasie 350km), przy normalnej jeździe z takim załadunkiem trzeba się liczyć ze spalaniem na poziomie 12-14l/100km co i tak moim zdaniem jest super wynikiem, bo mowa tu o LPG. Przeważnie jeżdżę samochodem sam po mieście, bez klimy, najniższe spalanie jakie osiągnąłem to 8l/100km LPG, jednak częściej jest ono w granicy (-) 10l/100km, przy rozsądnej jeździe, mowa o mieście. Jeśli chodzi o trasę to średnio liczę 10/11/12l/100km (zależy od tego czy mam ochotę jechać ekonomicznie, czy trochę "popędzić") co sprawia,że zawsze starcza mi na paliwo (chyba,że na pokładzie jest więcej niż 4os z bagażami). Jedyna wada to padająca pompa paliwa (z nieznanych przyczyn), jednak po dwukrotnej wymianie było koniec problemu. Samochód jest dość "miękki" co powoduje niepewność prowadzenia w zakrętach przy prędkościach 90km/h+, daje się czasem odczuć wtedy znaczne"pływanie" tyłu. Komfort jazdy kończy się przy 130km/h/140km/h. Komfort oceniam 8/10 (chociaż niczym bardziej wygodnym nie jeździłem, ale brakuje mi czegoś by w czasie długich podróży nie pociły się plecy, mowa o fotelu kierowcy). Super jest przednia szyba, która pomaga w jeździe miejskiej (można stawać pod samymi światłami i wszystko widać), w jeździe nocnej dla pasażera pomaga w uprzyjemnieniu drogi (oglądanie gwiazd). Dobrym bajerem jest otwierana sama tylna szyba. W samochodzie da się spać bardzo wygodnie dla dwóch osób (do 180cm) po złożeniu wszystkich siedzeń mamy płaską podłogę, kładziemy dwuosobowy materac i gotowe. Nie wyobrażam sobie też tego auta bez klimatronika i 4 el. szyb. Samochód gorąco polecam, gdybym wybierał ponownie wybrałbym silnik 2.0 140km, bo czasem brakuje mi przy wyprzedzaniu w trasie, a spalanie pewnie nie byłoby większe.
10,2
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.8 16V 125KM 92kW
Najniższe spalanie można zanotować wiosną i jesienią, gdy nie używamy klimatyzacji. Wtedy możliwe jest zejście średnio poniżej 10l/100 km. W zimie i po włączeniu klimatyzacji średnie spalanie 11,5l to całkiem realny wynik. Liczy się też rodzaj drogi - miasto i autostrada = wir w baku :). Przy spokojnej jazdźie drogami lokalnymi 80-100 km/h można zejść do około 9,5 l/100km.
10,0
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.8 16V 125KM 92kW
No jeśli ma się gaz to rewelka. Trasa z pełnym załadowaniem i klimą ok. 10/11 litrów LPG/100 km. A jak potrafisz filtry LPG wymienić, zregenerować reduktor, podpiąć się pod kompa LPG lub auta by zdiagnozować usterkę, to już niezły z Ciebie Polak (fakt odbierasz robotę innym, ale masz też kredyt).
Czasem nie chce odpalić
  • Citroen Grand C4 Picasso I 2.0 HDi 136KM 100kW 2006-2013
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, czasem (4 razy w ciągu 3 miesięcy) nie mogę odpalić auta po krótkim postoju. wczoraj zostawiłem auto na małej górce i po 10 minutach jak chciałem odjechać auto kręciło bez problemu ale nie odpalił. po 10 próbach i jakiś 10 minutach zapalił bez najmniejszego problemu. jakby nic się nie stało. kompletny brak spadku mocy bądź innych problemów. Słyszałem ze to może być coś z przewodem paliwowym ze dostaje się do niego powietrze. Wie ktoś coś?
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
stuki w zawieszeniu przód
  • Citroen Grand C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013
  • zawieszenie
  • 170 tys. km
Witam.Mam problem z przednim zawieszeniem [ słychać stuki w kabinie auta ]dochodzące z przodu.Załorzone nowe poduszki górne ,amortyzatory tuleje wachacza i stuki dalej słychać .Mechanik się poddaje mówiąc że może to z maglownicy.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
szarpanie podczas jazdy do tyłu
  • Citroen Grand C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Podczas cofania bardzo stuka i szarpi.Mała szansa cofania płynnie. Po włączeniu jazdy na wprost lekkie szarpnięcia. Włączenie jazdy do tyłu ponowne szarpanie. Jeśli ktoś miałtakie objawy proszę podać jakia jest tego przyczyna i co trzeba naprawić. brak przyczyny Jestem posiadaczem tego samochodu od kwietnia
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Citroen Grand C4 Picasso I