Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2017

Lata produkcji: 2009 – 2017
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Ergonomia

Wybrane oceny

2,0
~Jebaćc5
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Auto sypie się jak moralność w polskim rządzie. Na początek 2 łożyska kół, wahacze, dwumas sprzęgło, radio, wzmacniacz, Pełno drobnych usterek. Auto ma moc ale korzystanie z niej jest udręką. Zmiana biegów wywołuje odruch wymiotny. Zawieszenie hydro spoko ale włożenie go w ta kupę gówna nie poprawia sytuacji. Audio hi-fi to jakieś nieporozumienie magnesy woferów drzwi wielkości zakrętek od coli. Obsługa czegokolwiek bez lexia/diagbox jest niemożliwe Po praniu tapicerki wyświetlacz radia padł Brak uchwytów na napoje. Złącze obd w podłokietniku a właśnie używa się go co 2 dzień. Jakoś materiałów i lakieru poniżej ruskiej łady. 200 guzikow nie potrzenych do niczego Niech to bedzie przestroga dla napalonych na tanie Francuskie luksusowe auto. Szkoda czasu i nerwów.
4,1
~Emil
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Auto dobre, nic po za tym żeby się zachwycać. Zawieszenie hydro w miarę komfortowe. Ale moim zdaniem zbyt przekombinowane. Mała różnica między tradycyjnum zawieszeniem. Opuszczanie lub podwyższenie zawieszenie raczej bezużyteczne gdyż nie można jechać powyżej prędkości każdego trybu. Na podniesionym trybie auto jest stanowczo zbyt twarde. A z koleji na glebie można jechać tempem tylko spacerowym. Promień skrętu jest dosyć spory co utrudnia manewrowanie. Po za tym to oszczędnie komfortowe kombi. Z atrakcyjnym wnętrzem. Przyjemnie się nim podróżuję długie trasy.
4,9
~Danny
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Auto jest naprawdę super! Bardzo fajny samochód. Ciekawy i inny niż cała niemiecka motoryzacja. Interesujący wygląd karoserii i wnętrza. Ogromne alufelgi - koła 18 na 235. Świetne wyposażenie, cała masa fajnych bajerów, które mimo podeszłego wieku auta (już ponad 10 lat) nadal działają doskonale. Radio działa super nawet na wsiach. Elektryczny ręczny działa ok. Nawigacja działa super. Elektryczna klapa działa super. Reflektory skrętne ksenonowe i doświetlanie zakrętów działają. Fotele elektryczne z pamięcią działają OK. Elektrycznie przyciemniane lusterka działają. Czujniki świateł i wycieraczek też działają. Tempomat i ogranicznik też działają. Fajne czujniki parkowania, co ułatwia parkowanie tego maleństwa. Doskonała jakość materiałów deski i foteli (pół skóry), ale ich montażu już troszkę mniejsza. Ale wewnętrzna klamka drzwi skrzypi jak ją ścisnąć. Duża i miękko zawieszona landara. Czuję się jakbym jechał jakimś wielkim, starym jaguarem lub cadillakiem a nie citroenem w kombi. Najmniej awaryjny używany samochód jaki w życiu miałem (w porównaniu z autami niemieckimi). Spalanie w mieście 7,5 - 8,5. Spalanie w trasie 5,5 - 6,5, ale jadąc wolniutko po wioskach można osiągnąć 5.0. Fajne zasłonki na tylnych bocznych oknach. Bagażnik jest mniejszy niż w utach niemieckich, ale głęboki. Jest ogromny bak na ponad 70 litrów i pełne wielkie koło zapasowe. To auto przekonało mnie żeby przy wyborze kolejnego używanego kombi z dieslem brać młodsze i tańsze auta francuskie niż zajeżdżone auta niemieckie, które nie wiadomo czemu trzymają wysoką cenę... C5 ma bardzo szerokie wnętrze, ale miejsca na nogi jest mniej niż w autach niemieckich. Tak się zachwyciłem tym autem ze od razy chciałem kupić drugi taki sam dla żony!
Średnie spalanie dla Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2017
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Przed zakupem czytałem wypowiedzi innych kierowców na temat spalania:). Mój pali zimą w mieście ponad 10 litrów aby zejść poniżej nie można przekraczać 50, żonie pali 11.5 :). Na autostradzie przy 150 ok 8 litrów. Przy normalnej jeździe 100-130 ok 6.5. W górach przy 60-70 czasami 100km/h zszedł po przejechaniu 250 km na 4.9. Na prostym odcinku jest to chyba niewykonalne. Wracając z Włoch po przejechaniu 1650 km miałem na zegarze 7,3 ale po przeliczeniu na kalkulatorze wyszło 7,8 ze średnią prędkością 108 km/h. W pierwszą stronę spalił ok 10 litrów więcej. Uważam że jest w miarę ok jak na moją jazdę.
6,6
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
srednia z 3000km z komputera 6.8, z dustrybutora 6.9 wiec przeklamanie minimalne. jazda 80% miasto(glownie dojazdy ok 8 km na zimnym silniku) 20% trasa. styl jazdy przewaznie ekonomiczny z c momentami bardzo dynamicznymi
8,3
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Realne spalanie na moim przykładnie. Głownie jeżdżę dynamicznie. -Spalanie w mieście na poziomie 8,5-10L - w trasie do 90-110km/h (głównie autostrada) około 5-6 L - w trasie od 110-130km/h (głównie autostrada) 6,5-7L - 140-160km/k to już około 8,5l - 150-180 km/h to około 10l załadowane auto + przyczepa kempingowa 1500 DMC: - do 80km/h cykl mieszany to około 11-12l - autostrada około 100km/h to około 12l - autostrada 100-120km/h to około 12-14l

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Citroen C5 III Tourer