Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan 2.7 V6 HDi FAP 204KM 150kW 2007-2009

Lata produkcji: 2007 – 2009
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. NajsÅ‚abszy o mocy 110KM i pojemnoÅ›ci 1.6l byÅ‚by dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospaÅ‚y i Å‚atwo zniechÄ™ca siÄ™ przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalajÄ… wiele wiÄ™cej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić siÄ™ na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym wzglÄ™dem, a wysoka moc i moment obrotowy powodujÄ…, że sama jazda znudzi wam siÄ™ wolniej, podobnie jak niezÅ‚y projekt nadwozia. PozostaÅ‚e, ciekawe silniki sÄ… już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemnoÅ›ci i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadajÄ… puÅ‚apkÄ™ – filtr FAP. JeÅ›li podczas jazdy lubicie mieć Å›wiadomość, że przyczyniacie siÄ™ do wolniejszego wymierania saren, które skaczÄ… wam przed maskÄ… i macie wpÅ‚yw na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. JeÅ›li nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródÅ‚em kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczÄ™dzicie przy jego zakupie i nie powinniÅ›cie tego żaÅ‚ować.

czytaj więcej
Powagosław

PomysÅ‚ Francuzów, jak przeÅ‚amać supremacjÄ™ Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy Å›redniej z wyższymi aspiracjami. Udane poÅ‚Ä…czenie niemieckiej jakoÅ›ci, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzÄ… ser, bagietki maczajÄ… w winie, a zamiast „komputer” mówiÄ…: „ordinateur” (przecież komputer to miÄ™dzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje faÅ‚szować, a Boruc staje siÄ™ tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2009 roku
Pojemność skokowa 2720 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 204 KM (150 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 440 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 81 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Komunikat uszkodzonej skrzyni biegów
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 225 tys. km
W zależności od " humoru " mojej C-5 tki od czasu do czasu bo nie za każdym razem auto szarpnie przy normalnej jezdzie i pojawia sie komunikat "gearbox faulity" , skrzynia przełącza sie na trzeci bieg i tak już zostaje. Wtedy wyłączam kluczyk, czekam 3 min i odpalam ponownie. Komunikatu brak a wóz śmiga już normalnie (ale czasami sytuacja sie powtarza). Podłonczony pod komputer nie ma błędów. Prosze o pomoc !!!
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Spryskiwacze szyby przedniej
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 347 tys. km
Dzień dobry. Mam problem z dyszami spryskiwaczy, albo z pompką. W zależności od nastroju auta przy pociągnięciu dźwigni spryskiwaczy płyn leci albo bardzo słabo tylko do dolnej części szyby, albo np tylko po stronie kierowcy, ale też słabo. już nie pamiętam kiedy ładnie na całą szybę płyn był rozprowadzany. Pompka i dysze były wymieniane, przewody przedmuchiwane.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
cieknÄ…cy silnik
  • Citroen C5 III Tourer 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2017
  • silnik
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 6
Wymiany uszczelek przy tym przebiegu. Najpierw wymiana uszczelki wału korbowego. Potem wymiana uszczelki mocowania filtra oleju. Same uszczelki kosztują do 100 PLN. Robocizna jest jednak 10-20x większa. PORAŻKA !!!
2 komentarze
Citroen C5 III Sedan