Szukaj

Informacje o Citroen C5 III

Lata produkcji: 2007 – 2017
Segment: Klasa średnia

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Jego premierÄ™ poprzedziÅ‚a prezentacja prototypu C-Airscape. C5 III zostaÅ‚ nie tylko powiÄ™kszony w stosunku do swoich poprzedników, zostaÅ‚ też zdecydowanie przeprojektowany. Za jego design odpowiadaÅ‚ Domagoj Djukec. C5 III nie byÅ‚ już liftbackiem, lecz peÅ‚noprawnym sedanem (dostÄ™pny również w wersji kombi). Zbudowano go na pÅ‚ycie podÅ‚ogowej PSA PF3 Platform, którÄ… dzieliÅ‚ m.in. z Peugeotem 508. W latach 2011 i 2012 przeprowadzono dwa face-liftingi modelu. Jego nastÄ™pcÄ… jest Citroen C5 Aircross.

czytaj więcej
Powagosław

PomysÅ‚ Francuzów, jak przeÅ‚amać supremacjÄ™ Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy Å›redniej z wyższymi aspiracjami. Udane poÅ‚Ä…czenie niemieckiej jakoÅ›ci, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzÄ… ser, bagietki maczajÄ… w winie, a zamiast „komputer” mówiÄ…: „ordinateur” (przecież komputer to miÄ™dzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje faÅ‚szować, a Boruc staje siÄ™ tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 III – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C5 III

Liczba ocen: 293
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~WGR
Citroen C5 III
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Samochód kupiłem używany w wersji Exclusive. Sprawia wrażenie dużo młodszego wizualne niż jest w rzeczywistości. Środek dość mocno nietypowy. Ogólnie bardzo komfortowy samochód w trasę, cichy i dobrze wykonany wewnątrz. Nie wiem czy to wina mojego konkretnego egzemplarzu (i zaniedbań poprzedniego właściciela), ale w trakcie użytkowania wychodziło pełno małych usterek, których koszt naprawy niestety już nie był taki niewielki. Z poważniejszych usterek zdarzyła się tylko jedna - zapieczone klocki, które spowodowały nieplanowany postój i konieczność wymiany tarcz. Generalnie polecam, ale (jak chyb każde auto) ze sprawdzonego źródła. Ten konkretny egzemplarz niestety nie był do końca tym, czego oczekiwałem.
2,0
~Jebaćc5
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Auto sypie się jak moralność w polskim rządzie. Na początek 2 łożyska kół, wahacze, dwumas sprzęgło, radio, wzmacniacz, Pełno drobnych usterek. Auto ma moc ale korzystanie z niej jest udręką. Zmiana biegów wywołuje odruch wymiotny. Zawieszenie hydro spoko ale włożenie go w ta kupę gówna nie poprawia sytuacji. Audio hi-fi to jakieś nieporozumienie magnesy woferów drzwi wielkości zakrętek od coli. Obsługa czegokolwiek bez lexia/diagbox jest niemożliwe Po praniu tapicerki wyświetlacz radia padł Brak uchwytów na napoje. Złącze obd w podłokietniku a właśnie używa się go co 2 dzień. Jakoś materiałów i lakieru poniżej ruskiej łady. 200 guzikow nie potrzenych do niczego Niech to bedzie przestroga dla napalonych na tanie Francuskie luksusowe auto. Szkoda czasu i nerwów.
4,1
~Emil
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Auto dobre, nic po za tym żeby się zachwycać. Zawieszenie hydro w miarę komfortowe. Ale moim zdaniem zbyt przekombinowane. Mała różnica między tradycyjnum zawieszeniem. Opuszczanie lub podwyższenie zawieszenie raczej bezużyteczne gdyż nie można jechać powyżej prędkości każdego trybu. Na podniesionym trybie auto jest stanowczo zbyt twarde. A z koleji na glebie można jechać tempem tylko spacerowym. Promień skrętu jest dosyć spory co utrudnia manewrowanie. Po za tym to oszczędnie komfortowe kombi. Z atrakcyjnym wnętrzem. Przyjemnie się nim podróżuję długie trasy.

