Szukaj

Informacje o Citroen C5 I Hatchback

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 2001 roku. C5 jest następcą Citroena Xantii, choć jeśli chodzi o rozmiary, bliżej mu raczej do flagowego modelu XM. Pod względem stylistycznym, samochód nawiązuje do zmodernizowanej Xsary i Xsary Picasso (duże, łezkowate reflektory i opływowa sylwetka). Dzięki dużemu komfortowi i nowoczesności, C5 szybko zdobył sporą rzeszę klientów. Jego produkcja zakończyła się w 2004 roku.
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz

Citroen C5 I Hatchback – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4618 mm
Szerokość 1770 mm
Wysokość 1476 mm
Rozstaw osi 2750 mm
Rozstaw kół - przód 1528 mm
Rozstaw kół - tył 1493 mm
Zwis przedni 971 mm
Zwis tylny 897 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 907 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 860 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 321 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1459 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1425 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1538 mm
Przestrzeń wsiadania z przodu - szerokość 1520 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1720 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1310 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 456 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1170 mm
Wysokość bagażnika 550 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 985 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~zibi2612
Citroen C5 I
Hatchback 2.0 HPi 140KM 103kW
Auto kupiłem bezkolizyjne z przebiegiem 70 000 km. Od razu wymienione cały rozrząd , paski, pompa wody, drobny wyciek z hydropneumatyki, klocki, tarcze, klima, olej. Z początku sprawiało kłopoty , nie chciało jechać szarpało. Mechanik stwierdził ze do wymiany różne podzespoły ale najpierw doprowadziliśmy auto do dobrego elektryka który podłączył do komputera i przejrzał układ elektryczny. Naprawił uszkodzenia połączeń elektrycznych ( 3 zimne luty) i nagle auto odżyło. 2 lata jazdy 13 000 km i tylko leję paliwo. Jak ktoś kupi auto złożone z trzech to co miesiąc może być u mechanika i to wszystko jedno jakiej marki. Na razie cieszą się jazdą bo komfort przewyższa konkurencję
4,6
~Piotr
Citroen C5 I
Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Jedno z niewielu aut z których byłem naprawdę zadowolony, świetne na długie trasy. Pod względem wygody trudno znaleźć cokolwiek choćby porównywalnego w tej klasie cenowej. Swoje sprzedałem z przebiegiem ponad 300tys. km, przejechałem się kilkoma nowymi autami innych marek ale to zupełnie nie to. Służbowe auto klasy średniej znanej niemieckiej marki, którym aktualnie się poruszam nazywam ze względu na "komfort" panzerkampfwagonem ;) Bo mniej więcej takie są wrażenia po przesiadce na nie z C5. Zamierzam wrócić do Citroena, tylko szkoda że nie produkują już nowych C5 z hydropneumatyką, a bardzo trudno znaleźć młode egzemplarze z niedużym przebiegiem. Minusem tego modelu który psuł bardzo dobry całokształt są usterki elektryki.
4,4
~mareno
Citroen C5 I
Hatchback 2.0i 16V 136KM 100kW
Dobre, solidne auto, o komforcie o którym inne marki mogą pomarzyć. Do tego świetne blachy, w kwestii ocynku Niemcy i Japończycy mogliby Francuzom sznurówki wiązać. Awaryjność przeciętna, na pewno nie tak wysoka, jak mówią stereotypy. Zawieszenie hydropneumatyczne (u mnie hydroactive 3+ z 6 gruchami) w zasadzie jest bezobsługowe i bardzo trwałe, a koszty napraw wbrew pozorom nie kosztują majątku (sfera 200 zł, siłownik 500 zł - wymienia się tylko uszkodzone sfery, nie trzeba wymieniać kompletu, to samo z siłownikami, nie trzeba wymieniać parami jak zwykłych amortyzatorów). Pozostałe części często dużo tańsze, niż do VW, czy Opla. Nawet ceny oryginalnych części miło zaskakują. W środku sporo miejsca, tylna kanapa bardzo wygodna, do tego spory bagażnik. W tej chwili za mniej niż 10 tys (wersja mk1) można kupić wygodne, przestronne auto, które wbrew obiegowym opiniom wcale nie psuje się tak często jak wielu uważa. Z reguły opinie na ten temat mówią Ci, którzy w życiu do czynienia z C5 nie mieli, ale wiedzą lepiej "Bo Edek mu mówił". Kto kupi zadbany egzemplarz, nie będzie żałował i po krótkim czasie stanie się hydromaniakiem. C5 to świetna opcja jako auto rodzinne. Na minus dałbym tylko przygody z elektroniką, auto lubi raz po raz wyrzucić jakiś błąd, ale przy tej liczbie czujników, czujniczków, nie trudno o to, by komp coś pokazał. Reasumując, kupujcie bo warto. Nie jest to auto idealne, ale dużo lepsze niż wielu uważa.
