Szukaj

Informacje o Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Wybór jest naprawdę spory. Benzynowe warianty 1.4 95KM i 1.6 120KM to stara szkoła - skrzydła rozwijają na wysokich obrotach i nie są zbyt problematyczne. Wersja 120-konna robi zdecydowanie lepsze wrażenie, choć nowy 1.2 e-THP 130KM jeszcze szybciej do siebie przekonuje. Podobnie jak 1.6 THP 165KM stworzony przy współpracy z BMW. Ten pierwszy ma stosunkowo wyraźną turbodziurę, ale jest elastyczny i chętny do pracy prawie przy każdych obrotach. Wśród diesli 1.6 HDi 92KM jest nieco za słaby. Ale 1.6 e-HDI 114KM to już niezły wybór. Co jest na szczycie? 2.0 HDi 150KM. Zrywny i elastyczny.
czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Adam
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Citroena mam od 4 lat i jestem z niego jak najbardziej zadowolony. Ani razu mnie nie zawiódł mimo złych opini na temat 1.6 vti. Jedyną rzeczą która się zepsuła był układ chłodzenia. Wymiany wymagał jedynie czujnik. Warto wspomnieć również o rdzewiejącej masce. Co prawda jest możliwość wymiany maski na gwarancji, ale należy pamiętać o regularnym serwisowaniu samochodu w ASO. To tyle jeśli chodzi o wady, moim zdaniem samochód ma tak wiele zalet, że da się zapomnieć o tych wadach. 1. Zaletą auta na pewno jest silnik, który jest żwawy i lubi wysokie obroty. Na dodatek jest bardzo oszczędny. 2. Kolejną zaletą auta jest jego wnętrze i cała ergonomia. Z przodu mamy do dyspozycji wyjątkowo wygodne fotele, które na dodatek są wentylowane, na pewno docenią je wymagający kierowcy. Są idealne na długie trasy oraz mają szeroki zakres regulacji. 3. Bagażnik to na pewno jedna z większych zalet tego pojazdu. Jest obszerny i ustawny oraz dobrze wykończony. Można znaleźć tam wiele haczyków. Jak podaje producent bagażnik ma 400 litrów. Jak na kompakt z 2013 roku to naprawdę świetny wynik. 4. Ostatnią największą zaletą jest coś co docenią jedynie wymagający klienci. Są to (smaczki) citroena, których nie znajdziesz w konkurencyjnym modelu innej marki. Jest to np. Wielofunkcyjny kluczyk, którym można sterować np. szybami samochodu, wyjmowana lampka z bagażnika, która może posłużyć jako latarka, bezkorkowy wlew paliwa, szuflada pod fotelem pasażera, czujnik: zmierzchu, deszczu, świateł, wyjęcia kluczyka ze stacyjki, seryjny rozbudowany alarm z czujką ruchu i czujką pojemnościową, seryjnie zabezpieczone koła przed złodziejem itd. Jednym słowem jeśli była by taka możliwość kupił bym go ponownie, dlatego jestem rozczarowany, że citroen nie oferuje żadnego nie udawanego następcy.
4,7
~Lopez
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Cichy, wygodny wystarczająco żwawy w mieście, w trasie komfortowa prędkość podróżna to 140km/h - dla mnie wystarczy. Kupowałem przesiadając się z legendarnego 1.9 TDI z niewielkim przebiegiem i znajomi pukali się w głowę - po 4 latach nie żałuję. Jedyne pozaeksploatacyjne naprawy przez 4 lata i ponad 50tys km to wymiana fabrycznej chłodnicy klimy - podobno standard w tym modelu. Mam najbogatszą wersję - auto jest bardzo przytjemne w codziennej eksploatacji i mogę je polecić z czystym sumieniem - abspolutne zaprzeczenie opinii o francuskich autach - mechanicy to potwierdzają - cytryna z benzyną to brak problemów.
