Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. NajsÅ‚abszy o mocy 110KM i pojemnoÅ›ci 1.6l byÅ‚by dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospaÅ‚y i Å‚atwo zniechÄ™ca siÄ™ przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalajÄ… wiele wiÄ™cej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić siÄ™ na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym wzglÄ™dem, a wysoka moc i moment obrotowy powodujÄ…, że sama jazda znudzi wam siÄ™ wolniej, podobnie jak niezÅ‚y projekt nadwozia. PozostaÅ‚e, ciekawe silniki sÄ… już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemnoÅ›ci i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadajÄ… puÅ‚apkÄ™ – filtr FAP. JeÅ›li podczas jazdy lubicie mieć Å›wiadomość, że przyczyniacie siÄ™ do wolniejszego wymierania saren, które skaczÄ… wam przed maskÄ… i macie wpÅ‚yw na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. JeÅ›li nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródÅ‚em kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczÄ™dzicie przy jego zakupie i nie powinniÅ›cie tego żaÅ‚ować.

czytaj więcej
Powagosław

PomysÅ‚ Francuzów, jak przeÅ‚amać supremacjÄ™ Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy Å›redniej z wyższymi aspiracjami. Udane poÅ‚Ä…czenie niemieckiej jakoÅ›ci, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzÄ… ser, bagietki maczajÄ… w winie, a zamiast „komputer” mówiÄ…: „ordinateur” (przecież komputer to miÄ™dzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje faÅ‚szować, a Boruc staje siÄ™ tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 241 KM (177 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm przy 1600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Silnik
Åšrednie spalanie dla Citroen C5 III Sedan 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW 2009-2013
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Citroen C5 III
Sedan 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW
Trasa Gdańsk-Rzym-Gdańsk średnie spalanie równo 6,9l jadąc ciągle 10km/h ponad obowiązujące ograniczenie. Jazda codzienna - trójmiasto i okolice - 7,9l. Jazda tylko po mieście (dość zatłoczone trójmiasto szczególnie w okresie wakacyjnym) na komputerze 11l ale realnie nawet 15-16l, chociaż muszę przyznać że po mieście jeżdżę głownie w trybie sport. Generalnie samochód potrafi być oszczędny, ale wiadomo, nie po to kupuje się 3.0 żeby patrzeć na paliwo
8,6
Citroen C5 III
Sedan 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW
Jak na silnik 3.0 to nie pali dużo. Należy się liczyć, ze jeżeli się jeździ głównie po mieście to spalanie wzrasta powyżej 12 litrów. Do tego dochodzi wypalanie FAPa w mieście które jeszcze zwiększa spalanie. Na trasie wypalanie filtra jest bardzo rzadko.
6,2
Citroen C5 III
Sedan 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW
Jesli chodzi o ekonomicznosc to jestem bardzo mile zaskoczony. Ato bardzo ekonomiczne gdy sie tego chce, a zarazem mocne. W trasie udalo mi sie zejsc do sredniego spalania nawet do 4.9 l/100 km, z tym ze jechalem 90 km/h na tempomacie. Poza tym komputer pokazuje srednie okolo 6.5 przy mieszanym stylu jazdy. Takze bardzo dobrze!

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Komunikat uszkodzonej skrzyni biegów
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 225 tys. km
W zależności od " humoru " mojej C-5 tki od czasu do czasu bo nie za każdym razem auto szarpnie przy normalnej jezdzie i pojawia sie komunikat "gearbox faulity" , skrzynia przełącza sie na trzeci bieg i tak już zostaje. Wtedy wyłączam kluczyk, czekam 3 min i odpalam ponownie. Komunikatu brak a wóz śmiga już normalnie (ale czasami sytuacja sie powtarza). Podłonczony pod komputer nie ma błędów. Prosze o pomoc !!!
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Spryskiwacze szyby przedniej
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 347 tys. km
Dzień dobry. Mam problem z dyszami spryskiwaczy, albo z pompką. W zależności od nastroju auta przy pociągnięciu dźwigni spryskiwaczy płyn leci albo bardzo słabo tylko do dolnej części szyby, albo np tylko po stronie kierowcy, ale też słabo. już nie pamiętam kiedy ładnie na całą szybę płyn był rozprowadzany. Pompka i dysze były wymieniane, przewody przedmuchiwane.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
cieknÄ…cy silnik
  • Citroen C5 III Tourer 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2017
  • silnik
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 6
Wymiany uszczelek przy tym przebiegu. Najpierw wymiana uszczelki wału korbowego. Potem wymiana uszczelki mocowania filtra oleju. Same uszczelki kosztują do 100 PLN. Robocizna jest jednak 10-20x większa. PORAŻKA !!!
2 komentarze
Citroen C5 III Sedan