Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross SUV Facelifting 1.2 MHEV 136KM 100kW od 2023

Lata produkcji: 2023 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

PeÅ‚nowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastÄ…piÅ‚ model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem bÄ™dzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy Å›redniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu byÅ‚ prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na pÅ‚ycie podÅ‚ogowej PSA EMP2 Platform, którÄ… dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chiÅ„skim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod wzglÄ™dem konstrukcyjnym.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że siÄ™ Citroenowi udaÅ‚a. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorÄ…c pod uwagÄ™ że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak siÄ™ nie okazaÅ‚?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiÄ™tnie ostatnio czytajÄ… Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jednÄ… książkÄ™: „Wyróżnij siÄ™ albo zgiÅ„!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross bÄ™dziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzÄ™dzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz
Produkowany od 2023 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
5,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~Paweł
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.2 MHEV 136KM 100kW
Mam ten samochód o dwóch miesięcy i przejechałem nim już kilka tysięcy km więc mam wyrobione zdanie na jego temat. W skrócie auto duże, bardzo komfortowe i oszczędne. W cenie niższej niż podstawowa wersja Toyoty Rav 4 dostałem auto z genialnym wyciszeniem, mega komfortowym zawieszeniem i niemal wszystkimi systemami jakie oferują dzisiejsze samochody - wersja Black (poza bezprzewodowym androidem auto). Szukałem samochodu rodzinnego, który przede wszystkim zmieści 3 foteliki na tylnej kanapie i będzie miał odpowiednio pojemny bagażnik, żeby zabrać całą rodzinę na wakacje. O tym, że ten model jest samochodem rodzinnym świadczy to, ze: ma 3 niezależne fotele z tyłu na których be problemu zamontuję 3 foteliki, bagażnik jest bardzo duży i ma dzieloną podłogę, prześwit to 24 cm więc zarówno krawężniki jak i polne drogi nie są problemem. Co do silnika, to jest tutaj turbo 1,2 w miękkiej hybrydzie - niby nie ma szału ale auto jest bardzo zwinne a silnik elastyczny nawet kiedy jadę załadowany po dach i z dziećmi na tylnych fotelach. Więc jeśli nie masz jakichś nierealnych oczekiwań od tego typu samochodów to będziesz bardzo zadowolony. Spalanie 6/100 czyli tyle co w Renault Twingo a mówimy o 1,5 tonowym suvie. Na prądzie przejedziesz około 1 km, generalnie każdą wioskę na trasie jestem stanie przejechać na baterii. Rewelacyjnie działa asystent zmiany świateł. Nagłośnienie nie jest premium ale w ,mojej ocenie brzmi lepiej niż Bose montowany w Arkanie, serio aż się zdziwiłem. Samochód jest bardzo komfortowy ale nie jest to pływająca kanapa, progi zwalniające pokonuje niezbyt przyjemnie ale nie ma przechyłów na zakrętach ani bujania przy hamowaniu. Jest też bardzo dobrze wyciszony. Wnętrze jest wykonane z miękkich materiałów, przyjemnych w dotyku, nie ma tutaj wodotrysków, jest raczej schludnie i gustownie.

Usterki Citroen C5 Aircross

Liczba wpisów: 7
Uszkodzony katalizator i gpf
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • silnik
  • 125 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Komunikat "usterka silnika, napraw pojazd!". Po ok. 300 km pierwsze niewielkie utraty mocy i "muczenie" z silnika. Laweta, itd. i odczyt w serwisie - katalizator i nieudane próby wypalenia gpf. Koszt? 11 tyś. Oczywiście nawet gdyby jeszcze była, to gwarancja nie obejmuje - część eksploatacyjna. Boli. Aha! Być może mające związek z usterką, poprzedzające miałem pojedyncze przypadki wydłużonego zapłonu.
Stuki przy zmianie z 1 na 2
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 29 tys. km
Witam. Zaznaczam, że gdy jest upalnie ( powyżej 25 stopni ) to w czasie ruszania i przełączania z 1 na 2 słychać głośne stuki z okolicy skrzyni biegów lub silnika ( przy niskiej temperaturze tego nie ma ). Byłem w ASO i nic nie stwierdzili. Koło dwumasowe zostało sprawdzone i jest sprawne. Co to może być. Pozdrawiam wszystkich.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Rozszczelniajace się światła LED stopu (tylne)
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • nadwozie
  • 89 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Światła LED z tyłu rozszczelniły się. Na początku objawia się to lekkim zaparowaniem ale później zbiera się w nich woda na dole. Wada ujawniła się z lewej strony a po roku wystąpiła ze strony prawej. Światła wyglądają jak nowe/nic nie było stuknięte. Wg serwisu ten typ tak ma.
Citroen C5 Aircross SUV Facelifting