Szukaj

Informacje o Citroen C5 I Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~mack1295
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
Jestem bardzo zaskoczony pozytywnie na tym modelu. Niektórzy piszą ,że jest dużo usterek i hydropneumatyka a to dlatego ,że albo nim nie jeździli albo są święcie przekonani że Passat jest bez awaryjny i najlepszy. Samochód jest komfortowy, pakowny 565l bagażnika bardzo dobrze wykończonego(nawet siatka oddzielająca przestrzeń pasażerską od ładunkowej, gniazdo na 12V w bagażniku) Wnętrze jest bardzo dobrze wykonane i wyciszone a fotele bardzo komfortowe(idealne na dalekie trasy!!) Dla rodziny czteroosobowej będzie to idealny samochód , we wnętrzu większy niż Passat. I pełen ocynk(brak rdzy) Jest to samochód który niema nudnej stylistyki a wygląda wspaniale jak prawdziwa strzała(czego sam doświadczyłem jak jedzie się drogą ludzie się oglądają) wygląd jest wspaniały nieporównywalny z nudnym Passatem!! Zapraszam do obejżenia mojego Citroen C5 na stronie autowcentrum.pl(czyli w społeczności kierowców) gdzie występuję dod nickiem: mack1295. Gdzie mój Citroen jest w fajnym zestawieniu kolorystycznym-grafit+jasne wnętrze. Zapraszam!!!
4,9
~eramail@wp.pl
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
Samochod posiadam od 2002 roku. Kupilem go prawie z pelnym wyposazaniem ( procz skory, ksenonow, navi ). Autko od tego czasu chodzi naprawde bez zarzutow. Nie psuje sie, nie sprawia problemow. Systematycznie ma wizyty w ASO jak rowniez w firmie, w ktorej byl tuningowany. Wiec moge powiedziec przyslowiowo,ze "dolewam paliwo i olej" i tyle. Auto warte polecenia jezeli ktos ceni sobie wygode i komfort w przystepnej cenie. Do tego jesli chce aby autko bylo oszczedne i dynamiczne to HDI jest dobrym wyobrem. Polecam tez tuning tego silnika - po nim mozna stwierdzic ze to nie to auto :)
4,1
~tomekmerc
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
kupilem ten samochod jako drugi tani bo potrzebne mi bylo kombi o ktorego nie bede musiec dbac tylko wrzuce do srodka klamoty i w droge-lecz tak sie wszystko pozmienialo ze auto zostalo jako rodzinne kombi z ktorego jestem zadowolony a do klamotow mam busa
Średnie spalanie dla Citroen C5 I Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW 2001-2004
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
To jest największy plus tego samochodu. Spalanie przy normalnej jeździe w tak dużym aucie jest na poziomie 7,5 litra w trybie mieszanym i korkach (pomiar za 9 tys. km). Odradzam serwisy autoryzowane - to jest kompletne zdzierstwo. Można znaleźć dużo serwisów samochodów francuskich nieautoryzowanych każda naprawa to 30% - 40% ceny tej co w ASO. Trzeba tylko poczytać w necie opinie. Ceny części zamiennych są bajecznie tanie. Mnóstwo używek i zamienników co jest ważne przy np. większej stłuczce. :) Dla przykładu, lusterko przednie w ASO kosztuje 1,2 tys. a zamiennik z lakierowaniem i założeniem 300. :)
6,6
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
auto mimo bardzo bogatego wyposażenia jest dość bezawaryjne.obawiałem sie hydraulicznego zawieszenia ale mam już 190tys km. przejechane i nic złego się z nim nie dzieje.mat .eksploatacyjne z przyzwoitym poziomoe.muslę że nie odbiegaja cenowo od innych aut,jest dużo zamienników.zreszta auto niejest wcale awaryjne jak to ludzie twierdza..a wiele razy słyszałem : mie kupój francuza!!...negatywna opinia o tych autach jest bardzo mocno przesadzona....bo niby niemieckie auta czy japońskie to sie nie psują???
6,5
Citroen C5 I
Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW
Przez rok jazdy tym samochodem przyznam że nie jest źle, miasto ok70tys mieszkańców bez jakiś korków nie zamulając wychodzi 7,5l. Przy 140km/h 7l Zima miasto 9-10l Najniższe zanotowane spalanie z trasy 400km z prędkością srednio 80km max na emeryta wyszło rekordowe 4,5l /100km Przyznam że mam 350tys przebiegu i mega odchyłki na wytryskach nawet do 6mg

Usterki Citroen C5 I

Liczba wpisów: 45
Uszkodzenia koła pasowego napędu osprzętu.
  • Citroen C5 I Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW 2001-2004
  • silnik
  • 290 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mam auto od 10 lat i 3 razy uszkodziło mi się koło napędowe osprzętu. To co jest na wale. Uszkadza się guma w środku podobno służąca ochronie osprzętu przed drganiami. Moim zdaniem sztywne odlewane koło byłoby bezawaryjne i nawet jeśli po jakimś czasie uszkodzeniu ulegnie alternator lub sprężarka klimatyzacji,w co wątpię koszty będą niższe niż to co potrafi przez takie koło narobić spalony pasek wieloklinowy oddalony od paska rozrządu o kilka mm. Niestety takiego koła nie znalazłem u żadnego sprzedawcy. U mnie na szczęście podtopiło tylko obudowę rozrządu. Koło w zależności od producenta wytrzymuje kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i się rozpada robiąc w najlepszym przypadku bałagan na napinaczy i kołach osprzętu.
1 komentarz
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
  • Citroen C5 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 47
Nie 4
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
3 komentarze
Citroen C5 I Kombi