Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2008-2017

Lata produkcji: 2008 – 2017
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Jacek
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
5 lat u mnie, przed nim ... również C5 poprzedniej generacji z 2.0 HDI 136 KM. Obecnym nawinąłem ok 100 tys. w 90% po trasach - nigdy nie dolewałem eloysa! Lawety nigdy nie zaliczyłem choć parę "drobiazgów". Silnik nie do zabicia (poprzedni sprzedałem znajomkowi i teraz dobija do 400 tys na oryginalnej turbinie i bez wąchania oleju). Skrzynia to samo. Najpoważniejsza naprawa do wymiana wtrysków (2 tys całość) z powodu.. korozji (wyszło pod mikroskopem). Ponoć moja wina bo auto czasem stoi po 2 tyg nie odpalane. Obie linki w szybach po 80 zł (standard ale załatwia sprawę do złomowania) i tyle w temacie legendarnej francuskiej awaryjności. Użytkowo? Każde auto wydaje mi się teraz jakby miało zamarznięte amory:) Fenomenalna cisza i im szybciej jedziesz tym bardziej doceniasz. Spokojnie porównywalne z Audi A6 znajomka. Od pewnego czasu chodzę za nowym autem i nic nie mogę wybrać więc zdemolowałem kupić jeszcze raz ten model ale maksymalnie wypasiony i jak najmłodszy. Jeśli są chętni na zamianę to pisać tomczyk.info@gmail.com
3,6
~Mix
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Samocbod eksloatowany w trasie, z gdanska po calej Pklsce, autostrady i ekspresowki. Bardzo komfortowy, mualem c5 II i tam zawieszenie bujalo na stenaline podczas sztoru. Tu jest idealne, twarde ale rowniez komfortowe, jest opcja sport super podczas szybszej jazdy na autostradach, wersja 140 km nie jest demonem predkosci ale daje rade, na trasiei ale do 180 km/h daje rade, szybciej na tempomacie i tak nie jezdzw :) ZALETY: -zawiwszenie -Wygluszenie -spalanie WAADY: -Brak uchwytu na napoje -Brak mozliwosci pojedynczego przetarcia p. Szyby wycieraczka. Albo masz auto albo I - szy tryb stalej predkosci. - mniejsze schowki jak w poprzedniku, te w drzwiach praktycznie nieuzyteczne bo sa plytkie i wszystko z nich wypada USTERKI: -mam klopty z ukladem turbo, wymienilem elektrozawory sterujace, czyszczony egr, i dalej szarpie, albo sie zawiesz turbina przy dluzszej autostradowej jezdzie. Teraz padlo podejzezenie na przeplywomierz a jak nie pomoze to wymiana turbo. Calosc bez turbo kosztowala mnie juz 6 tys. - ogrzewanie dziwnie grzeje, ale nie wiem czy tak ma byc czy to jest wada Czy bym go kupil...? Jezdzilem xantia, c5 II, i teraz tym... Mam mieszane uczucie ale dla tego zawieszenia...
4,5
~Marek M.
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Komentarz pisze dla tych ktorzy sie wachaja nad zakupem ja rowniez przez zakupem balem sie hydro ze francuz i elektronika a tu mile zaskoczenie auto super w jezdzie na dlugie trasy tylko chce sie jechac i jechac hydro bajka nic lepszego nie moze byc. Automat japonski 6 biegow calkiem calkiem zgodnie z charakterem citroena nie za zrywny ale tez nie mul 3.5/5. Ogolnie auto super ceny czesci do zawieszenia znosne porownywalne z autami tej klasy. Polecam wersje exclusive taka posiadam jest troche w kabinie milej dla oka navi skory panorama robi to dobre pierwsze wrazenie i sprawdza sie w czasie uzytkowania. W aucie do predkosci 130 jest cicho powyzej zaczyna byc troche glosniej.
Średnie spalanie dla Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2008-2017
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Ludzie nie zaniżajcie realnego spalanie kolega który pisze o spalaniu 4,5-5,5 z prędkością do 140km/h chyba miał takie spalanie w snach. Podkreślam, że mam automat w kombi moje spalanie jest na podstawie normalnej jazdy a nie patrzenia cały czas na chwilowe spalanie. Na trasie jak się jedzie z prędkością cały czas około 110 z tym, że nie wyprzedzałem z pedałem w podłodze, głównie autostrada 80%. Przy dość szybkiej jeździe na trasie około 8.5l ciągłe wyprzedzanie autostrada 160km/h na mieście pali od 7-9l można zejść ciut mniej bawiąc się w ręczna zmianę biegów 9 wychodzi przy zwawej jezdzie gwaltownym przyspieszaniu. Moje auto jest w pelnej opcji i wazy prawie 1800kg co myślę, że ma bardzo duży wpływ na spalanie. Szkoda, że auto tyle waży ale za to daje świetne poczucie bezpieczeństwa i bajeczny komfort. Auto godne polecenia auto jak macie żałować każdej wydanej złotówki na paliwo kupcie megane II 1.5 dci 82km. pali 4l/100km ale jest to auto z innej półki
6,8
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Wg mnie przyzwoite spalanie jak na kombiaka. Spalanie 5.1 notuję podczas bardzo długich tras (np 1600 km) z włączoną klimą, samochodem wypakowanym pod dach, cztery osoby i jazda na autostradzie (130km/h). To naprawdę przyzwoity wynik. Największy zasięg na pełnym baku to 1345 km i 68 litrów do zatankowania! Na co dzień w jeździe mieszanej na "baku" można przejechać 950km. No i oczywiście rekord bicia prędkości i spalania. Co do tego pierwszego żadnej rewelacji 190km/h a zużycie średnie wyszło prawie 9 l.
6,2
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Moje poprzednie auto to 407 SW z 2005r 136KM 2.0 HDI. Moc porównywalna. W C5 Troszkę lepsza kultura pracy i minimalnie mniejsze spalanie. Jestem zadowolony z wyników. Na autostradzie przy prędkościach 150-160 (których nie czuć) wyrazie rośnie spalanie :)

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Citroen C5 III Tourer