Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan 2.0 BlueHDi 180KM 132kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Klasa średnia

W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. Najsłabszy o mocy 110KM i pojemności 1.6l byłby dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospały i łatwo zniechęca się przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalają wiele więcej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić się na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym względem, a wysoka moc i moment obrotowy powodują, że sama jazda znudzi wam się wolniej, podobnie jak niezły projekt nadwozia. Pozostałe, ciekawe silniki są już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemności i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadają pułapkę – filtr FAP. Jeśli podczas jazdy lubicie mieć świadomość, że przyczyniacie się do wolniejszego wymierania saren, które skaczą wam przed maską i macie wpływ na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. Jeśli nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródłem kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczędzicie przy jego zakupie i nie powinniście tego żałować.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,7 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny S&S
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Kamil
Citroen C5 III
Sedan 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Auto użytkuję od nowości - jak to czytasz i chcesz kupić to z ręką na sercu polecam , przejechane przeszło 200tys km , auto spisało się bezawaryjnie , wymiana rozrządu x3 razy tańsza niż w bmw z 2l silnikiem z tego samego rocznika , oleju żre około 0.5litra na 20-25tys km więc nie najgorzej auta nie szczędze - na autostradzie but, przyspieszenie super tylko brakuje napędu 4x4 tak jak w audi quatro - wiem bo mam aktualnie dwie nowe a6 , zawieszenie pneumatyczne pozostawia znak w życiu czyli jak wsiadam do innego auta to czegoś brakuje , a spowrotem do c5tki to uczucie jak bym wróćił do domu , , jedyny minus to zbiornik adblue w bagażniku oraz kosztowna wymiana zbiornika adblue bo około 4500zł warto lać dodatek .
4,8
~arkadius44
Citroen C5 III
Sedan 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Moim poprzednim samochodem był również C5 ale ze słabszym silnikiem i tradycyjnym, mechanicznym zawieszeniem oraz manualną skrzynią. Samochód miałem od nowości i przejechałem nim niemal 150 tys. km. Mam doświadczenia z różnymi autami, niemieckimi, włoskimi, szwedzkimi. Jestem jednak zachwycony odkąd przesiadłem się na Citroena. Dlatego zdecyedowałem się na nowego w wersji Exlusive z automatem. Auto juz nieco "opatrzyło się" na rynku, bo jest produkowane niemal w niezmiennym kształcie od 2008 roku. Jednakże nadal jest eleganckie, masywne i nie odbiega pod względem design-u od aut dopiero wprowadzonych na rynek. Jest dopracowane perfekcyjne. poprawiono drobnostki, co do których niektórzy mieli uwagi, typu skrzypiące plastiki w drzwiach, kiedy się je Ściskało np. podczas otwierania drzwi (podczas jazdy nie skrzypiały). Obecnie podczas nacisku nie dochodzą żadne dźwieki. obecnie po 5 latach i 120 tys. km stwierdzam, że rączki w drzwich podczas ściskania skrzypią - taka zmiana w stosunku do poprzedniej.
4,5
~filip
Citroen C5 III
Sedan 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Świetne auto w stosunku do ceny. Bije na głowę konkurencję jeśli chodzi o zawieszenie. bardzo komfortowe na długie trasy. Rzadko się psuje. Dobre przyspieszenie. dokładna nawigacja. System SOS i citroen service. Dobra ładowność. niedużo pali. ok. 7l/100km

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Citroen C5 III Sedan