Szukaj

Informacje o Citroen C5 II Kombi

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4839 mm
Szerokość 1780 mm
Wysokość 1511 mm
Rozstaw osi 2750 mm
Rozstaw kół - przód 1528 mm
Rozstaw kół - tył 1495 mm
Zwis przedni 1033 mm
Zwis tylny 1056 mm
Prześwit 155 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 915 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 930 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 321 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1538 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1520 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1459 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1425 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1720 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1310 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 563 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1126 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1088 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1780 mm
Wysokość progu załadowczego 568 mm
Drzwi tylne - szerokość 1136 mm
Drzwi tylne - wysokość 788 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~matekedzierzyn
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Duże ale zwrotne kombi,nie ma większego problemu w poruszaniu się tym autem po mieście. A na trasie to już w ogóle 6 bieg + tempomat i można jechać na koniec świata. W środku miejsca sporo, bagażnik olbrzymi. Silnik genialny dynamiczny, elastyczny i jak na swoją pojemność i wielkość auta mało pali a do tego trwały ,problemy jedynie z osprzętem typu Egr (czyli jak prawie wszędzie) . Zawieszenie bajka, bezawaryjne i jeszcze bardziej je doceniam, gdy trochę pojeżdżę drugim swoim autem a potem wracam do C5. Wizyty u mechanika w 95% - rzeczy eksploatacyjne i pierdoły we wnętrzu. Naprawdę polecam bo pierwsza generacja tego auta zrobiła zły PR temu modelowi a poliftingowa wersja to naprawdę solidne auto.
4,1
~tapchan
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Duże, komfortowe, bardzo pakowne kombi. Scenariusz trochę nietypowy ale udało mi się zmieścić do bagażnika cały zestaw perkusyjny, dwie gitary i cztery torby podróżne bez składania tylnej kanapy - kto wie ten wie ;-) Komfort i brak zmęczenie po długiej trasie cenię sobie bardziej niż osiągi czy frajdę z dynamicznej jazdy i też pod takim kątem oceniam samochody. Nie miałem jeszcze samochodu, którym jazda byłaby równie odprężająca. Cytrynka zdecydowanie jest nastawiona na komfortowe, raczej niespieszne podróżowanie i w swojej klasie cenowej robi to chyba najlepiej.
4,5
~Bartek
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
Z perspektywy 3 lat patrze realistycznie i oceniam jak najbardziej wiarygodnie mając nadzieję,że pomogę osobom, które "czają" się na cytrynkę. Moje podejście nie jest ukierunkowane tokiem myślenia " moje jest najlepsze". Auto jest przestronne i to bardzo, ma dużo fajnych schowków pod siedzeniami w fotelach itp. Idealne dla rodziny 2+3. Wózek , bagaże itp nie stanowią problemu żeby je zapakować na jakiś wypad w góry czy tym podobne wycieczki. Idealnie wyciszone ( szyby 2-wu warstwowe) , zawieszenie pneumatyczne robi znakomitą robotę na naszych drogach i jest praktycznie bezobsługowe i nie ma czego się bać o ile jest w dobrym stanie( przy zakupie warto wziąć dobrego mechanika od cytryn,który zna się na tym) Cytryna łyka kilometry i wcale nie czuję tego jadąc sam czy z rodzin ą nierzadko ponad 1200 km w jedną stronę paląc przy tym około 6,5 litra ON do prędkości 130 km/h autostrada, na krajówkach do 90 km/h potrafi zejsc do 5,5, a jak pociśnie się około 160-170 km/h to i 9 litrów weźmie, zależy jaki kto ma styl. Silnik bajka, dynamiczny i mało awaryjny. U mnie nic sie nie dziąło tylko filtry olej itp. Autko ma parę wkur...cych mankamentów,które opisze poniżej.
Średnie spalanie dla Citroen C5 II Kombi
8,8 – 10,8
l/100 km
5,9 – 8,5
l/100 km
9,0 – 10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Citroen C5 II
Kombi 2.0i 16V 140KM 103kW
Przejechałem na LPG ponad 100 tys km więc mogę się wypowiedzieć na temat zużycia tego paliwa. Ponieważ to nie diesel to jest dość wrażliwy na ilość pasażerów i bagażu jak i styl jazdy. Wyjazdy do Chorwacji to ok 12-13 l/100 km ale to pełny kufer i komplet pasażerów oraz częste manewry wyprzedzania i trochę jazdy po górzystych terenach. Normalne użytkowanie to 10-11 l/100 km jazdy mieszanej , zawsze z dużą ilości różnych maneli w bagażniku . Ekstremalnie oszczędne na autostradzie to 7,8 l /100 km. Jadę sam na odcinku 65 km w jedną stronę , prędkość 106 km/h. Zawsze jeżdżę na tempomacie w trasie co na pewno podnosi zużycie. Średnią wyliczam z kilku tankowań żeby zniwelować ewentualne błędy. Auto zawsze utrzymywane w sprawności technicznej. Jak na komfort , masę i możliwości przewozowe uważam auto za ekonomiczne. Poprzednio miałem C5 1.8 liftback i zużycie było mniejsze ok. 1/1,5 l .
5,0
Citroen C5 II
Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW
dane podawane przez komputer auta : jazda oszczędna bez wykorzystywania całej mocy silnika spalanie trasa 100 do 250 km : 3,7 do 90 km/h , 4 do 110 km/h, 4,5 do 130 km/h spalanie miasto duże, korki, tłok : lato 6 litrów, zima 7 litrów spalanie miasto małe : lato 5 litrów, zima 5,5 litra auto małe (przesiadłem sie z amerykańskiego vana) kupione celowo na oszczędność paliwa na złe czasy i jestem zadowolony, trochę za słaby motor ale za to pali mało. jezdże nim od roku , zrobiłem 25 tys km
8,3
Citroen C5 II
Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW
2.0 HDi 136KM w automacie. W trasie do 90km/h unikając dynamicznej jazdy da się zejść do 6,5l/100km. Przy dłuższej trasie 120km/h na tempomacie - 7,5l/100km. Przy 140km/h - 9l/100km. W mieście dynamicznie acz przepisowo - 10l/100km. Niby niemało ale wszystko w miarę pokrywa się z danymi producenta więc i tak jestem miło zaskoczony. Te dwa dodatkowe litry na sto w cyklu miejskim względem manuala wynikają chyba głównie z tego, że automat nawet przy najmniejszym dotknięciu gazu redukuje w poszukiwaniu maksymalnego momentu obrotowego. Niemniej za komfort jazdy automatem w mieście jestem skłonny przełknąć trochę częstsze tankowanie, tym bardziej że w tych autach sprzęgło do najlżejszych nie należy.

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 17
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • układ chłodzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
1 komentarz
Pękające klapy nawiewu
  • Citroen C5 II
  • wnętrze
  • 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną. Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno. W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Citroen C5 II Kombi