Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW 2018-2022

Lata produkcji: 2018 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pełnowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastąpił model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem będzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy średniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na płycie podłogowej PSA EMP2 Platform, którą dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chińskim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod względem konstrukcyjnym.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że się Citroenowi udała. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorąc pod uwagę że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak się nie okazał?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiętnie ostatnio czytają Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jedną książkę: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross będziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzędzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1499 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 81,8 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Karoseria - Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~Arek
Citroen C5 Aircross
SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW
Przebieg 33000 km. Autko bardzo przyjemne do jazdy i oszczędne. Nie jest może za szybkie ale spalanie ok 5,6l wynagradza braki w osiągach. Komfort super, miejsca wystarczająco dla rodziny 2+2, bagażnik duży. W porównaniu do poprzedniego C5 troszkę mniej miejsca w środku i w bagażniku. Jest też mniej komfortowy ale lepiej się prowadzi i zawieszenie nie dobija jak to ma w zwyczaju hydro. Z wad jakie zaobserwowałem to ciężko działająca regulacja wysokości fotela kierowcy (serwis nie widzi problemu, a mam wrażenie że urwie się zaraz dźwignia od regulacji) i coś zaczęło skrzypieć w desce nad zegarami. Słychać to na wolnych obrotach. Irytujące. Ogólnie bardzo fajny samochodzik. Świetne fotele i pozycja za kierownicą
4,9
~Darecki
Citroen C5 Aircross
SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW
Wygoda i jeszcze raz wygoda przesiadka z c4 picasso, 1,6 hdi 120 km troche szeroki tunel srodkowy. Biegi 5 i 6 to raczej nadbiegi ale 4 juz ciagnie. Do spokojnego przemieszczania sie z przewaga miasta ale i na trasach daje rade za to srednie spalanie z odcinkami autostrad 5,5 do 6,0 rekompensuje wszystko znaczaco wzrasta przy predkosciach powyzej 150 km/h na wakacje rowniez pakowny 4 osoby i bagaz wystarczajacy. Bałkańskie gorki nie straszne czego sie obawiałem.
4,3
~Arturro
Citroen C5 Aircross
SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW
Samochód zakupiony jako nowy w salonie.Celowo /m.in ze względów finansowych/wybrałem silnik 1.5/130KM z manualna skrzynia biegów.
Średnie spalanie dla Citroen C5 Aircross SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW 2018-2022
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Citroen C5 Aircross
SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW
W mieście, w korkach, przy rwanej, b. dynamicznej jeździe potrafi wypić nawet 6.7 litra/100 km. Ale na trasie jest niesamowity - od 4-4.5 litra przy prędkościach ok. 70-110 km/h. Ważne, żeby poić go dobrą ropą. Odwdzięczy się niskim spalaniem i dynamiką. 1.5d to najlepsza relacja: cena - osiągi - dynamika. 2.0d fajny, ale nieopłacalny z uwagi na dużo większy apetyt na paliwo. 1.2 masakra - żółw paliwożerny. 1.6 pali najwięcej, a kultura pracy jak w 1.5 d, więc 1.5 okazał się najlepszym wyborem i cieszy kolejny miesiąc.
6,2
Citroen C5 Aircross
SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW
Silnik potrafi być bardzo oszczędny, drogi krajowe eco driving ok 5.5 litra, dziś wrócilem z trasy 900 km z czego połowa autostrady ok 140-150 km/h spalanie 7,5 (2+2+bagaże). Podsumowując przy spokojnej jeździe Super, na autostradzie pali mniej więcej tyle samo co 2.0 hdi
6,3
Citroen C5 Aircross
SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW
Úsporné v meste a okresných cestách. Vysoká spotreba na diaľnici. Mimo mesto: 5,5 litra Mesto: 6. 5 litra Diaľnica 130kmh GPS: 8,5litra :( Vysoká úroveň hluku pri nízkych rýchlostiach, dieselový motor neustále výrazne počuť v interiéri.
Uszkodzony katalizator i gpf
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • silnik
  • 125 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Komunikat "usterka silnika, napraw pojazd!". Po ok. 300 km pierwsze niewielkie utraty mocy i "muczenie" z silnika. Laweta, itd. i odczyt w serwisie - katalizator i nieudane próby wypalenia gpf. Koszt? 11 tyś. Oczywiście nawet gdyby jeszcze była, to gwarancja nie obejmuje - część eksploatacyjna. Boli. Aha! Być może mające związek z usterką, poprzedzające miałem pojedyncze przypadki wydłużonego zapłonu.
Stuki przy zmianie z 1 na 2
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • układ napędowy
  • 29 tys. km
Witam. Zaznaczam, że gdy jest upalnie ( powyżej 25 stopni ) to w czasie ruszania i przełączania z 1 na 2 słychać głośne stuki z okolicy skrzyni biegów lub silnika ( przy niskiej temperaturze tego nie ma ). Byłem w ASO i nic nie stwierdzili. Koło dwumasowe zostało sprawdzone i jest sprawne. Co to może być. Pozdrawiam wszystkich.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozszczelniajace się światła LED stopu (tylne)
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • nadwozie
  • 89 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Światła LED z tyłu rozszczelniły się. Na początku objawia się to lekkim zaparowaniem ale później zbiera się w nich woda na dole. Wada ujawniła się z lewej strony a po roku wystąpiła ze strony prawej. Światła wyglądają jak nowe/nic nie było stuknięte. Wg serwisu ten typ tak ma.
Citroen C5 Aircross SUV