Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,6
~Luki
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Po ponad ośmiu latach użytkowania mogę śmiało zaopiniować ten samochód. Dla osób które chcą kupić Citroena C5 z hydraulicznym zawieszeniem - sprawdźcie czy w waszej okolicy jest jakiś mechanik, który ogarnia taki typ zawieszenia, jeżeli nie macie, to szukajcie egzemplarza z normalnym zawieszeniem. Auto naprawdę świetnie. Silnik trwały, idealny do LPG i bezobsługowy. Zawieszenie hydro sprawia, że to auto płynie po drodze i w brew pozorom nie psuję się, raczej zużywa. Skrzynia mogła by być bardziej precyzyjna. Szkoda , że już takich nowszych nie robią.
4,4
~Piotr
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Po serii aut Toyoty zmieniłem markę na Citroena. Zachęciły mnie dobre opinie i silnik który nadaje się do LPG. Jestem zadowolony. Mam zawieszenie hydro więc komfort zapewniony. Nie jest to jednak jazda na chmurce jak sobie niektórzy wyobrażają. Jak jedzie ze mną czasem zwykły kierowca to zwraca uwagę na to i owo, ale nie pozna że w zawieszeniu jest coś specjalnego. W poprzednich autach miałem problem z kręgosłupem po dłuższej jeździe, w cytrynce zawieszenie i wygodne fotele redukują ten problem. Podnoszone zawieszenie bardzo przydatne. Coraz częściej są silne burze i zalania więc przejeżdżam pod zalanymi wiaduktami bez strachu. Czasem nawigacja prowadzi przez dziwne drogi terenowe bo lubię wypady za miasto i już nie raz przejechałem tylko dlatego że dźwignąłem zawieszenie. Bardzo fajne auto na dalsze wyjazdy. Moje C5 służy też jako minikamper. Siedzenia z tyłu rozkładają się łatwo i na równo dając 170cm długości i 67cm szerokości (szersza kanapa, po złożeniu całości oczywiście więcej). Kupiłem materac na wymiar, parę drobiazgów i jeżdżę sobie po Europie. Sam bagażnik wielkością nie powala. Próbowałem wsadzić rower ale nie przeszedł przez wlot, musiałem zdjąć koło, dziwne bo w starszej Toyocie hatchback było to bezproblemowe. Do tego dochodzi koło zapasowe które z racji LPG ląduje w bagażniku... Koło to tak duży i ciężki pakunek że biorę go tylko na dłuższe wyjazdy, a na co dzień zestaw naprawczy i telefon do przyjaciela. Auto nie grzeszy dynamiką, dobre dla kogoś, kto lubi normalną i spokojną jazdę. Jak na razie bez problemów i usterek oby tak dalej. Przy obecnych cenach paliw przerobienie na LPG jest bardzo korzystne. Auto bezpieczne. Na szczęście sam nie sprawdzałem, powołuję się na testy NCAP. Spora maska z przodu, z tyłu kufer, spora masa, więc czuję się bezpiecznie. Jest to ważne, to auto może uratować życie mnie i mojej rodzinie Auto ma 13 lat i ani śladu rdzy, ale mam sprowadzone z Włoch Autko pali mi średnio 9,5-10l gazu ale jeżdżę naprawdę oszczędnie w trybie 80% trasa i 20%miasto. Do butli w kole zapasowym zatankuję 45litrów więc zasięg na gazie to 450-470km Parę wad: - krótka skrzynia biegów (mam pięciobiegowy manual). Przy 80km już woła o piątkę ale co potem? Bardzo przydałby się 6 bieg i pewnie auto mniej by przez to paliło i było cichsze na autostradzie. W mieście dużo się trzeba namachać biegami bo "szybko się kończą" - niedoróbki ergonomii. Od sławetnego już braku miejsca na kubek od kawy, po dziwnie ciasny dostęp do schowków w drzwiach, szukanie i kombinowanie z wyciągnięciem pasa bezpieczeństwa, brakiem miejsca na okulary przeciwsłoneczne. Wysiadanie gorzej niż w poprzednich autach. Drobiazgi ale trochę upierdliwe na co dzień. - za nisko podnoszona klapa bagażnika. Mam wersję z napędem. Po paru guzach nauczyłem się z szacunkiem podchodzić z zakupami do swojego auta kłaniając się nisko - brak pełnego bluetooth. Jest napis na konsoli ale w moim roczniku 2009 to tylko na rozmowy telefoniczne, nie na muzykę z telefonu. Niezrozumiałe w 2009 roku zrobienie pełnego modułu bluetooth to nic specjalnie drogiego i trudnego Trochę się rozpisałem, ale może komuś się to przyda
4,4
~Michał
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Auto bardzo wygodne, w wersji z hydrauliką płynie po drodze, świetne na długie trasy, za to ze względu na gabaryty może być trochę nieporęczne w mieście (ale to chyba oczywiste przy tych rozmiarach). Wyciszenie szumu wiatru mogło by być trochę lepsze - nie jest źle, ale po przesiadce z BMW czuję różnicę na minus , jeśli ktoś przesiada się z kompakta to będzie zadowolony. Bezawaryjność na dobrym poziomie, przez ponad 100 000km, było kilka awarii ale nic, co unieruchomiło by auto na drodze. Ceny części raczej typowe dla segmentu D - nie jest najtaniej, ale dramatu też nie ma. Chociaż jest kilka rzeczy, których ceny potrafią zwalić z nóg. To mój pierwszy francuz, obawiałem się przed zakupem bo się nasłuchałem mitów o delikatnych, awaryjnych i drogich w eksploatacji Francuzach, ale z auta jestem na tyle zadowolony, że po 4 latach nadal nie myślę o wymianie na coś nowszego, bo po prostu świetnie się sprawuje, jest bardzo wygodny i pojemny.
Średnie spalanie dla Citroen C5 III Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW 2008-2012
9,6
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,5
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Ogólnie jeżdżę głownie do pracy 50/50 trasa/miasto styl jazdy raczej agresywny. Średnio pali mi około 13,5 litrów LPG. Na butli 48 litrów LPG mogę zrobić do 350 km (rekord 400 przy spokojnej jeździe nigdy nie powtórzony) Po trasie autostradowej gdzie jechałem 120-160 km/h i spalaniu 13 litrów LPG postanowiłem sprzedać auto. Już nie samo spalanie było powodem tego, a to że ten silnik jest zbyt słaby na ponad 2000 Kg załadowany i automatyczną wygodną lecz toporną skrzynie biegów. W ruchu miejskim skrzynia jak to automat niezauważalnie i płynnie zmienia biegi a przyspieszenie liniowe bez szarpnięć. Niestety mój styl jazdy nie współpracuje z taką konfiguracją i podnosi spalanie przy kiepskich osiągach.
9,3
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Części eksploatacyjne ceny jak w większości samochodów. Samochód generalnie spisywał się doskonale więc nie wiem jak kosztowny byłby remont zawieszenia hydraulicznego czy innych podzespołów. Spalanie w trasie ok 8l ( waga auta ok 1600 kg) więc jest ok. w mieście to 10- 11 l/100km
7,7
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Silnik zdecydowanie na trasy , przy ekonomicznej jeździe można zejść poniżej 7 l , wyprzedzanie z tym silnikiem nie należy również do najmocniejszej strony tej C5 , moim zdaniem nie powinien być montowany w tej klasie samochodów.Zalety : prostota i niezawodność , jak na razie!

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Citroen C5 III Tourer