Szukaj

Informacje o Citroen C5 II Hatchback

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Klasa średnia
Druga generacja C5 debiutowała na rynku w 2004 roku. Stylistycznie samochód nieznacznie różnił się od swojego poprzednika. Jego nadwozie zostało powiększone i delikatnie przeprojektowane, zmiany objęły między innymi kształt przednich i tylnych reflektorów. Konstruktorzy zmniejszyli też awaryjność modelu. Produkcja C5 II zakończyła się w 2007 roku, a do tego czasu z fabryki Citroena wyjechało ponad 720 tys. egzemplarzy modelu. Od 2008 roku w sprzedaży znajduje się trzecia generacja C5.
czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4745 mm
Szerokość 1780 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2100 mm
Wysokość 1467 mm
Rozstaw osi 2750 mm
Rozstaw kół - przód 1528 mm
Rozstaw kół - tył 1495 mm
Zwis przedni 1033 mm
Zwis tylny 962 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1538 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1520 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1310 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 456 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1170 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1000 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1709 mm
Drzwi tylne - szerokość 1084 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Łukasz
Citroen C5 II
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Auto komfortowe i wcale nie drogie w utrzymaniu jak piszą malkontenci,i nie ma mowy o jakiejś nadwyczajnej usterkowości,mój drugi francuz ,następny będzie 4x4 marzyłby mi się 508rxn tylko ma nieco za mały prześwit (mam nieco utrudniony dojazd na działkę w górach).Części tanie klocki tarcze filtry itp,jedynie koszt bdb opon to wydatek z montażem ponad 2tys pln.Zadbanego (rozrzut cenowy od 5 do 15tys wiec tych tanich raczej nie polecam w Niemczech ładny niewyjechany c5 to ok3-4tys euro) C5 2.0 hdi nie trzeba się bać ogarnie go każdy mechanik,a jeśli chodzi o kwestie związane z zawieszeniem to jest to dopracowana bezawaryjna konstrukcja i jeśli auto nie było uszkodone w wypadku to bez obaw.Pamiętajmy,że nowy c5 kosztował ok 120tys w Polsce a dziś auta te możemy kupić za ułamek tej ceny.
4,6
~jean
Citroen C5 II
Hatchback 1.8i 16V 125KM 92kW
Ogólnie bardzo dobry samochód, jestem zadowolony. Zalety: tani w zakupie, nie rdzewieje!!!, dobry komfort jazdy, dużo miejsca, tani w eksploatacji, spalanie gazu poniżej 9-10 l/100km zrobiłem nim 100 tys. km, ceny części przyzwoite. Robiłem rozrząd, tylne zawieszenie - łożyska, tuleje (można było jeszcze jeździć, ale), klocki, tarcze, zaciski tył. Zawieszenie hydro - nic, oprócz jakiś wężyk się pocił i go wymienili. Wiadomo, moc nie powala, troszkę brakuje wyższego biegu, przy szybszej jeździe (130 i więcej) i dużym wietrze to go buja. Mogę go porównać do Octavii II benz. 1,6. Zdecydowanie lepszy komfort jazdy na dłuższych odcinkach. I to i to się nie psuło. Chociaż to nie jest BMW 5 jeśli chodzi o komfort zawieszenia !!!!! Przy większych prędkosciach jazdy trzeba coś tam dolać oleju... między wymianami .
4,4
~Nat
Citroen C5 II
Hatchback 1.8i 16V 125KM 92kW
Samochód duży, przestronny, bezpieczny i bardzo komfortowy. Zawieszenie bardzo miękkie. Moim zdaniem jedną z większych zalet tego modelu nie stanowi nawet legendarny citroenowski komfort ( bo są auta o wyższym) , ale praktycznie bezawaryjna eksploatacja modelu po lifcie. Jeszcze nie miałem auta tak bezawaryjnego. Bagażnik może nie największy , ale pakowny o regularnym kształcie. W razie problemów ze spakowaniem na wakacje można przypiąć box dachowy. Jednak trzeba pamiętać , że z silnikiem 1.8 nie poszalejemy i nie jest to samochód na OE-sy, lecz do spokojnego komfortowego przemieszczania się na długich trasach -choć jazda po mieście nie sprawia mu żadnych kłopotów. Jednak płynąc po krajowych czy też gruntowych drogach czujecie, że wydana każda złotówka na C5 nie była zmarnowana i rogal zadowolenia pojawia się z każdym nawijanym kilometrem.
Średnie spalanie dla Citroen C5 II Hatchback
8,0 – 10,6
l/100 km
5,9 – 8,2
l/100 km
8,6 – 13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,0
Citroen C5 II
Hatchback 3.0 V6 211KM 155kW
Kupiłem go w maju 2016. Sprowadzony ze Szwajcarii. Z przebiegiem 161200km - bardzo prawdopodobny; potwierdzają to wpisy w książce serwisowej i dodatkowo faktury. Zaraz po zakupie wymieniłem rozrząd (same części to ok. 1200zł), filtry, olej silnikowy, olej w skrzyni biegów. Przy okazji okazało się, że uszkodzony jest wariator faz rozrządu (890zł). Podwozie i układ hamulcowy były w porządku. Łącznie wydałem 3300zł (P.S. polecam pana Donata z ul. Białej w Radomiu). We wrześniu skończył się czynnik chłodniczy do klimy. Mógłby mniej palić. Na trasie dom - praca - dom = 2 x (14km trasa + 6km miasto) pali mi średnio 13,8l/100km. W wakacje na trasie wyszło 10,2l/100km.
6,3
Citroen C5 II
Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Silnik i zawieszenie tego auta to podstawowe atuty. Przy rozsądnej jeździe w trasie (110-130km) potrafi zejść poniżej 6L. Załadowany 2+2+bagaż na trasie Warszawa-Rzym-Warszawa spalił bodajże 5,4 ale to oczywiście dane z komputera. W mieście mieści się poniżej 7L. Podobnie jak pierwsza generacja C5 mocno niezawodny oczywiście przy założeniu że od poczatku był w dobrych rękach i nie został zarżnięty. Niestety chyba trudno o jakości powiedzieć o kolejnej generacji - jest w rodzinie i trochę się sypie. W moim uzupełnienie płynu Elois w filtrze FAP po 165 tys. km. - gdybym wcześniej wiedział, że najlepiej ładować pełny bak to pewnie dojechałbym do 190-200 tys. Poza tym to nieskończenie pojemna taczka która pomieści wszystko.
7,4
Citroen C5 II
Hatchback 2.2 HDi FAP 170KM 125kW
Średnie minimalne spalanie to wartość z trasy Polska - Grecja, 1500km z klimatyzacją i średnią prędkością 100km/h (w praktyce respektowałem ograniczenia prędkości, czyli od 50km/h do 140km/h). Średnie maksymalne spalanie to praktycznie zimowa jazda miejska, z bardzo dużym natężeniem ruchu. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe to po prostu jazda na tempomacie 90km/h. Samochód osiągnął średnie spalanie 7l/100km na przestrzeni ostatnich 8000km, z czego ok. 6000 to jazda autostradowa. Styl jazdy - dynamiczne rozpędzanie, ale bez szału z prędkościami, zwykle nie więcej, niż 150km/h.

