W tym modelu producent zdecydowanie stawia na diesle. NajsÅ‚abszy o mocy 110KM i pojemnoÅ›ci 1.6l byÅ‚by dobry do kompaktu, ale nie do limuzyny. Jest ospaÅ‚y i Å‚atwo zniechÄ™ca siÄ™ przy szybszej jeździe. Do tego mocniejsze motory nie spalajÄ… wiele wiÄ™cej paliwa niż ten. Szczególnie warto skusić siÄ™ na 2.2l 173KM. Jest dość drogi, ale dobry praktycznie pod każdym wzglÄ™dem, a wysoka moc i moment obrotowy powodujÄ…, że sama jazda znudzi wam siÄ™ wolniej, podobnie jak niezÅ‚y projekt nadwozia. PozostaÅ‚e, ciekawe silniki sÄ… już za drogie, flagowa jednostka ma 3.0l pojemnoÅ›ci i ponad 240KM. Niestety wszystkie diesle posiadajÄ… puÅ‚apkÄ™ – filtr FAP. JeÅ›li podczas jazdy lubicie mieć Å›wiadomość, że przyczyniacie siÄ™ do wolniejszego wymierania saren, które skaczÄ… wam przed maskÄ… i macie wpÅ‚yw na promowanie ekotechnologii, to warto wziąć motor wysokoprężny. JeÅ›li nie, to zapomnijcie o nim, bo filtr jest źródÅ‚em kosztownych problemów. Wtedy zostaje silnik benzynowy, najlepiej 2-litrowy o mocy 143KM. Sporo zaoszczÄ™dzicie przy jego zakupie i nie powinniÅ›cie tego żaÅ‚ować.
PomysÅ‚ Francuzów, jak przeÅ‚amać supremacjÄ™ Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy Å›redniej z wyższymi aspiracjami. Udane poÅ‚Ä…czenie niemieckiej jakoÅ›ci, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!
~PowagosÅ‚awCi sami Francuzi, którzy jedzÄ… ser, bagietki maczajÄ… w winie, a zamiast „komputer” mówiÄ…: „ordinateur” (przecież komputer to miÄ™dzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje faÅ‚szować, a Boruc staje siÄ™ tajemniczym Borubarem.
~Luzacjusz