Szukaj

Informacje o Citroen C5 Aircross

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pełnowymiarowy SUV (segment I), nowy flagowy model Citroena na rynku europejskim, produkowany od 2017 roku. W ofercie francuskiej marki C5 Aircross zastąpił model C5. To rewolucyjna zmiana w katalogu Citroena – obecnie bowiem jego flagowcem będzie nie tradycyjna limuzyna, a SUV klasy średniej. Koncepcyjnym pierwowzorem modelu był prototyp C-Aircross Concept. Samochód w wersji produkcyjnej zbudowano na płycie podłogowej PSA EMP2 Platform, którą dzieli m.in. z Citroenem C6 II (model tylko na rynku chińskim) oraz Peugeotem 5008. Z tym ostatnim C5 Aircross jest blisko spokrewniony pod względem konstrukcyjnym.

Samochód zbudowano na modułowej platformie EMP2 koncernu PSA. Jego wymiary to: 4,50 m długości, 1,84 m szerokości i 1,67 m wysokości, rozstaw osi 2,73 m. Pojemność bagażnika wynosi 482 l.

czytaj więcej
Powagosław

Jedna rzecz to futurystyczna stylizacja, o której już można powiedzieć, że się Citroenowi udała. Druga to być może kolejny krok w ewolucji prywatnego transportu. SUV-y zamiast sedanów? A może to po prostu ucieczka do przodu, biorąc pod uwagę że tradycyjny C5 spektakularnym sukcesem jednak się nie okazał?

~Powagosław
Luzacjusz

Chyba w Citroenie namiętnie ostatnio czytają Jacka Trouta (to ten guru od reklamy). A szczególnie jego jedną książkę: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Za 10 lat na projektantów C5 Aircross będziemy patrzeć jak na geniuszy albo ustawimy ich w jednym rzędzie z twórcami wczesnych SsangYongów.

