Szukaj

Informacje o Citroen C5 II Hatchback 2.2 HDi FAP 170KM 125kW 2006-2008

Lata produkcji: 2006 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2008 roku
Pojemność skokowa 2179 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 96 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Citroen C5 II Hatchback 2.2 HDi FAP 170KM 125kW 2006-2008
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Citroen C5 II
Hatchback 2.2 HDi FAP 170KM 125kW
Średnie minimalne spalanie to wartość z trasy Polska - Grecja, 1500km z klimatyzacją i średnią prędkością 100km/h (w praktyce respektowałem ograniczenia prędkości, czyli od 50km/h do 140km/h). Średnie maksymalne spalanie to praktycznie zimowa jazda miejska, z bardzo dużym natężeniem ruchu. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe to po prostu jazda na tempomacie 90km/h. Samochód osiągnął średnie spalanie 7l/100km na przestrzeni ostatnich 8000km, z czego ok. 6000 to jazda autostradowa. Styl jazdy - dynamiczne rozpędzanie, ale bez szału z prędkościami, zwykle nie więcej, niż 150km/h.
6,9
Citroen C5 II
Hatchback 2.2 HDi FAP 170KM 125kW
Podczas jazdy do 100 km/h auto jest bardzo oszczędne. Udało mi się zjeść do 4 litrów na 100 km w trybie emeryta. Niestety w tym silniku dużo pali podczas jazdy na autostradzie. Przy 140 ciężko jest zejść poniżej 7 litrów. Ale wiadomo waży ok 1600kg do tego jest mega wyciszony. Ogólnie jestem zadowolony. Przy bardzo dynamicznej jeździe trzeba się liczyć że spalaniem rzędu 10 litrów.
7,0
Citroen C5 II
Hatchback 2.2 HDi FAP 170KM 125kW
No cóż. Spalanie u mnie wynosi średnio 7,8 - 8 l/100km. Jedni stwierdzą że to dużo inni, że wcale nie. Ja jestem zadowolony, tym bardziej, że nie jeżdżę wolno. Porównując spalanie z innymi markami to przy tej moćy i osiągach nie wydaje mi się, żeby było to duże spalanie. Można oczywiście uzyskać lepsze wyniki ale chyba nie chodzi tu o bicie rekordów oszczędności.

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 17
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • układ chłodzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
1 komentarz
Pękające klapy nawiewu
  • Citroen C5 II
  • wnętrze
  • 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną. Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno. W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Citroen C5 II Hatchback