Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pełnowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastąpił model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem będzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy średniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na płycie podłogowej PSA EMP2 Platform, którą dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chińskim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod względem konstrukcyjnym.

Samochód zbudowano na modułowej platformie EMP2 koncernu PSA. Jego wymiary to: 4,50 m długości, 1,84 m szerokości i 1,67 m wysokości, rozstaw osi 2,73 m. Pojemność bagażnika wynosi 482 l.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że się Citroenowi udała. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorąc pod uwagę że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak się nie okazał?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiętnie ostatnio czytają Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jedną książkę: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross będziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzędzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz

Citroen C5 Aircross – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

5,0
~Paweł
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.2 MHEV 136KM 100kW
Mam ten samochód o dwóch miesięcy i przejechałem nim już kilka tysięcy km więc mam wyrobione zdanie na jego temat. W skrócie auto duże, bardzo komfortowe i oszczędne. W cenie niższej niż podstawowa wersja Toyoty Rav 4 dostałem auto z genialnym wyciszeniem, mega komfortowym zawieszeniem i niemal wszystkimi systemami jakie oferują dzisiejsze samochody - wersja Black (poza bezprzewodowym androidem auto). Szukałem samochodu rodzinnego, który przede wszystkim zmieści 3 foteliki na tylnej kanapie i będzie miał odpowiednio pojemny bagażnik, żeby zabrać całą rodzinę na wakacje. O tym, że ten model jest samochodem rodzinnym świadczy to, ze: ma 3 niezależne fotele z tyłu na których be problemu zamontuję 3 foteliki, bagażnik jest bardzo duży i ma dzieloną podłogę, prześwit to 24 cm więc zarówno krawężniki jak i polne drogi nie są problemem. Co do silnika, to jest tutaj turbo 1,2 w miękkiej hybrydzie - niby nie ma szału ale auto jest bardzo zwinne a silnik elastyczny nawet kiedy jadę załadowany po dach i z dziećmi na tylnych fotelach. Więc jeśli nie masz jakichś nierealnych oczekiwań od tego typu samochodów to będziesz bardzo zadowolony. Spalanie 6/100 czyli tyle co w Renault Twingo a mówimy o 1,5 tonowym suvie. Na prądzie przejedziesz około 1 km, generalnie każdą wioskę na trasie jestem stanie przejechać na baterii. Rewelacyjnie działa asystent zmiany świateł. Nagłośnienie nie jest premium ale w ,mojej ocenie brzmi lepiej niż Bose montowany w Arkanie, serio aż się zdziwiłem. Samochód jest bardzo komfortowy ale nie jest to pływająca kanapa, progi zwalniające pokonuje niezbyt przyjemnie ale nie ma przechyłów na zakrętach ani bujania przy hamowaniu. Jest też bardzo dobrze wyciszony. Wnętrze jest wykonane z miękkich materiałów, przyjemnych w dotyku, nie ma tutaj wodotrysków, jest raczej schludnie i gustownie.
4,7
~SGR
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.2 PureTech 131KM 96kW
Bardzo dobry samochód, mający mnóstwo zalet i trochę wad oczywiście też. Auto z ladnym, eleganckim przodem i poprawnym ale jakby nie dzisiejszym tylem. To moja druga ocena po kolejnym roku jazdy i kilku naprawdę długich trasach oraz nieoczekiwanie sporej ilości jady po mieście. Ogólnie jest to dobrze pomyślany i wykonany samochód ale można zauważyć, że nie chciano odbierać chleba Peugeotowi. Roznica w cenie musi sie skądś brać. Jakbym miał wskazać największe zaskoczenie to wybrałbym siedzenia z tyłu i silnik, a największy zawód to celowe wg mnie obniżenie odbioru pojazdu w obszarze który określam jako komfort poczucia jakości - szczególnie dźwięki, szczegóły niżej.
4,9
~Krzysztof Przybylski
Citroen C5 Aircross
SUV 2.0 BlueHDI 178KM 131kW
