Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2015

Lata produkcji: 2009 – 2015
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. NajsÅ‚abszy o mocy 110KM i pojemnoÅ›ci 1.6l byÅ‚by dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospaÅ‚y i Å‚atwo zniechÄ™ca siÄ™ przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalajÄ… wiele wiÄ™cej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić siÄ™ na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym wzglÄ™dem, a wysoka moc i moment obrotowy powodujÄ…, że sama jazda znudzi wam siÄ™ wolniej, podobnie jak niezÅ‚y projekt nadwozia. PozostaÅ‚e, ciekawe silniki sÄ… już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemnoÅ›ci i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadajÄ… puÅ‚apkÄ™ – filtr FAP. JeÅ›li podczas jazdy lubicie mieć Å›wiadomość, że przyczyniacie siÄ™ do wolniejszego wymierania saren, które skaczÄ… wam przed maskÄ… i macie wpÅ‚yw na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. JeÅ›li nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródÅ‚em kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczÄ™dzicie przy jego zakupie i nie powinniÅ›cie tego żaÅ‚ować.

czytaj więcej
Powagosław

PomysÅ‚ Francuzów, jak przeÅ‚amać supremacjÄ™ Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy Å›redniej z wyższymi aspiracjami. Udane poÅ‚Ä…czenie niemieckiej jakoÅ›ci, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzÄ… ser, bagietki maczajÄ… w winie, a zamiast „komputer” mówiÄ…: „ordinateur” (przecież komputer to miÄ™dzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje faÅ‚szować, a Boruc staje siÄ™ tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia

