Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross SUV Facelifting 1.2 PureTech 131KM 96kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

PeÅ‚nowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastÄ…piÅ‚ model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem bÄ™dzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy Å›redniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu byÅ‚ prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na pÅ‚ycie podÅ‚ogowej PSA EMP2 Platform, którÄ… dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chiÅ„skim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod wzglÄ™dem konstrukcyjnym.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że siÄ™ Citroenowi udaÅ‚a. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorÄ…c pod uwagÄ™ że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak siÄ™ nie okazaÅ‚?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiÄ™tnie ostatnio czytajÄ… Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jednÄ… książkÄ™: „Wyróżnij siÄ™ albo zgiÅ„!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross bÄ™dziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzÄ™dzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,7
~SGR
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.2 PureTech 131KM 96kW
Bardzo dobry samochód, mający mnóstwo zalet i trochę wad oczywiście też. Auto z ladnym, eleganckim przodem i poprawnym ale jakby nie dzisiejszym tylem. To moja druga ocena po kolejnym roku jazdy i kilku naprawdę długich trasach oraz nieoczekiwanie sporej ilości jady po mieście. Ogólnie jest to dobrze pomyślany i wykonany samochód ale można zauważyć, że nie chciano odbierać chleba Peugeotowi. Roznica w cenie musi sie skądś brać. Jakbym miał wskazać największe zaskoczenie to wybrałbym siedzenia z tyłu i silnik, a największy zawód to celowe wg mnie obniżenie odbioru pojazdu w obszarze który określam jako komfort poczucia jakości - szczególnie dźwięki, szczegóły niżej.
4,7
~SGR
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.2 PureTech 131KM 96kW
Podoba mi się ten samochód. Nie był to mój pierwszy wybór. Przesiadłem się z Mazdy 6 diesel, nigdy nie miałem SUV więc moja ocena jest z perspektywy segmentu D. Auto bardzo fajne i przyjemne do jazdy. Mam praktycznie maksymalną konfigurację. Na razie niewielki przebieg. Ocena wynika z doświadczeń i odczuć w okresie zapoznawania się z C5A. Za jakiś czas zrobię ponowna ocenę. Pierwsze skojarzenie to komfort i wygoda ale to oczywiste dla tej marki. Konkurował z CX-5, HR-V (pomimo, ze mniejszy), Qashqai i Sportage. Ustawione w kolejności od 2 miejsca. Kupiłem C5A bo najlepiej mi przypasował jako całość. Teraz, już po zapoznaniu z C5X myślę, że miałbym twardy orzech do zgryzienia.

Usterki Citroen C5 Aircross

Liczba wpisów: 7
Uszkodzony katalizator i gpf
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • silnik
  • 125 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Komunikat "usterka silnika, napraw pojazd!". Po ok. 300 km pierwsze niewielkie utraty mocy i "muczenie" z silnika. Laweta, itd. i odczyt w serwisie - katalizator i nieudane próby wypalenia gpf. Koszt? 11 tyś. Oczywiście nawet gdyby jeszcze była, to gwarancja nie obejmuje - część eksploatacyjna. Boli. Aha! Być może mające związek z usterką, poprzedzające miałem pojedyncze przypadki wydłużonego zapłonu.
Stuki przy zmianie z 1 na 2
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 29 tys. km
Witam. Zaznaczam, że gdy jest upalnie ( powyżej 25 stopni ) to w czasie ruszania i przełączania z 1 na 2 słychać głośne stuki z okolicy skrzyni biegów lub silnika ( przy niskiej temperaturze tego nie ma ). Byłem w ASO i nic nie stwierdzili. Koło dwumasowe zostało sprawdzone i jest sprawne. Co to może być. Pozdrawiam wszystkich.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Rozszczelniajace się światła LED stopu (tylne)
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • nadwozie
  • 89 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Światła LED z tyłu rozszczelniły się. Na początku objawia się to lekkim zaparowaniem ale później zbiera się w nich woda na dole. Wada ujawniła się z lewej strony a po roku wystąpiła ze strony prawej. Światła wyglądają jak nowe/nic nie było stuknięte. Wg serwisu ten typ tak ma.
Citroen C5 Aircross SUV Facelifting