Szukaj

Informacje o Citroen C5 I Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1749 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 81 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,2
~Dinks
Citroen C5 I
Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW
Samochód porównał bym do supermarketu, co tydzień coś nowego. Ale o tym na końcu najpierw zalety. Do zalet zaliczył bym wiekość samochodu i miejsce dla osób z przodu jak i pasażerów z tyłu. Chociaż z tyłu oparcie powinno być bardziej pochylone. Gabaryty samochodu dość duże gdyż na merketowych parkingach cięzko się parkuje więc samochód dla lepszych kierowcow. Zawieszenie komfortowe o ile w dobrym stanie. Z wad to mierna wytrzymałość, silnik 1.8 mozolny i niestety awaryjny. Raz głowica robiona byla, szykuje sie drugi raz, nie polecam francuskiego samochodu, już nigdy nie kupie.
4,5
~Adam
Citroen C5 I
Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW
Od kiedy pamiętam to zawsze zarzekałem się, że nigdy nie kupie francuza bo delikatny i tak dalej, generalnie standardowa opinia. Musiałem kupić szybko samochód kombi, za maks 10 tyś. Szukałem Focusa, Octavii, Golfa. Obejrzałem 4 focusy i trafiłem takie syfy, że zraziłem się maksymalnie do Forda. W ogłoszeniach przelatywał mi C5 jednak śmiałem się, że jak zaczne je oglądać to już będzie ze mną źle :) No i kupiłem C5 za 8,5tyś, +rejestracja. Założyłem gaz, zrobiłem nie wiele bo 6 tyś km ale przez dwa miesiące. Ogólnie jestem mega zadowolony, komfortowy, wielki, ładnie wyglądający, tanie części, dobrze wyposażony. Wszyscy boją się zawieszenia hydro pneumatycznego. Zanim kupiłem cytrynkę przez parę dni kopałem po forach i klubach citroena i okazuję się, że nie jest to żaden kosmos a jeśli nawet coś się popsuję, to koszty nie są wcale większe od naprawy np aluminiowego zawieszenia w VW.
3,1
~szczęśliwy
Citroen C5 I
Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW
komfortowe auto dla ludzi którzy posiadają dużo czasu na dostarczanie auta do serwisu ,psuje się wszystko od elektryki tylnej szyby ,zespół przekażników po elementy zawieszwnia, pobór oleju ok 1 l na 1000 km , o przepływomierzu nie wspomnę
Średnie spalanie dla Citroen C5 I Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW 2001-2004
8,8
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Citroen C5 I
Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW
Miałęm takiego pół roku temu, użytkowałem go 2.5 roku. Kilometrów zrobiłem nim coś około 60 tysięcy przez ten okres kiedy go posiadałem. Jeżdżę przecietnie, niezbyt wolno, niezbyt szybko. Minimalne spalanie to 7 litrów LPG , średnio po okolicy wjeżdżając w miasto to od 9 do 10 litrów LPG. Najwięcej spalił 12 litrów gazu. Instalacja BRC wystrojona ładnie i dość szybko przełączał się na gaz. Spalanie super, wygoda jazdy swietna, pomniejszające lusterka świetne do parkowania. większy od wszelkiej maści passatów i tym podobnych samochodów. Na lepszym zawieszeniu nie jeździłem. Gdyby tylko się nie psuł to jeździł bym do dziś nim. Jeszcze jedna rzecz, malutki promień skrętu. Na ciasnych parkingach trzeba się składać do w*****ia na miejsce przodem na 3 razy. Tyłem coś lepiej ale trzeba mieć dobrze wyczuty samochód.
9,6
Citroen C5 I
Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW
Samochód pali, ile pali, ale dzięki instalacji gazowej jest bardzo ekonomicznym autem. Polecam kupno samochodu z tym silnikiem wraz z LPG, bo nie ma różnicy w mocy, a aż przyjemnie jest tankować auto za 120 zł i przejechać na tym 500 kilometrów. Polecam i jeszcze raz polecam !
11,2
Citroen C5 I
Kombi 1.8i 16V 116KM 85kW
Dostęp do części używanych jest bezproblemowy a koszty tych części niskie. Nowe części też są bardzo tanie. Co do spalania - założyłem gaz bo po mieście palił 13, na trasie 8. Przy gazie na trasie pali 8,5 jadąc 90km/h, przy wyprzedzaniu i prędkości 100-120 pali ok 9,5. W mieście potrafi spalić do 15 ale to na zasadzie przejazdu do pracy - odpalić, przejechać 4 km i zgasić.

Usterki Citroen C5 I

Liczba wpisów: 45
Uszkodzenia koła pasowego napędu osprzętu.
  • Citroen C5 I Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW 2001-2004
  • silnik
  • 290 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mam auto od 10 lat i 3 razy uszkodziło mi się koło napędowe osprzętu. To co jest na wale. Uszkadza się guma w środku podobno służąca ochronie osprzętu przed drganiami. Moim zdaniem sztywne odlewane koło byłoby bezawaryjne i nawet jeśli po jakimś czasie uszkodzeniu ulegnie alternator lub sprężarka klimatyzacji,w co wątpię koszty będą niższe niż to co potrafi przez takie koło narobić spalony pasek wieloklinowy oddalony od paska rozrządu o kilka mm. Niestety takiego koła nie znalazłem u żadnego sprzedawcy. U mnie na szczęście podtopiło tylko obudowę rozrządu. Koło w zależności od producenta wytrzymuje kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i się rozpada robiąc w najlepszym przypadku bałagan na napinaczy i kołach osprzętu.
1 komentarz
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
  • Citroen C5 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 47
Nie 4
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
3 komentarze
Citroen C5 I Kombi