Fajne pytanie : "czy kupiłbyś to auto ponownie ..." , otóż ja to zrobiłem. Po ponad roku kupiłem to samo auto , nawet rocznik i kolorystyka ta sama :C5 2.0 bluhadi 178 KM 2019 r, acha spytacie dlaczego , po co kupiłem 2ge auto?, ano dlatego, że niecałe 2 tygodnie temu miałem z mojej winy kolizję drogową, ja i żona OK (jedynie żona "odduszona" przez pasy) , auto totalnie zmielone jedynie normalnie wygląda od tyłu, przód ... strach patrzeć i uruchamiać wyobraźnie, auto już całkowicie skasowane , z AC już wypłacone, ja i żona - co najważniejsze - OK, zatem ..... trzeba kupić auto, a jakie ???, ano takie które nas uratowało , oczywiście Citroena A5 aircross 2.0 , a na dodatek w opinii żony to autko się tak ładnie do niej śmieje (ha, ha) i ma takie ładne czerwone wstawki do białego auta. Spytacie : finanse ???, ano trochę zabolało, bo takich aut z silnikiem 2.0 178 KM jest b. mało !!!!, ponoć PSA nie dostarcza tych silników do producentów europejskich , dziwne , ale fakt , faktem , że aut z tym silnikiem jest b. mało , a jak już, to ..... no właśnie kasa za nie jest nieco większa, Jednak ja wiem co kupuję , to świadomy wybór i łatwa realizacja , bo kupiłem przez AAA Auta i wiem co mam , polecam. Co mnie najbardziej "boli"? otóż w automacie ( 8 biegów) , przy ich zmianie wg mnie auto o ułamek sekundy za długo "myśli", ponoć to normalne, ale ???? Pozdrawiam , szerokości ;-) .
Średnie spalanie dla Citroen C5 Aircross
4,6 – 7,7
l/100 km
5,5 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Citroen C5 Aircross
SUV Plug-In Facelifting 1.6 PureTech Plug-In 225KM 165kW
Jeśli chodzi o spalaniu na trasie około 800km z pusta bateria w trybie hybrydowym to wynik 6l/ 100km jest bardzo zadowalający, minusem jest bak 42l. Przy naładowanym akumulatorze w trybie tylko elektrycznym maksymalnie udalo się osiągnąć 50km pod warunkiem dobrej temperatury na dworze około 20 stopni Celsjusza, jeśli temperatura jest w okolicy 10 stopni to max 20km. Przy jeździe w trybie hybrydowym na trasie 300km z pełnym akumulatorem udało się osiągnąć 3l/100km. Jestem bardzo zadowolny z komfortu i jakość citroena oraz spalania jak na samochód ważący 1,7 tony.
6,9
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Zawsze przy kupnie samochodu posiłkowałem się danymi z autocentrum. Były zawsze wiarygodne, więc czas się zrewanżować. Rok temu w sierpniu pod uwagę brałem Mazdę CX5, Mitsubishi eclipse cross, Jeep compass, Hyundai tucson, ... Kie i Opla. Poczytałem, głównie o spalaniu i .... Kupiłem C5 Aircrossa z silnikiem 1,6. Po roku czasu i po przejechaniu 15000 km jest BAAAJECZKA. Średnia komputerowa - 7,1 l/100km. Średnia realna (lanie pod korek - liczy excel) - 7,25. A to przecież181KM !!!!. Średnio przekłamuje o 0,15 do 0,2 l/100km. Jazda mieszana Gdańsk/okolice. Dla porównania poprzedni Jeep renegade 1,4 przekłamywał dokładnie 0,5 l/100km (komputer 7,9; real 8,4). Jazda z Gdańska do Sanoka - płatną do Łodzi pod wiatr :), tempomat 150 km/h - 8,8. od łodzi dalej 90/100 km/h - 6,3. I jeszcze jednio - jeszcze nie włączyłem ECO. Teraz to zrobię po rocznym przeglądzie. Szkoda ,że te silniki już tylko w hybrydzie są. O komforcie jazdy wspominać już nie będę. Pozdrawiam.
7,6
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Auto jeździ bardzo przyjemnie, potrafi dobrze przyspieszyć. Dynamiczna jazda po mieście to 9-11l/100km. Ja zwykle jeżdżę w trybie Eco, mieszana jazda miasto (krótkie odcinki) - jazda podmiejska (ok. 30 km) - autostrada (20 km) to 7.4l/100km. Przez wakacje, jeżdżąc superoszczędnie (50-70 km/h) byłem w stanie zejść do 6l/100km.
Uszkodzony katalizator i gpf
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • silnik
  • 125 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Komunikat "usterka silnika, napraw pojazd!". Po ok. 300 km pierwsze niewielkie utraty mocy i "muczenie" z silnika. Laweta, itd. i odczyt w serwisie - katalizator i nieudane próby wypalenia gpf. Koszt? 11 tyś. Oczywiście nawet gdyby jeszcze była, to gwarancja nie obejmuje - część eksploatacyjna. Boli. Aha! Być może mające związek z usterką, poprzedzające miałem pojedyncze przypadki wydłużonego zapłonu.
Stuki przy zmianie z 1 na 2
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • układ napędowy
  • 29 tys. km
Witam. Zaznaczam, że gdy jest upalnie ( powyżej 25 stopni ) to w czasie ruszania i przełączania z 1 na 2 słychać głośne stuki z okolicy skrzyni biegów lub silnika ( przy niskiej temperaturze tego nie ma ). Byłem w ASO i nic nie stwierdzili. Koło dwumasowe zostało sprawdzone i jest sprawne. Co to może być. Pozdrawiam wszystkich.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozszczelniajace się światła LED stopu (tylne)
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • nadwozie
  • 89 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Światła LED z tyłu rozszczelniły się. Na początku objawia się to lekkim zaparowaniem ale później zbiera się w nich woda na dole. Wada ujawniła się z lewej strony a po roku wystąpiła ze strony prawej. Światła wyglądają jak nowe/nic nie było stuknięte. Wg serwisu ten typ tak ma.
Citroen C5 Aircross