Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2007-2009

Lata produkcji: 2007 – 2009
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. NajsÅ‚abszy o mocy 110KM i pojemnoÅ›ci 1.6l byÅ‚by dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospaÅ‚y i Å‚atwo zniechÄ™ca siÄ™ przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalajÄ… wiele wiÄ™cej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić siÄ™ na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym wzglÄ™dem, a wysoka moc i moment obrotowy powodujÄ…, że sama jazda znudzi wam siÄ™ wolniej, podobnie jak niezÅ‚y projekt nadwozia. PozostaÅ‚e, ciekawe silniki sÄ… już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemnoÅ›ci i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadajÄ… puÅ‚apkÄ™ – filtr FAP. JeÅ›li podczas jazdy lubicie mieć Å›wiadomość, że przyczyniacie siÄ™ do wolniejszego wymierania saren, które skaczÄ… wam przed maskÄ… i macie wpÅ‚yw na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. JeÅ›li nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródÅ‚em kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczÄ™dzicie przy jego zakupie i nie powinniÅ›cie tego żaÅ‚ować.

czytaj więcej
Powagosław

PomysÅ‚ Francuzów, jak przeÅ‚amać supremacjÄ™ Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy Å›redniej z wyższymi aspiracjami. Udane poÅ‚Ä…czenie niemieckiej jakoÅ›ci, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzÄ… ser, bagietki maczajÄ… w winie, a zamiast „komputer” mówiÄ…: „ordinateur” (przecież komputer to miÄ™dzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje faÅ‚szować, a Boruc staje siÄ™ tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~WGR
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Samochód kupiłem używany w wersji Exclusive. Sprawia wrażenie dużo młodszego wizualne niż jest w rzeczywistości. Środek dość mocno nietypowy. Ogólnie bardzo komfortowy samochód w trasę, cichy i dobrze wykonany wewnątrz. Nie wiem czy to wina mojego konkretnego egzemplarzu (i zaniedbań poprzedniego właściciela), ale w trakcie użytkowania wychodziło pełno małych usterek, których koszt naprawy niestety już nie był taki niewielki. Z poważniejszych usterek zdarzyła się tylko jedna - zapieczone klocki, które spowodowały nieplanowany postój i konieczność wymiany tarcz. Generalnie polecam, ale (jak chyb każde auto) ze sprawdzonego źródła. Ten konkretny egzemplarz niestety nie był do końca tym, czego oczekiwałem.
4,2
~Paweł K
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Bardzo wygodna - pneumatyczne zawieszenie to naprawdę przyjemna sprawa. Po przejechaniu 300, czy 500km wysiadasz z samochodu i plecy Cię nie bolą... Super. W porównaniu z X3, którą poprzednio jeździliśmy niebo a ziemia. Ekonomiczny silnik. Średnia przy jeździe mieszanej 30% miasto 70% trasa do miasta spalanie 7,6l Sporo drobnych usterek, co prawda często trzeba zaglądać do serwisu, ale koszty części i robocizny są o niebo niższe niż w BMW. Niestety nie dla kogoś, kto lubi "Radość z jazdy" - silnik przy tej masie nie jest wystarczający. Jeździ, bo jeździ. Dla spokojnego kierowcy z żoną i dziećmi idealny.
4,7
~Mieteq
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Ogólnie niezawodny i naprawdę wygodne auto, przeznaczone dla osób spokojnie poruszających się co nie znaczy że nie ma ducha. Przez 3 lata oprócz wymiany oleju czy klocków miałem problem z wyciekwyciekiem płynu od wspomagania. Drobiazg ale plama na kostce została na długo.
Åšrednie spalanie dla Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2007-2009
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Auto mega komfortowe i oszczędne. Przy dużych trasach spalanie okolo 5.3 l na, setkę. Samo miasto to juz skok pod 7. Milo mnie pod tym wzgledem zaskoczyło, bo pali podobnje jak o ponadz 300kg lżejszy Focus z tym samym silnikiem, a stylu jazdy nie mam specjalnie spokojnego. Wynikiem takich wyników jest po prostu sprawne i zadbane auto.
11,9
Liczba komentarzy: 1
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
auto mega komfortowe wygodne ale i mega paliwożerne jak można pisać że pali 5-5.5 l komputer pokładowy pokazuje średnie spalanie 11.3 na zbiorniku zasięg około 840km skrzynia automat wymieniłem elementy zawieszenia przód zawór EGR klocki przód przegub zapłaciłem 2300zł .Nie piszcie takich bzdur że pali 5l jak bym nie jeździł ciężko zejść poniżej 10 nie mam ciężkiej nogi a trasy pokonywałem około 350km jednorazowo ładne wygodne komfortowe i mega paliwożerne auto wielkość 5-6l TO BZDURY
8,6
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Auto bardzo wygodne komfortowe skrzynia automatyczna zawieszenie hydro.. spalanie w trasie około 7.8l przy prędkości 110-130km/h.Jazda automatem super wygodna komfortowa ale niestety nie zbyt ekonomiczna auto dopiero nabyłem więc pewnie jeszcze wiele niespodzianek mnie czeka co chwila czek się zapala .Czas pokaże czy to dobry zakup przesiadając się ze skody octavii II jest dużo lepszym autem

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Komunikat uszkodzonej skrzyni biegów
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 225 tys. km
W zależności od " humoru " mojej C-5 tki od czasu do czasu bo nie za każdym razem auto szarpnie przy normalnej jezdzie i pojawia sie komunikat "gearbox faulity" , skrzynia przełącza sie na trzeci bieg i tak już zostaje. Wtedy wyłączam kluczyk, czekam 3 min i odpalam ponownie. Komunikatu brak a wóz śmiga już normalnie (ale czasami sytuacja sie powtarza). Podłonczony pod komputer nie ma błędów. Prosze o pomoc !!!
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Spryskiwacze szyby przedniej
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 347 tys. km
Dzień dobry. Mam problem z dyszami spryskiwaczy, albo z pompką. W zależności od nastroju auta przy pociągnięciu dźwigni spryskiwaczy płyn leci albo bardzo słabo tylko do dolnej części szyby, albo np tylko po stronie kierowcy, ale też słabo. już nie pamiętam kiedy ładnie na całą szybę płyn był rozprowadzany. Pompka i dysze były wymieniane, przewody przedmuchiwane.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
cieknÄ…cy silnik
  • Citroen C5 III Tourer 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2017
  • silnik
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 6
Wymiany uszczelek przy tym przebiegu. Najpierw wymiana uszczelki wału korbowego. Potem wymiana uszczelki mocowania filtra oleju. Same uszczelki kosztują do 100 PLN. Robocizna jest jednak 10-20x większa. PORAŻKA !!!
2 komentarze
Citroen C5 III Sedan