Szukaj

Informacje o Citroen C5 II Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Łukasz
Citroen C5 II
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Auto komfortowe i wcale nie drogie w utrzymaniu jak piszą malkontenci,i nie ma mowy o jakiejś nadwyczajnej usterkowości,mój drugi francuz ,następny będzie 4x4 marzyłby mi się 508rxn tylko ma nieco za mały prześwit (mam nieco utrudniony dojazd na działkę w górach).Części tanie klocki tarcze filtry itp,jedynie koszt bdb opon to wydatek z montażem ponad 2tys pln.Zadbanego (rozrzut cenowy od 5 do 15tys wiec tych tanich raczej nie polecam w Niemczech ładny niewyjechany c5 to ok3-4tys euro) C5 2.0 hdi nie trzeba się bać ogarnie go każdy mechanik,a jeśli chodzi o kwestie związane z zawieszeniem to jest to dopracowana bezawaryjna konstrukcja i jeśli auto nie było uszkodone w wypadku to bez obaw.Pamiętajmy,że nowy c5 kosztował ok 120tys w Polsce a dziś auta te możemy kupić za ułamek tej ceny.
4,6
~mutancik
Citroen C5 II
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Samochód sprawuje się idealnie. Po 15 latach na samochodzie nie ma żadnych ognisk korozji. Oczywiście trzeba w niego włożyć trochę pieniędzy w serwis (staram się robić przeglądy i naprawy w ASO), ale warto to zrobić, żeby samochód wiernie służył. Lista większych napraw w ASO (zacząłem użytkować samochód przy przebiegu 90 tys. km): ** 110 tys. km / 1500PLN - wymiana koła dwumasowego i sprzęgła ** 115 tys. km / 1700PLN - naprawa klapy mieszania powietrza w klimatyzacji dwustrefowej - podobno jest to regularna przypadłość w tych samochodach ** 124 tys. km / 1800PLN - jakaś naprawa modułu turbosprężarki (uszkodziła go wilgoć) - podobno nowy moduł jest pozbawiony wady ** 150 tys. km / 1800PLN - wymiana linek hamulca ręcznego (ogólnie ręczny ciężko działa i nie udaje mi się tego zmienić) ** 160 tys. km / 3600PLN - wymiana rozrządu (cena obejmuje również okresowy przegląd serwisowy z wymianami filtrów, oleju itp) ** 173 tys. km / 3600PLN - wymiana łożysk wahacza tylnego (cena obejmuje również okresowy przegląd serwisowy z wymianami filtrów, oleju itp)
5,0
~Jarek66
Citroen C5 II
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Auto mam już sporo lat, sporo zrobiłem nim kilometrów i ciągle jestem zachwycony wygodą i kosztami eksploatacyjnymi. Ostatnio sprawdzałem profilaktycznie silnik który jest nadal w znakomitej kondycji. Bardzo ładny wygląd zewnętrzy. Oczywiście mówiętu o Hatchback, bo kombi ma brzydki tył Nowsze wersje nie są już tak wygodne i ergonomiczne więc chyba będę nim jeździł po wsze czasy. Co najważniejsze nie mam FAP (nie był usuwany, taka wersja silnikowa) i mogę auto używać tak jak zwykłego benzyniaka
Średnie spalanie dla Citroen C5 II Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW 2004-2008
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Citroen C5 II
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Silnik i zawieszenie tego auta to podstawowe atuty. Przy rozsądnej jeździe w trasie (110-130km) potrafi zejść poniżej 6L. Załadowany 2+2+bagaż na trasie Warszawa-Rzym-Warszawa spalił bodajże 5,4 ale to oczywiście dane z komputera. W mieście mieści się poniżej 7L. Podobnie jak pierwsza generacja C5 mocno niezawodny oczywiście przy założeniu że od poczatku był w dobrych rękach i nie został zarżnięty. Niestety chyba trudno o jakości powiedzieć o kolejnej generacji - jest w rodzinie i trochę się sypie. W moim uzupełnienie płynu Elois w filtrze FAP po 165 tys. km. - gdybym wcześniej wiedział, że najlepiej ładować pełny bak to pewnie dojechałbym do 190-200 tys. Poza tym to nieskończenie pojemna taczka która pomieści wszystko.
6,2
Citroen C5 II
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Niestety nie można wybrać rodzaju skrzyni biegów. Ja mam automat. Spalanie maksymalne to efekt tegorocznej zimy, oraz krótkich odcinków (silnik się ledwo co nagrzewał). Spalanie minimalne to nie jazda, a męczarnia - max 80 km/h i bez gwałtownych przyśpieszeń. Na drogach wojewódzkich można śmiało osiągnąć spalanie w okolicy 5,5 - 5,7 z pełnym bagażnikiem. Na autostradzie lekko spalanie wzrasta, lecz przy trasie 1300 km i prędkości ok 130 km/h wychodzi idealnie 6,5 ltr. Przy cyklu mieszanym ( w tym ok 30% miasta ) średnia to ok 7-7,2 ltr i nie jestem zawalidrogą. Autko nie jest lekkie (1700kg) więc wynik bardzo pozytywny. Wzrost spalania widoczny w górzystym terenie. Tu jednak automat traci w porównaniu do skrzyni manualnej. Ogólnie można dośc sprawnie powyprzedzać, i zdziwić nie jednego kierowcę przyśpieszeniem, przy umiarkowanych apetycie na rope.
6,0
Citroen C5 II
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Srednie spalanie po 5000 km wg komputera to 6.6l (50% miasto 50%autostrada)Przy spokojnej jedzie na autostradzie latwo zejsc ponizej 5l MAX na autostradzie to ok 9. Ceny napraw...nic jeszcze sie nie popsuło. Przestroga przed silnikami hdi z filtrem czastek stałych FAP: nie zgadzam sie na taka ochrone srodowiska ze co kazde 120000 trzeba dolewac specjalnego plynu do FAPa za ponad 1200zl i przez to chronic srodowisko. Silnik nie dymi na czarno a w rurze wydechowej nie ma grama sadzy. MA to jedna zalete: przy duzym przyspieszeniu silnik nie dymi i nie robi takiego obciachu jak w mondeo czy innych silnikach bez filtra czastek stalych.

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 17
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • układ chłodzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
1 komentarz
Pękające klapy nawiewu
  • Citroen C5 II
  • wnętrze
  • 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną. Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno. W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Citroen C5 II Hatchback