Usterki Citroen C5 II

Liczba wpisów: 17
ubytek płynu z układu sygnalizowany przez info na wyświetlaczu
  • Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 107KM 79kW 2004-2008
  • układ chłodzenia
Po przejechaniu 1500 km do Francji i kilku dniach postoju samochodu przy próbie uruchomienia wyświetliła sie info o za niskim poziomie płynu w układzie chłodzenia. Dolałem ok 1 litra i przyjechałem do Polski. Po pewnym czasie znowu sie ta informacja wyswietliła ponownie dolałem płynu ok 0.5 litra I tak kilka razy Zauważyłem dodatkowo że wystarczy odkęcić korek zbiorniczka i wtedy poziom płynu gwałtownie wzrasta i ostzrzenie znika .Obserwowałem samochód i nie zauwazyłem zadnego zewnętrznego wycieku ani podnoszenia temp.na wskażniku. W czasie pracy silnika korek odkrecilem od zbiorniczka i tez nic sie nie działo
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Kostka mocująca żrówkę H7 w przednich reflektorach.
  • Citroen C5 II
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 3
Serwis autoryzowany Citrona jest zmuszony proponować wymianę całej wiązki elektrycznej za około 9000 zł w celu naprawy nieświecące żarówki w reflektorze przednim. Logiczna byłby wymiana kostki za kilka złotych, tym bardziej, że końcówki są zaciskane. Ten wynalazek polegający na bzdurnym tworzeniu kosztów jest stosowany także przez innych producentów. A samochody w ruchu jeżdżą z zapalonymi światłami jak rok długi, reflektory są plastykowe, słabo wentylowane. W lecie to smaży się wszystko na słońcu, kostka, w której zamocowana jest żarówka H7 zwęgla się, tak że po około 4 latach kłopot gotowy. Może jednak producent sensownie zareaguje stwarzając możliwość naprawy tj. wymiany elementu /a nie kombinowania/. Szkoda tracić dobrą opinię z powodu takiego drobnego, aczkolwiek bardzo uciążliwego i potencjalnie absurdalnie drogiego w naprawie uszkodzenia. Szkoda także by w serwisie dorabiali opinie, że wymiana kostki na końcu przewodów zasilających reflektor ochroni cały system elektryczny samochodu i jego komputer. Chyba, że jest to opowieść za 9 300 złotych.
1 komentarz
Pękające klapy nawiewu
  • Citroen C5 II
  • wnętrze
  • 220 tys. km
Strzał dobiegający w środku auta po uruchomieniu nawiewu, mniej więcej ze środkowej konsoli w okolicach radia - strzału może także nie być, a klapy pękną. Efektem tego jest brak możliwości sterowania ciepło-zimno. W C5 I generacji problem występował z wycierającym się gniazdem motoreduktora, w C5 I gen FL od 2005r pękają całe klapy wewnątrz obudowy mieszalnika.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Citroen C5 II Hatchback