Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan

Lata produkcji: 2007 – 2017
Segment: Klasa średnia

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Jego premierę poprzedziła prezentacja prototypu C-Airscape. C5 III został nie tylko powiększony w stosunku do swoich poprzedników, został też zdecydowanie przeprojektowany. Za jego design odpowiadał Domagoj Djukec. C5 III nie był już liftbackiem, lecz pełnoprawnym sedanem (dostępny również w wersji kombi). Zbudowano go na płycie podłogowej PSA PF3 Platform, którą dzielił m.in. z Peugeotem 508. W latach 2011 i 2012 przeprowadzono dwa face-liftingi modelu. Jego następcą jest Citroen C5 Aircross.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4779 mm
Szerokość 1860 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2096 mm
Wysokość 1451 mm
Rozstaw osi 2815 mm
Rozstaw kół - przód 1586 mm
Rozstaw kół - tył 1557 mm
Zwis przedni 1054 mm
Zwis tylny 910 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 945 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1524 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1495 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1756 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 439 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1115 mm
Wysokość bagażnika 510 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1040 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1705 mm
Wysokość progu załadowczego 750 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~WGR
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Samochód kupiłem używany w wersji Exclusive. Sprawia wrażenie dużo młodszego wizualne niż jest w rzeczywistości. Środek dość mocno nietypowy. Ogólnie bardzo komfortowy samochód w trasę, cichy i dobrze wykonany wewnątrz. Nie wiem czy to wina mojego konkretnego egzemplarzu (i zaniedbań poprzedniego właściciela), ale w trakcie użytkowania wychodziło pełno małych usterek, których koszt naprawy niestety już nie był taki niewielki. Z poważniejszych usterek zdarzyła się tylko jedna - zapieczone klocki, które spowodowały nieplanowany postój i konieczność wymiany tarcz. Generalnie polecam, ale (jak chyb każde auto) ze sprawdzonego źródła. Ten konkretny egzemplarz niestety nie był do końca tym, czego oczekiwałem.
4,8
~Kamil
Citroen C5 III
Sedan 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Auto użytkuję od nowości - jak to czytasz i chcesz kupić to z ręką na sercu polecam , przejechane przeszło 200tys km , auto spisało się bezawaryjnie , wymiana rozrządu x3 razy tańsza niż w bmw z 2l silnikiem z tego samego rocznika , oleju żre około 0.5litra na 20-25tys km więc nie najgorzej auta nie szczędze - na autostradzie but, przyspieszenie super tylko brakuje napędu 4x4 tak jak w audi quatro - wiem bo mam aktualnie dwie nowe a6 , zawieszenie pneumatyczne pozostawia znak w życiu czyli jak wsiadam do innego auta to czegoś brakuje , a spowrotem do c5tki to uczucie jak bym wróćił do domu , , jedyny minus to zbiornik adblue w bagażniku oraz kosztowna wymiana zbiornika adblue bo około 4500zł warto lać dodatek .
4,2
~Paweł K
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Bardzo wygodna - pneumatyczne zawieszenie to naprawdę przyjemna sprawa. Po przejechaniu 300, czy 500km wysiadasz z samochodu i plecy Cię nie bolą... Super. W porównaniu z X3, którą poprzednio jeździliśmy niebo a ziemia. Ekonomiczny silnik. Średnia przy jeździe mieszanej 30% miasto 70% trasa do miasta spalanie 7,6l Sporo drobnych usterek, co prawda często trzeba zaglądać do serwisu, ale koszty części i robocizny są o niebo niższe niż w BMW. Niestety nie dla kogoś, kto lubi "Radość z jazdy" - silnik przy tej masie nie jest wystarczający. Jeździ, bo jeździ. Dla spokojnego kierowcy z żoną i dziećmi idealny.
