Szukaj

Informacje o Citroen C5 I Hatchback 2.0 HDi 109KM 80kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

PomysÅ‚ Francuzów, jak przeÅ‚amać supremacjÄ™ Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy Å›redniej z wyższymi aspiracjami. Udane poÅ‚Ä…czenie niemieckiej jakoÅ›ci, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzÄ… ser, bagietki maczajÄ… w winie, a zamiast „komputer” mówiÄ…: „ordinateur” (przecież komputer to miÄ™dzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje faÅ‚szować, a Boruc staje siÄ™ tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,1
~Piotrek
Citroen C5 I
Hatchback 2.0 HDi 109KM 80kW
Na wielki minus samochodu - jakpsc materialow we wnetrzu, gdy tylko temperatura spada ponizej zera wszysto na nierownosciach zaczyna niemilosiernie halasowac, a najgorzej podsufitka, jakby miala za chwile odpasc. W porownaniu do Xantii - dno i babelki. Naprawde wstyd kogos wiezc, a przeciez c5 to klasa wyzej od Xantii. Rowniez jak ktos lubi pojechac dynamiczniej zwlaszcza na zakretach, to auto sie do tego nie nadaje z powodu slabych plaskich jak deska foteli. W miasto rowniez nie polecam, czuc duza mase auta i jakiekolwiek gwaltowne manewry, typu szybkie wlaczanie do ruchu jest nieprzyjemne, chociaz wina w tym tez plaskich foteli. To nie jego zywiol. Niektorzy chwala to auto, ja juz po miesiacu jestem na nie i zaczynam szukac Xantii, po prostu trafilem padline.
4,4
~Cebulov
Citroen C5 I
Hatchback 2.0 HDi 109KM 80kW
To już drugie C5 w rodzinie. Bardzo komfortowy wóz. Super wygodne podróżowanie w idealnych warunkach. Hydropneumatyka robi swoje :)Przestronny i dynamiczny w sam raz dla rodziny czy w celach reprezentacyjnych. Pomimo sporego przebiegu i naszych dróg stan zadowalający. Wysoki poziom bezpieczeństwa seryjnego, 8 poduszek, ABS, 4 gwiazdki NCAP (2001).Unikać zakupu auta bez sprawdzonej dokumentacji, z komisów. Szczególnie awaryje były pierwsze serie modelu (lata 2001-2002), później auto zostało dopracowane.
4,2
~Michal Stepien
Citroen C5 I
Hatchback 2.0 HDi 109KM 80kW
Auto kupione od pierwszego wlasciciela, z pelna ksiazka serwisowa z przebiegiem 160k km, przez 4 lata eksploatacji nie spawialo wiekszych problemow, godne polecenia, bardzo komfortowe na dlugich trasach i tanie w ekspoatacji. Prosze zobaczy pelne opis bo rozpisalem sie tam duzo bardziej. Polecam definitywnie auta od pierwszego wlasiciela, oczywiscie bezywypadkowe z pelna ksiazka serwisowa i wyprodukowane po 2003, wczesniejsze nie byly jeszcze do konca dopracowane
Åšrednie spalanie dla Citroen C5 I Hatchback 2.0 HDi 109KM 80kW 2000-2004
7,2
l/100 km
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Citroen C5 I
Hatchback 2.0 HDi 109KM 80kW
Moje srednie spalanie przy raczej emeryckiej jezdzie to 7,6l, wczoraj jadac plaska autostrada (bez wzniesien) ustawilem tempomat na 100km/h, srednie spalanie to 6,6l wg komputera. Czy to duzo? Wg mnie BARDZO, spalanie jak w benzyniaku, gdyby bylo o co najmniej 1l mniejsze jeszcze bym je zaakceptowal. Mialem Xantie 1.9td i tam srednie spalanie przez caly rok to 4,7l. Z tym ze mam naprawde lekka noge. Minimalne spalanie to 5,8l ale byla wtedy slizgawka na drodze i w trasie jechalem max 70km/h. Porownoje do xantii bo c5 nie jest specjalnie duzo wieksze ani ciezsze