3,9
~kumar
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Oceniam auto jeszcze raz. Poprzednio ocenialem auto jako bardzo negatywne, jednak po kilku latach uzytkowania staje sie bardziej zadowolony (kupilem inne auto, ale zona wciaz Citroenem jezdzi). (moj poprzedni wpis pod pseudonimem 'trifunovic'). Auto jest wygodne. Dobrze sie prowadzi w trasach krajowych (50/70/90, sporadycznie 120). Gorzej sie prowadzi po autostradach: przy 120km/h na 5 biegu silnik vti zaczyna halasowac (okolo 3000 tys obrotow), a przy 140 silnik wyje (4000 tys obrotow). przy 120 km/h spalanie okolo 7.5, przy 140 spalanie powyzej 8 litrow. Auto sie szybko nagrzewa, co jest wazne gdy sie nie trzyma auta w garazu. Komfort jazdy jest dobry, dzieci lubia nim jezdzic. Ladnie tlumi wyboje. Dziwnie sie jednak zachowuje tyle zawieszenie, czasem potrafi 'lupnac' - tak jakby tyle zawieszenie dotykalo karoserii - tak bylo od nowego. Jesli chodzi o jakos, oceniam jako 'srednia dobra', bo raczej nie doskonala. (moj poprzedni wpis okreslal jako fatalna, ale sie z tej oceny wycofuje). po dwoch latach byla do wymiany maska (znaki rdzy) - okazalo sie, ze to wada fabryczna. Citroen wzial to na siebie. Na gwarancji wymieniono: * czujnik uderzenia bocznego (po 3 latach) (wyswietlala sie kontrolka airbag/pasy bezpieczenstwa - usterka). * pompe wody (fabrycznie montowana byla plastikowa pompa, po 2 latach i ~50 tys prezbiegu zaczela przeciekac). Wymieniona na nowa, lepsza (aluminiowa), Citroen wzial koszty na siebie * bylo slychac odglosy ocierania sie po prawej stronie juz od nowosci. jeden serwis ASO nie byl w stanie zdiagnozowac problemu, natomiast inny serwis ASO wymienil plytke dociskowa lozyska i problem ustapil. Citroen przejal koszty na siebie * wymiana napinacza paska, (bylo slychac piski po wymianie paska osprzetu na nowy). Citroen przejal na siebie koszty * Akcje serwisowe: wzmocnienie zatrzasku maski Zona wciaz jezdzi tym autem i jest bardzo zadowolona. Ja natomist jezdze nim sporadycznie, ale za kazdym razem jak wsiadam, uwielbiam wnetrze, deske rozdzielcza i 'analogowe' przyciski radia. W nowym aucie juz tego nie mam i mysle ze te czasu juz odejda - teraz wszystko jest na wyswietlaczu LCD itp.. Czy kupilbym auto jeszcze raz? TAK! Ale w troche wyzszej wersji (np. swiatla LED/Xenon, wiecej elektroniki) i jednak silnik HDI albo PureTech 130 koni.
Średnie spalanie dla Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015
6,9
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Trasa o długości 4128 km, z Polski do Dalmacji w Chorwacji i z powrotem. Spalanie podczas całej trasy na poziomie 6,5 L/100 km przy średniej prędkości 73 km/h. Rozkład dróg autostrady/drogi krajowe w stosunku 50/50. Podczas jazdy wyłącznie autostradą Chorwacką pokonując 565 km, auto spaliło średnio 6,9 l/100 km przy średniej prędkości 114 km/h. Był to najwyższy wynik spalania w trasie. Najniższe spalanie odnotowałem w drodze z Makarskiej do Dubrovnika i z powrotem. Pokonując odległość 347 km średnie spalanie wyniosło 6,1 l/100 km przy średniej prędkości 57 km/h. Jak widać powyżej, spalanie autostradowe bardzo niewiele odbiega od spalania przy poruszaniu się normalną drogą. Wynika to zapewne z faktu, iż droga do Dubrovnika obfituje w dość strome podjazdy, również kilometry przejechane w samym mieście i jego okolicach wpłynęły zapewne na zawyżenie wyniku spalania.
7,1
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Jeżdżę po małym miasteczku (do 20tys. mieszkańców) i dojeżdżam do pracy około 10km. Średnie spalanie wynosi 6,9l/100km. Na trasie jadąc na tempomacie z prędkością 90km/h można zejść do 5,5l/100km. Przy jeździe miejskiej mamy już około 8,5l/100km. Jak dla mnie, to spalanie jest w normie. Wcześniej jeździłem dwulitrowym dieslem i tam spalanie zaczynało się od 8l/100km (i do tego problem z odpalaniem na mrozie). Teraz mam spokój, wsiadam, przekręcam kluczyk i jadę. Cena za pierwszy zalecany, ale nieobowiązkowy przegląd z wymianą oleju przy 2500km wyniosła 300zł. Obsługa w ASO Citroen Słupsk rewelacyjna. Wszystko działa idealnie. Fajne jest statyczne doświetlanie zakrętów, wygodne fotele i fajna wyprofilowana skórzana kierownica. No może brakuje mi tylko podgrzewanych foteli i podgrzewanej przedniej szyby - takie przyzwyczajenie z poprzedniego auta. Jeszcze o bagażniku: jest większy niż się spodziewałem, dużo większy niż w vw-golfie. Spokojnie wejdą dwie duże walizy i jeszcze trochę miejsca zostanie. Brakuje może tylko 6-tego biegu.
6,5
Citroen C4 II
Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
spalanie przy głównie ekonomicznej jeździe miedzy 5,6 a 6 litrów ( gdy jeździ sie miejwiecej 300 km poza miastem + 50km w mieście). pozwoliłem policzyć sobie dokładne spalanie poprzez zsumowanie wszystkich zatankowanych litrów do auta (z faktur) podzielonych przez 20k kilometrów zrobionych autem. wyszło mi całkiem ładnie bo 5,7litra na 100km(cykl mieszany ze znaczną przewagą poza miastem). dodam ze w mieście z komputera wychodzi około 8 litrów, poza miastem przy zachowaniu ekonomicznej jazdy około 5,5 przy prędkościach do 100km/h. powyżej 100km/h spalanie juz tylko rośnie... ważne wydaje sie również być to ze korzystam z tempomatu co również poprawia spalanie na prostych równych odcinkach drogi (spalanie moze wynieśc poniżej 6l/100km przy prędkościach do 120km/h ale to przy dobrych "wiatrach w plecy")
Citroen C4 II Hatchback 5d