Wybrane oceny

4,6
~Wojtek
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Zakochałem się w tym aucie! :-) Bardzo komfortowy, prowadzi się wspaniale... Świetne wspomaganie kierownicy, wygodne el. fotele z funkcją pamięci. Zależało mi na maksymalnie luksusowym, wygodnym aucie w rozsądnej cenie, i C5 taki właśnie jest. Co prawda po słynnym zawieszeniu Hydractive 3+ spodziewałem się więcej, ale jest i tak dobrze. Jak na tak ciężkie auto, potrafi spalić zaskakująco mało, a jednocześnie ma wystarczającego kopa, gdy trzeba przyspieszyć. Jedynie deska rozdzielcza wygląda nieco archaicznie, zwłaszcza radio i sterowanie klimą - to chyba jedyny mankament, oprócz tego nieszczęsnego braku miejsca na kubek.
4,9
~Tomasz
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Po ponad 2 letniej przygodzie z cytryną mogę z pewnością stwierdzić, że ciężko będzie się kiedyś z nim rozstać. Samochód bardzo komfortowy, mało awaryjny i dynamiczny a przy tym posiada dobre spalanie na poziomie 7,5 l na mieście do 5 ,5 l w trasie. Automatyczna skrzynia działa bez zarzutów, chociaż czasami łapie lag przy gwałtownym przyspieszeniu. Auto cały czas wygląda nowocześnie i może z pewnością konkurować wizualnie z nowymi autami z salonu. Rzadko się zdarza aby jeden model auta produkowany był przez tyle lat i wciąż wyglądał "świeżo" :) Polecam !
4,8
~dominik
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Posiadam auto od pół roku i jak na razie jestem bardzo zadowolony.Silnik dynamiczny, oszczędny, jeżeli się dba o oleje filtry odpłaca się bardzo długą żywotnością.Robi wrażenie jest dość sporych rozmiarów ale łatwy do opanowania.Myślałem o 1.6hdi ale po wielu lekturach rozmowach z mechanikami, stwierdziłem że to będzie głupi wybór,auto jest duże i ciężkie i trafiłem na 2.0 163ps exclusive i był to strzał w 10.Piękny czarny lakier i koło 18 cali naprawdę się pięknie prezentuje.Moje auta ma bixnenon, dvd, pół skórę w elektyce,zawieszenie hydro.Jest lepiej wyciszone podwójne szyby boczne jak w s klasie merca,nadkola i maska podobno lepiej wyciszone w wersji exclusive.
Åšrednie spalanie dla Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2015
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Spalanie 6,3 l/100km osiągnięte przy przejazdach ze średnią prędkością 48km/h. Wskazania komputera pokłądowego minimalnie rożnią się od tego co pokazuje licznik dystrybutora na stacji paliw. Zatankowałem do pełna do pierwszego odbicia, przejechałem 1009 km po czym zatankowałem ponownie do pierwszego odbicia dokładnie 64,66 l oleju napędowego. Ale spalanie realne 6,5 l/100km ciągle uważam za znakomite przy tej masie auta. Spalanie 6l/100 osiągnąłem dwukrotnie na trasie w obie strony Jarosław-Krosno. Spalanie 6,7 na autostradzie a dystansie 220km przy prędkości ok 130km/h .
6,4
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Jeśli chodzi o koszty związane z usterkami to 0 bo auto na gwarancji więc jedyną stratą jest mój czas ale z drugiej strony mój czas też kosztuje. Koszty przeglądów ? przeciętnie. Za pierwszy przegląd płaci się we Wrocławiu ponad 1000 zl. Czy to dużo? I tak i nie. Nie, ponieważ przeglądy aut segmentu D tyle chyba mnie więcej kosztują, dużo ? ponieważ przegląd trzeba robić zawsze co roku (albo 30 tys km). Przy moim przebiegu 15tys km rocznie w ciągu 2 lat wydam na przeglądy 1000 zl + kolejny ~1500 czyli w sumie 2500 PLN. U konkurencji często przegląd jest jeden raz na 2 lata (lub tez co 30 tys km) a kosztuje również kolo 1000 - 1500. No ale kupując C5 wiedziałem na co się piszę więc nie mogę mieć pretensji teraz. Paliwo: średnio 6,5 l więc tragedii nie ma ale o spalaniu na poziome 4-5 litrów przy takiej masie auta można zapomnieć. A jeżdżę naprawdę w miarę spokojnie tj. nie jak dziadek ale też nie jak jakiś narwaniec.
6,7
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Jak pisałem wcześniej :) Zawieszenie jest praktycznie bez obsługowe jeżeli chodzi o pneumatykę pozostałe części zawieszenia jak w innych samochodach tej klasy :) Pozostałe części hamulce itp. tak samo :)

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Komunikat uszkodzonej skrzyni biegów
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 225 tys. km
W zależności od " humoru " mojej C-5 tki od czasu do czasu bo nie za każdym razem auto szarpnie przy normalnej jezdzie i pojawia sie komunikat "gearbox faulity" , skrzynia przełącza sie na trzeci bieg i tak już zostaje. Wtedy wyłączam kluczyk, czekam 3 min i odpalam ponownie. Komunikatu brak a wóz śmiga już normalnie (ale czasami sytuacja sie powtarza). Podłonczony pod komputer nie ma błędów. Prosze o pomoc !!!
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Spryskiwacze szyby przedniej
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 347 tys. km
Dzień dobry. Mam problem z dyszami spryskiwaczy, albo z pompką. W zależności od nastroju auta przy pociągnięciu dźwigni spryskiwaczy płyn leci albo bardzo słabo tylko do dolnej części szyby, albo np tylko po stronie kierowcy, ale też słabo. już nie pamiętam kiedy ładnie na całą szybę płyn był rozprowadzany. Pompka i dysze były wymieniane, przewody przedmuchiwane.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
cieknÄ…cy silnik
  • Citroen C5 III Tourer 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2017
  • silnik
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 6
Wymiany uszczelek przy tym przebiegu. Najpierw wymiana uszczelki wału korbowego. Potem wymiana uszczelki mocowania filtra oleju. Same uszczelki kosztują do 100 PLN. Robocizna jest jednak 10-20x większa. PORAŻKA !!!
2 komentarze
Citroen C5 III Sedan