6,7
Citroen C5 I
Hatchback 2.0 HDi 109KM 80kW
Samochód bardzo oszczędny, dynamiczny i bezawaryjny. Mam przejechane nim prawie 300 tys. km i brak jakieś dużej naprawy. Spalanie takie jak podałem, przy codziennej jeździe trasa/miasto (50/50) dystans 30 km spalanie zamyka się w 7 litrach. Przy jeździe po mieście bez godzinnych korków to około 8 litrów. Sama trasa przy prędkości 80-90km/h można zejść do poziomu 5,2-5,5 litra. Autostrada - 4 osoby, 150km/h to 7,2 litra. Przeglądy bardzo tanie, wymiana kompletu filtrów i oleju około 250zł+robocizna. Auto bardzo przyjemne w użytkowaniu i utrzymaniu, bezproblemowe hydrauliczne zawieszenie co mocno zwiększa komfort jazdy. Od czasu co go użytkuję nie mam zamiaru zmieniać na inny samochód. Koła posiadam 15 rozmiar opon 195/65/15 są to chyba najtańsze opony w stosunku wysoka jakość/dobra cena tj. Fulda, Uniroyal, Dębica. Nic tylko jeździć, nigdy żadnego problemu z układem paliwowym, że niby paliwo złej jakości było wlane. Jeśli ktoś się zastanawia nad kupnem takiego modelu to polecam w 100%
7,8
Citroen C5 I
Hatchback 2.0 HDi 109KM 80kW
Tak naprawde w trasie, na autostradzie przy okolo 140, wiadomo tam gdzie mozna, bo jest sa remonty czy zamkniete pasy to sie jedzie powolutku i pali malo, ale tak przy 140 na dystansie 1400km ktory pokonuje regularnie z UK do Polski, nigdy nie spalil wiecej niz 7.3 czy jechlem na pusto czy z kompletem pasazerow i bagazem. Ostatnio wyszlo na tej samej trasie 7.5 ALE w niemczech cisnalem przez jakies 600km 170kmh. Jezeli chodzi o rajd o kropelce to na piatce przy 100-110, ze zwiekszonym cisnieniem w oponach bierze 5.9-6.2 a w miescie na krotkich dystansach na zimnym sinilku wezmie 10 a na cieplym 8.5-9.3. Koszta napraw (mieszkam w UK) sa stosunkowo niskie, zwlaszcza ze nie duzo sie psuje a czesci latwo dostepne, unikal bym jenak najtanszych zamiennikow bo sa lipnej jakosci i lepiej troche doplacic i miec zrobione raz a dobrze.

Usterki Citroen C5 I

Liczba wpisów: 45
Uszkodzenia koła pasowego napędu osprzętu.
  • Citroen C5 I Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW 2001-2004
  • silnik
  • 290 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mam auto od 10 lat i 3 razy uszkodziło mi się koło napędowe osprzętu. To co jest na wale. Uszkadza się guma w środku podobno służąca ochronie osprzętu przed drganiami. Moim zdaniem sztywne odlewane koło byłoby bezawaryjne i nawet jeśli po jakimś czasie uszkodzeniu ulegnie alternator lub sprężarka klimatyzacji,w co wątpię koszty będą niższe niż to co potrafi przez takie koło narobić spalony pasek wieloklinowy oddalony od paska rozrządu o kilka mm. Niestety takiego koła nie znalazłem u żadnego sprzedawcy. U mnie na szczęście podtopiło tylko obudowę rozrządu. Koło w zależności od producenta wytrzymuje kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i się rozpada robiąc w najlepszym przypadku bałagan na napinaczy i kołach osprzętu.
1 komentarz
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
  • Citroen C5 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 47
Nie 4
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
3 komentarze
Citroen C5 I Hatchback