Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross SUV Facelifting 1.5 BlueHDi 131KM 96kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pełnowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastąpił model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem będzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy średniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na płycie podłogowej PSA EMP2 Platform, którą dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chińskim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod względem konstrukcyjnym.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że się Citroenowi udała. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorąc pod uwagę że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak się nie okazał?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiętnie ostatnio czytają Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jedną książkę: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross będziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzędzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1499 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Dariusz
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.5 BlueHDi 131KM 96kW
Niezwykle wygodny i komfortowy samochód. Jest troszkę "rozbujany", ale mi to akurat odpowiada. Bardzo komfortowe zawieszenie. Coś za coś. Wewnątrz jest cicho i przytulnie. Zużycie paliwa od początku, czyli po 8 tys. km to 5,2 l/100km. Miałem obawy, że silnik 1.5 HDI będzie za słaby do masy pojazdu. Okazuje się, że całkiem dobrze daje radę tym bardziej, że najczęściej jeżdżę sam lub z 1 pasażerem. Dopiero przy pełnym bagażniku i 4 dorosłych osobach na pokładzie odczułem, że nieco się męczy. Skrzynie automatyczna - japońska, bardzo ładnie przerzuca biegi. Wady - zestaw audio mógłby nieco lepiej brzmieć. W nadwoziu jest sporo miejsc, w których gromadzi się bród - szczególnie z tyłu. Ale za wygląd trzeba płacić pewnymi niewygodami. Jestem wysoki więc osoba na tylnym siedzeniu ma trochę mało miejsca. Ale to szczegół. Przeważnie tylna kanapa jest pusta.
4,8
~MM93Fan
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.5 BlueHDi 131KM 96kW
Ładny, stylowy i, mimo nie największych gabarytów, naprawdę przestronny i pakowny wóz. Zaskoczył mnie pod wieloma względami. Nie jest idealny, ale wady które dostrzegłem do zdecydowanie drobnostki. Nie znajdziecie lepszego auta za te pieniądze na rynku :) Zapraszam do przeczytania mojej opinii na każdy z aspektów auta. Była ona pisana po 3 miesiącach użytkowania i prawie 7000 wspólnie przejechanych kilometrów.
5,0
~Gabriel
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.5 BlueHDi 131KM 96kW
Dla mnie rewelacja. Duży bardzo komfortowy samochód
Uszkodzony katalizator i gpf
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • silnik
  • 125 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Komunikat "usterka silnika, napraw pojazd!". Po ok. 300 km pierwsze niewielkie utraty mocy i "muczenie" z silnika. Laweta, itd. i odczyt w serwisie - katalizator i nieudane próby wypalenia gpf. Koszt? 11 tyś. Oczywiście nawet gdyby jeszcze była, to gwarancja nie obejmuje - część eksploatacyjna. Boli. Aha! Być może mające związek z usterką, poprzedzające miałem pojedyncze przypadki wydłużonego zapłonu.
Stuki przy zmianie z 1 na 2
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • układ napędowy
  • 29 tys. km
Witam. Zaznaczam, że gdy jest upalnie ( powyżej 25 stopni ) to w czasie ruszania i przełączania z 1 na 2 słychać głośne stuki z okolicy skrzyni biegów lub silnika ( przy niskiej temperaturze tego nie ma ). Byłem w ASO i nic nie stwierdzili. Koło dwumasowe zostało sprawdzone i jest sprawne. Co to może być. Pozdrawiam wszystkich.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozszczelniajace się światła LED stopu (tylne)
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • nadwozie
  • 89 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Światła LED z tyłu rozszczelniły się. Na początku objawia się to lekkim zaparowaniem ale później zbiera się w nich woda na dole. Wada ujawniła się z lewej strony a po roku wystąpiła ze strony prawej. Światła wyglądają jak nowe/nic nie było stuknięte. Wg serwisu ten typ tak ma.
Citroen C5 Aircross SUV Facelifting