Średnie spalanie dla Citroen C5 I Hatchback
8,6 – 11,8
l/100 km
6,1 – 7,6
l/100 km
6,0 – 12,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Citroen C5 I
Hatchback 2.0 HDi 109KM 80kW
Moje srednie spalanie przy raczej emeryckiej jezdzie to 7,6l, wczoraj jadac plaska autostrada (bez wzniesien) ustawilem tempomat na 100km/h, srednie spalanie to 6,6l wg komputera. Czy to duzo? Wg mnie BARDZO, spalanie jak w benzyniaku, gdyby bylo o co najmniej 1l mniejsze jeszcze bym je zaakceptowal. Mialem Xantie 1.9td i tam srednie spalanie przez caly rok to 4,7l. Z tym ze mam naprawde lekka noge. Minimalne spalanie to 5,8l ale byla wtedy slizgawka na drodze i w trasie jechalem max 70km/h. Porownoje do xantii bo c5 nie jest specjalnie duzo wieksze ani ciezsze
6,7
Citroen C5 I
Hatchback 2.0 HDi 109KM 80kW
Samochód bardzo oszczędny, dynamiczny i bezawaryjny. Mam przejechane nim prawie 300 tys. km i brak jakieś dużej naprawy. Spalanie takie jak podałem, przy codziennej jeździe trasa/miasto (50/50) dystans 30 km spalanie zamyka się w 7 litrach. Przy jeździe po mieście bez godzinnych korków to około 8 litrów. Sama trasa przy prędkości 80-90km/h można zejść do poziomu 5,2-5,5 litra. Autostrada - 4 osoby, 150km/h to 7,2 litra. Przeglądy bardzo tanie, wymiana kompletu filtrów i oleju około 250zł+robocizna. Auto bardzo przyjemne w użytkowaniu i utrzymaniu, bezproblemowe hydrauliczne zawieszenie co mocno zwiększa komfort jazdy. Od czasu co go użytkuję nie mam zamiaru zmieniać na inny samochód. Koła posiadam 15 rozmiar opon 195/65/15 są to chyba najtańsze opony w stosunku wysoka jakość/dobra cena tj. Fulda, Uniroyal, Dębica. Nic tylko jeździć, nigdy żadnego problemu z układem paliwowym, że niby paliwo złej jakości było wlane. Jeśli ktoś się zastanawia nad kupnem takiego modelu to polecam w 100%
13,4
Citroen C5 I
Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW
Citroen C5 w wersji exclusive z maksymalnym wyposażeniem , przebieg 46000 tkm. Samochód komfortowy zwłaszcza na dalekie trasy. Można pokonać nim setki kilometrów nie czując zmęczenia. Trochę mało miejsca na tylnej kanapie ,ale kierowca raczej tam nie siedzi.Zawieszenie hydropneumatyczne ma swoje ogromne zalety ale i wady - głośna praca na nierównościach. Silnik 3.0 na pewno nie jest demonem mocy dla, ale daje dużo frajdy z jazdy - znane auta spod znaku TDI kontrolujemy do ok. 3500 obrotów a powyżej widzimy je w lusterku wstecznym...Skrzynia manualna 5 biegowa - brakuje 6 biegu na autostradach Jeżdżę nim 1,5 roku (20 TKM) i wymieniłem w nim cewkę zapłonową . Jeśli chodzi o naprawy to tyle- auto ma autentyczny przebieg - bez \´\´ingerencji\´\´ i wszelkie dalsze naprawy są jeszcze przed nim. Spalanie może nie najmniejsze ale auto też nie najmniejsze. Po przeliczeniu ceny LPG na cenę benzynę koszt przejechania 100km porównywalny z pędzidłem o poj 1.4 i zużyciem benzyny 6-8 litr na 100 km lub przeciętnym dieslem. Jest to mój 6 samochód klasy średniej, poprzednie auto - klasa wyższa.(marki pominięto celowo ale głównie niemieckie, pomineto też 2 fiaty 126 i 2 polonezy-czasy PRL) Żaden z dotychczas używanych prze zemnie samochodów nie oferował tak wiele za tak niewiele (niska cena zakupu - wysoki komfort jazdy normalne koszty eksplatacji), a jeszcze - który szanujący się złodziej ukradnie C5 z silnikem 3.0 ? - chyba tylko szaleniec . Podsumowując - jeśli kupujemy auta z małym przebiegiem i nie są one poskładane z kilku innych to nie ma to znaczenia czy to francuz czy auto niemieckie - mamy szanse pojeździć nim przez parę lat bez większych wydatków chyba poprzednim właścicielem był niewyżyty małolat lub dziadek jeżdżący na non stop na 2 biegu, a jeśli o C5 bije konkurencje na głowę- wyposażenie, cena zakupu, komfort jazdy, i nieatrkcyjność dla amatorów cudzej własności.Następnym moim autem będzie c5 III generacji.