Średnie spalanie dla Citroen C5 III Sedan
7,7 – 8,9
l/100 km
5,6 – 10,7
l/100 km
8,8 – 15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,7
Citroen C5 III
Sedan 3.0 V6 211KM 155kW
Spalanie skrupulatnie zapisywane == Excel. Miasto: Białystok, więc kroki przez małe "k". Spalanie LPG [wyrażone w L/100km]: 13,42 - to przejazdy tylko w trasie. Średnia prędkość: 77 km/h 15,61 - to przejazdy, które nazwałem 50/50, gdzie zazwyczaj było pół miasta i pół trasy. Średnia prędkość: 44 km/h. 17,98 - to miasto. Średnia prędkość wynosiła 27 km/h. 19,64 - to miasto w korkach. Średnia prędkość: 22 km/h. 15,34 - to średnie ze wszystkich pomiarów. Średnia prędkość: 51,78 km/h Liczba tankowań LPG: 57. Ilość zatankowanego paliwa LPG: 874,54 l Liczba przejechanych km w sumie: 15 345 km Spalona benzyna PB98: 127 l [2 tankowania] w trasie równej 13 050 km. Średnio wychodzi: 0,97 l na 100km Instalacja LPG: STAG. Reduktor: AC R01 250 Układ sterujący STAG: Q-MAX PLUS Listwa wtryskowa: ACw03 Czujnik ciśnienia i temp: P4-04 PLUS
5,9
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Przebieg 228 tys. Wymiany - tuleje w przednich wahaczach, komplet napędu rozrządu, tarcze przód, 2x klocki, palniki ksenon, pióra wycieraczek co roku. Wymiany oleju co 15 tys, a nie 30 jak w instrukcji i stale zalecany przez producenta olej. FAP zanieczyszczony do poziomu 30 procent. To wszystko. Zużycie paliwa 5,6 komputerowe od czasu wymiany akumulatora czyli ok 5 lat. Tankuję po przejechaniu ok 1000 km i do baku wchodzi ok 50 lub nieco więcej litrów paliwa więc zużycie faktyczne nie przekracza zazwyczaj 5,5 l/100km. Z uwagi na fakt, że C5III to raczej wieloryb, a nie sportowiec więc jeżdżę bez szaleństwa, raczej spokojnie w trybie wyznaczanym przez samochodowy ruch lecz nigdy jako "hamulcowy". Ponad połowę swego przebiegu samochód przejechał na kołach 18/245/40. Takie koła były w nowym. Postanowiłem jednak wymienić ja na standardowe 17/225/55 i tak komfort jak i zużycie paliwa uległy poprawie. Na trasie w Alpy jadąc w dwa samochody C5III Sedan -140 kM zużył 4,7 litra na całej trasie tam i z powrotem. Prędkość podróżna, z uwagi na bagażnik na drugiej C5III lecz w kombi, rzadko przekraczała 130 km/h. C5III Tourer 2,0 hdi 165KM z bagażnikiem zużył na tej samej trasie 6,7 l/100km. Jedyne problemy z elektroniką, to wariujący czasem system automatycznego sterowania wycieraczek. Potrafią czasem przy lekkiej mżawce wejść w trym maksymalnego tempa. Po wyłączeniu trybu automatycznego wszystko pracuje normalnie. Problem nierozwiązany od około 100 tys km. Samochód jest w rodzinie używany jest głównie jako wyjazdowy. Do kręcenia się "wokół komina" służą dwa inne. Minusy - brak sensownego miejsca na kubek z kawą. Jak dla mnie, to również zbyt lekko pracujący układ kierowniczy. Wystające "rogi" siedzisk z przodu w wersji z "półskórami" skutkiem czego w ich okolicach pojawiły się obecnie mikropęknięcia skóry. Moim zdaniem lepsze są pełne skóry z wentylacją. Kiepskie jest również dojście do ewentualnej wymiany żarówek oświetlenia dziennego. Plusy - wygoda podróżowania, ekonomika oraz praktyczność regulowanego prześwitu. Wysokie krawężniki niestraszne...
6,1
Citroen C5 III
Sedan 1.6 e-HDi FAP 115KM 85kW
Odczyt z komputera: dystans 150km, prędkość średnia 117km/h, spalanie 5.3. W mieście aktualnie mam 7.1 od dłuższego czasu ale to na dystansie zazwyczaj 4 km w jedną stronę, także nawet teraz latem nie jest do końca zagrzany. Także myślę że średnio wyjdzie ok 6 litrów czyli ok tysiąca km na baku pełnym

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Citroen C5 III Sedan