~Luzacjusz

Citroen C5 Aircross – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~stach1955
Citroen C5 Aircross
SUV 1.5 BlueHDI 131KM 96kW
Auto bardzo dobre, ale nie do końca. Irytuje, a wręcz jest niebezpieczna zwłoka przy szybkim włączaniu się do ruchu i wynosi prawie 1 sekunda, zatrzymywanie końcowe też nie jest płynne tylko skokowe - np. chcę dojechać jeszcze 30cm. Parkowanie 90stopni czy taki wjazd do garażu, to coś ciągle dziwnego - większym mercedesem ML nie było problemów. Poza tym same plusy. Na hamowni samochód miał trochę niższe parametry niż fabryka deklaruje. Zamiast 131Km i 300NM momentu, miał 127,5Km i 280Nm. Elektronik zmienił trochę ustawienia i teraz ma 150Km i 313Nm. To już wystarczy do bezpieczniejszego wyprzedzania, bo do jazdy nie potrzeba mu więcej niż fabryczne ustawienia. Polecam samochód do spokojnej jazdy. Na trasie Pila - Solina w Bieszczadach i z powrotem, nie odczułem zmęczenia jak w Mercedesie Ml no i zużycie końcowe to 4,7l/100km jest ok.
4,9
~Jerzy
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.2 PureTech 131KM 96kW
Po dwóch latach i 24.000 km nie mam na co narzekać. Silnik pomimo niewielkiej pojemności całkiem dobrze daje sobie radę, zarówno na autostradzie, jak i obciążony 4 osobami w górach w Chorwacji - oczywiście gdyby miał dodatkowo 50 km, to bym się nie obraził, ale naprawdę daje radę. Żadnych wad ani usterek nie stwierdziłem (raz zawiesił się ekran centralny, ale następnego dnia wszystko wróciło do normy i więcej się nie powtórzyło). Największą zaletą samochodu jest to, że jazda nim jest bardzo relaksacyjna i już po przejechaniu pierwszych kilkudziesięciu km czułem jakbym jeździł nim od lat, nie bombarduje kierowcy zbędnymi komunikatami, nie "osacza". Za największą wadę tego auta uważam kiepską reputację silnika PureTech, co może być problemem przy odsprzedaży.
5,0
~Paweł
Citroen C5 Aircross
SUV Facelifting 1.2 MHEV 136KM 100kW
Mam ten samochód o dwóch miesięcy i przejechałem nim już kilka tysięcy km więc mam wyrobione zdanie na jego temat. W skrócie auto duże, bardzo komfortowe i oszczędne. W cenie niższej niż podstawowa wersja Toyoty Rav 4 dostałem auto z genialnym wyciszeniem, mega komfortowym zawieszeniem i niemal wszystkimi systemami jakie oferują dzisiejsze samochody - wersja Black (poza bezprzewodowym androidem auto). Szukałem samochodu rodzinnego, który przede wszystkim zmieści 3 foteliki na tylnej kanapie i będzie miał odpowiednio pojemny bagażnik, żeby zabrać całą rodzinę na wakacje. O tym, że ten model jest samochodem rodzinnym świadczy to, ze: ma 3 niezależne fotele z tyłu na których be problemu zamontuję 3 foteliki, bagażnik jest bardzo duży i ma dzieloną podłogę, prześwit to 24 cm więc zarówno krawężniki jak i polne drogi nie są problemem. Co do silnika, to jest tutaj turbo 1,2 w miękkiej hybrydzie - niby nie ma szału ale auto jest bardzo zwinne a silnik elastyczny nawet kiedy jadę załadowany po dach i z dziećmi na tylnych fotelach. Więc jeśli nie masz jakichś nierealnych oczekiwań od tego typu samochodów to będziesz bardzo zadowolony. Spalanie 6/100 czyli tyle co w Renault Twingo a mówimy o 1,5 tonowym suvie. Na prądzie przejedziesz około 1 km, generalnie każdą wioskę na trasie jestem stanie przejechać na baterii. Rewelacyjnie działa asystent zmiany świateł. Nagłośnienie nie jest premium ale w ,mojej ocenie brzmi lepiej niż Bose montowany w Arkanie, serio aż się zdziwiłem. Samochód jest bardzo komfortowy ale nie jest to pływająca kanapa, progi zwalniające pokonuje niezbyt przyjemnie ale nie ma przechyłów na zakrętach ani bujania przy hamowaniu. Jest też bardzo dobrze wyciszony. Wnętrze jest wykonane z miękkich materiałów, przyjemnych w dotyku, nie ma tutaj wodotrysków, jest raczej schludnie i gustownie.
Średnie spalanie dla Citroen C5 Aircross
4,6 – 7,7
l/100 km
5,6 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Citroen C5 Aircross
SUV Plug-In Facelifting 1.6 PureTech Plug-In 225KM 165kW
Jeśli chodzi o spalaniu na trasie około 800km z pusta bateria w trybie hybrydowym to wynik 6l/ 100km jest bardzo zadowalający, minusem jest bak 42l. Przy naładowanym akumulatorze w trybie tylko elektrycznym maksymalnie udalo się osiągnąć 50km pod warunkiem dobrej temperatury na dworze około 20 stopni Celsjusza, jeśli temperatura jest w okolicy 10 stopni to max 20km. Przy jeździe w trybie hybrydowym na trasie 300km z pełnym akumulatorem udało się osiągnąć 3l/100km. Jestem bardzo zadowolny z komfortu i jakość citroena oraz spalania jak na samochód ważący 1,7 tony.
6,9
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Zawsze przy kupnie samochodu posiłkowałem się danymi z autocentrum. Były zawsze wiarygodne, więc czas się zrewanżować. Rok temu w sierpniu pod uwagę brałem Mazdę CX5, Mitsubishi eclipse cross, Jeep compass, Hyundai tucson, ... Kie i Opla. Poczytałem, głównie o spalaniu i .... Kupiłem C5 Aircrossa z silnikiem 1,6. Po roku czasu i po przejechaniu 15000 km jest BAAAJECZKA. Średnia komputerowa - 7,1 l/100km. Średnia realna (lanie pod korek - liczy excel) - 7,25. A to przecież181KM !!!!. Średnio przekłamuje o 0,15 do 0,2 l/100km. Jazda mieszana Gdańsk/okolice. Dla porównania poprzedni Jeep renegade 1,4 przekłamywał dokładnie 0,5 l/100km (komputer 7,9; real 8,4). Jazda z Gdańska do Sanoka - płatną do Łodzi pod wiatr :), tempomat 150 km/h - 8,8. od łodzi dalej 90/100 km/h - 6,3. I jeszcze jednio - jeszcze nie włączyłem ECO. Teraz to zrobię po rocznym przeglądzie. Szkoda ,że te silniki już tylko w hybrydzie są. O komforcie jazdy wspominać już nie będę. Pozdrawiam.
7,6
Citroen C5 Aircross
SUV 1.6 PureTech 181KM 133kW
Auto jeździ bardzo przyjemnie, potrafi dobrze przyspieszyć. Dynamiczna jazda po mieście to 9-11l/100km. Ja zwykle jeżdżę w trybie Eco, mieszana jazda miasto (krótkie odcinki) - jazda podmiejska (ok. 30 km) - autostrada (20 km) to 7.4l/100km. Przez wakacje, jeżdżąc superoszczędnie (50-70 km/h) byłem w stanie zejść do 6l/100km.
Uszkodzony katalizator i gpf
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • silnik
  • 125 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Komunikat "usterka silnika, napraw pojazd!". Po ok. 300 km pierwsze niewielkie utraty mocy i "muczenie" z silnika. Laweta, itd. i odczyt w serwisie - katalizator i nieudane próby wypalenia gpf. Koszt? 11 tyś. Oczywiście nawet gdyby jeszcze była, to gwarancja nie obejmuje - część eksploatacyjna. Boli. Aha! Być może mające związek z usterką, poprzedzające miałem pojedyncze przypadki wydłużonego zapłonu.
Stuki przy zmianie z 1 na 2
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • układ napędowy
  • 29 tys. km
Witam. Zaznaczam, że gdy jest upalnie ( powyżej 25 stopni ) to w czasie ruszania i przełączania z 1 na 2 słychać głośne stuki z okolicy skrzyni biegów lub silnika ( przy niskiej temperaturze tego nie ma ). Byłem w ASO i nic nie stwierdzili. Koło dwumasowe zostało sprawdzone i jest sprawne. Co to może być. Pozdrawiam wszystkich.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Rozszczelniajace się światła LED stopu (tylne)
  • Citroen C5 Aircross SUV 1.2 PureTech 130KM 96kW 2018-2022
  • nadwozie
  • 89 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Światła LED z tyłu rozszczelniły się. Na początku objawia się to lekkim zaparowaniem ale później zbiera się w nich woda na dole. Wada ujawniła się z lewej strony a po roku wystąpiła ze strony prawej. Światła wyglądają jak nowe/nic nie było stuknięte. Wg serwisu ten typ tak ma.
Citroen C5 Aircross