Usterki Citroen C5 I

Liczba wpisów: 45
Uszkodzenia koła pasowego napędu osprzętu.
  • Citroen C5 I Kombi 2.0 HDi 109KM 80kW 2001-2004
  • silnik
  • 290 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Mam auto od 10 lat i 3 razy uszkodziło mi się koło napędowe osprzętu. To co jest na wale. Uszkadza się guma w środku podobno służąca ochronie osprzętu przed drganiami. Moim zdaniem sztywne odlewane koło byłoby bezawaryjne i nawet jeśli po jakimś czasie uszkodzeniu ulegnie alternator lub sprężarka klimatyzacji,w co wątpię koszty będą niższe niż to co potrafi przez takie koło narobić spalony pasek wieloklinowy oddalony od paska rozrządu o kilka mm. Niestety takiego koła nie znalazłem u żadnego sprzedawcy. U mnie na szczęście podtopiło tylko obudowę rozrządu. Koło w zależności od producenta wytrzymuje kilkadziesiąt tysięcy kilometrów i się rozpada robiąc w najlepszym przypadku bałagan na napinaczy i kołach osprzętu.
1 komentarz
Wiązka elektryczna przy prawym świetle.
  • Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Witam wszystkich! Po ostatnich przejściach w mojej cytrynie C5 proszę, błagam i namawiam was do sprawdzenia w jakim stanie jest wasza wiązka zasilająca pompę zawieszenia. Dlaczego??? Otóż temat był już wałkowany w dwóch wątkach na forum klubu cytrynki, jesli ktos chce moge podac namiary na forum w celu przeczytania calej sprawy! Chcę tez to napisać w tyn miejscu aby każdy zobaczył, przeczytał i sprawdził u siebie, a więc teraz najważniejsze o co chodzi: W mojej cytrynie nastąpiło zwarcie na wiązce zasilającej pompę zawieszenia ze względu na to iż się ona przetarła! Przecierała się ładnych parę lat jak sądzę!! Spaliło mi pompę, stopiło wiązkę zasilającą oraz gniazdo wpięcia zasilenia do pompy LDS! Diagnoza z ASO brzmiała: Przetarcie wiązki elektrycznej (powiązana z ta główną co jest w samochodzie) doprowadzajacej zasilanie do pompy BHI spowodowalo zwarcie (przewod przetopiony). Oprocz tego zwarcie spowodowalo spalenie pompy. Nie wybilo zadnego bezpiecznika gdyz bezpiecznik za to odpowiedzialny jest zbyt duzy 40A. Wiązka znajduje się tuż obok kabla zasilającego lampę przednią prawą. Wiazka od pompy przeciera się gdyż nie jest w osłonce (peszu)! natomiast lecaca obok wiazka od lampy jest w peszu! Gdy juz jest przetarta to np.: podczas najechania na dziurę czy tez ruszenia, przesuniecia jej podczas wymiany chociazby zarowki powoduje zwarcie z masą!!! Znane są przypadki, że kabelek się tlił i nastąpił pożar! W ASO powiedzieli, ze jest to wada cytryn C5 chyba Mk I i nie było akcji serwisowych ale za kazdym razem gdy ingeruja w przod auta to sprawdzaja ta wiazke! Wypowiedz na forum! \"Kurczę jak to przeczytałem, pobiegłem od razu sprawdzić stan wiązki w okolicach pompy LDS... i ku mojemu zdumieniu przewody zasilające pompę są wytarte poprzez wiązkę idącą do reflektora... wydaje mi się że przetarciu może jednak ulec wiązka idąca bezpośrednio po blasze obok zbiornika LDS... bo nie jest zabezpieczona peszlem lecz owinięta tylko taśmą. W innych miejscach nie sprawdzałem\" Podsumowując SPRAWDŹCIE SWOJE WIĄZKI! w okolicy pompy LDS!! Jeśli ktoś ma możliwość niech zrobi zdjęcie i zamieści w którym miejscu sprawdzać! Do adminów proszę o nie kasowanie tego wpisu gdyż w moim przekonaniu jest to wątek przydatny dla wszystkich i moze zaoszczedzic stresow i nieprzyjemnosci! Jesli istnieje mozliwosc rozpowszechniania tej informacji robcie to!!! W moim przypadku zabawa kosztowala 1800 zł, sprawdz wiec swoja wiazke, tasma izolujaca kosztuje gora 20 zł!!!!!!!!!
1 komentarz
Klimatyzacja automatyczna, lewa strona.
  • Citroen C5 I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 47
Nie 4
Chyba jedną z większych bolączek wersji MkI jest "wycierające" się gniazdo klapki chłodzenia po stronie kierowcy. Można temu zaradzić "domowym" sposobem (opis na forum Klubu Cytrynki), ale niewątpliwe to wada. Polega na "podgrzewaniu" kierowcy do granic wytrzymałości na skutek zużytego gniazda zębatki klapy współpracującej z motoreduktorem. Można wybrać między "gotowcem" poprawiony motoreduktor albo na własnoręcznym poprawieniu zębatki motoreduktora (opis j.w.). Innych poważnych wad nie widzę.
3 komentarze
Citroen C5 I Hatchback