Raporty spalania Citroen C5 III

Liczba raportów: 402
Åšrednie spalanie dla Citroen C5 III
7,7 – 12,8
l/100 km
5,3 – 10,7
l/100 km
8,8 – 15,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,7
Citroen C5 III
Sedan 3.0 V6 211KM 155kW
Spalanie skrupulatnie zapisywane == Excel. Miasto: Białystok, więc kroki przez małe "k". Spalanie LPG [wyrażone w L/100km]: 13,42 - to przejazdy tylko w trasie. Średnia prędkość: 77 km/h 15,61 - to przejazdy, które nazwałem 50/50, gdzie zazwyczaj było pół miasta i pół trasy. Średnia prędkość: 44 km/h. 17,98 - to miasto. Średnia prędkość wynosiła 27 km/h. 19,64 - to miasto w korkach. Średnia prędkość: 22 km/h. 15,34 - to średnie ze wszystkich pomiarów. Średnia prędkość: 51,78 km/h Liczba tankowań LPG: 57. Ilość zatankowanego paliwa LPG: 874,54 l Liczba przejechanych km w sumie: 15 345 km Spalona benzyna PB98: 127 l [2 tankowania] w trasie równej 13 050 km. Średnio wychodzi: 0,97 l na 100km Instalacja LPG: STAG. Reduktor: AC R01 250 Układ sterujący STAG: Q-MAX PLUS Listwa wtryskowa: ACw03 Czujnik ciśnienia i temp: P4-04 PLUS
6,1
Citroen C5 III
Sedan 1.6 e-HDi FAP 115KM 85kW
Odczyt z komputera: dystans 150km, prędkość średnia 117km/h, spalanie 5.3. W mieście aktualnie mam 7.1 od dłuższego czasu ale to na dystansie zazwyczaj 4 km w jedną stronę, także nawet teraz latem nie jest do końca zagrzany. Także myślę że średnio wyjdzie ok 6 litrów czyli ok tysiąca km na baku pełnym
6,6
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
srednia z 3000km z komputera 6.8, z dustrybutora 6.9 wiec przeklamanie minimalne. jazda 80% miasto(glownie dojazdy ok 8 km na zimnym silniku) 20% trasa. styl jazdy przewaznie ekonomiczny z c momentami bardzo dynamicznymi

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Komunikat uszkodzonej skrzyni biegów
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 225 tys. km
W zależności od " humoru " mojej C-5 tki od czasu do czasu bo nie za każdym razem auto szarpnie przy normalnej jezdzie i pojawia sie komunikat "gearbox faulity" , skrzynia przełącza sie na trzeci bieg i tak już zostaje. Wtedy wyłączam kluczyk, czekam 3 min i odpalam ponownie. Komunikatu brak a wóz śmiga już normalnie (ale czasami sytuacja sie powtarza). Podłonczony pod komputer nie ma błędów. Prosze o pomoc !!!
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Spryskiwacze szyby przedniej
  • Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW 2008-2009
  • inne
  • 347 tys. km
Dzień dobry. Mam problem z dyszami spryskiwaczy, albo z pompką. W zależności od nastroju auta przy pociągnięciu dźwigni spryskiwaczy płyn leci albo bardzo słabo tylko do dolnej części szyby, albo np tylko po stronie kierowcy, ale też słabo. już nie pamiętam kiedy ładnie na całą szybę płyn był rozprowadzany. Pompka i dysze były wymieniane, przewody przedmuchiwane.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
cieknÄ…cy silnik
  • Citroen C5 III Tourer 1.6 THP 156KM 115kW 2009-2017
  • silnik
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 6
Wymiany uszczelek przy tym przebiegu. Najpierw wymiana uszczelki wału korbowego. Potem wymiana uszczelki mocowania filtra oleju. Same uszczelki kosztują do 100 PLN. Robocizna jest jednak 10-20x większa. PORAŻKA !!!
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
3,5
Citroen C5 III
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Citroen C5 2.0i 2009 41tys km przebiegu Umowilem sie z warsztatem mailowo na: KME TUR, Barracudy na trojnikach, butle 650/250 (66l), KME Qnext Plus wszystko za 2800zl. Przy oddaniu auta- palcem na zderzaku wskazalem gdzie DOKLADNIE chce miec wlew do gazu- na boku pod chromowanym elementem (wlew gazu bylby poziomo). W trakcie montazu (2 dni) Pan Adam dzwoni ze ma butle...
4,5
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: ROMANO RIS
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Czy nastąpił spadek mocy na gazie? Tak nastąpił ale różnica jest nieodczuwalna! ponieważ ten silnik jest słaby i różnica osiągów o + 1 s do 100km/h jest nie do wykrycia przez "dupo-hamownie" Natomiast urządzeni pomiarowe wykazuje straty mocy w górnym zakresie obrotowym, w dolnym auto zdecydowanie lepiej wkręca się na obroty(na benzynie z niskich obrotów zamula, być może coś...
5,0
Citroen C5 III
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Instalacja BRC SQ 32 zamontowana 2 lata temu. Silnik o dziwo dobrze zniósł gaz. Nie ma spadków mocy, instalacja pracuje poprawnie. Spalanie na poziomie 9-10l/100km w zależności od warunków. Podczas przeglądów wymieniane były jedynie filtry, jak kolejne 50 tys. km będzie tak udane to instalacja w pełni zda egzamin.
Citroen C5 III