Szukaj

Informacje o Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Wybór jest naprawdę spory. Benzynowe warianty 1.4 95KM i 1.6 120KM to stara szkoła - skrzydła rozwijają na wysokich obrotach i nie są zbyt problematyczne. Wersja 120-konna robi zdecydowanie lepsze wrażenie, choć nowy 1.2 e-THP 130KM jeszcze szybciej do siebie przekonuje. Podobnie jak 1.6 THP 165KM stworzony przy współpracy z BMW. Ten pierwszy ma stosunkowo wyraźną turbodziurę, ale jest elastyczny i chętny do pracy prawie przy każdych obrotach. Wśród diesli 1.6 HDi 92KM jest nieco za słaby. Ale 1.6 e-HDI 114KM to już niezły wybór. Co jest na szczycie? 2.0 HDi 150KM. Zrywny i elastyczny.
czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny S&S
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny S&S
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,5
~Krzysztof
Citroen C4 II
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
W lutym skończyła się gwarancja. W kwietniu padła sprężarka klimatyzacji, naprawa 3000zł. Dwa dni temu stracił moc, awaria silnika. Okazało się, że w tych modelach pasek rozrządu zatopiony jest w oleju. Pasek ma starczyć na 120 tyś km, natomiast u mnie przy 70 tyś zaczął się kruszyć, a guma z niego pływająca w komorze silnika zatyka filtry co może doprowadzić do braku smarowania. Problem ogólnie znany w serwisie więc mój przypadek nie jest pierwszy. Serwis w tym przypadku wymienia pasek, olej i czyści z gumy wszystko w środku. Dwa razy padła mi świeca z powodu gromadzącego się nagaru. W takim przypadku trzeba wezwać lawetę, bo auto ledwo co jedzie. Po wyczyszczeniu kanałów dolotowych w serwisie (specjalna procedura citroena) problem zniknął na prawie rok.
4,2
~Mariusz
Citroen C4 II
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Po roku użytkowania i przejechaniu 13tyś km - dla jednych to mało innych dużo, dla mnie to w sumie mało :) ale tak się ułożyło że więcej się nie zrobiło przez rok. Pierwszy przegląd wyniósł mnie 660zl, z czego robocizna i olej razem ok 500zl, reszta to filtry i coś jeszcze, na fakturze jest wyszczególnione. Za rok jeśli będę robić przeglądam to zobaczę ze swoimi materiałami ile to wyniesie. A po roku użytkowania mogę napisać to co rok temu, że jesteśmy zadowoleni z zakupu, wiadomo to czy tamto mogłoby być lepiej ale to inna klasa auta niż np C5, ale ogólnie mi i żonie i brzdącowi dobrze się jeździ :) mam nadzieje że teraz więcej wycieczek będzie niż tylko miasto i miasto, bo tu spalanie jest tak w granicach 8l a na trasie tak ok 6.5l w zależności o prędkości i obrotów. Co więcej można napisać ogólnie?! Może w szczegółowym opisie opiszę te parametry które są ważniejsze, bo reszta jest bez zmian - czyli jak jest puste pole tzn że nic się nie zmieniło od czasu zakupu auta :)
4,0
~Mariusz
Citroen C4 II
Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW
Przez pomyłkę podobny opis jest w C4 hb... Zastanawiałem się nad wieloma autami, brałem głównie kombi pod uwagę ze względu na pojemność bagażnika. Na Cytryny jakoś nie patrzyłem, nie podobały mi się...Dopiero C5 powoli zmieniała to podejście, a gdy zobaczyłem C4 hb po fl - spodobało mi się od razu, szczególnie przednie lampy, przód taki masywny a zarazem coś ma w sobie z elegancji... mieliśmy wybrać wersje feel edition, która nie była tak źle wyposażona ale w końcu doszliśmy do wniosku że skoro mamy kupić nowe auto więc lepiej dopłacić co nie co i wybraliśmy wersje Shine - widać od razu między tymi wersjami róźnice w wykonaniu, w materiale, innym wykończeniu i ogólnie wyglądzie... Jak na razie nie żałujemy wyboru, zobaczymy z czasem jak ta jednostka się sprawdzi. I jak niektórzy na forum się wypowiadali - nie chciałem mieć oklepanego auta... za 70tyś zł jest on dobrze wyposażony (wiem że ceny nowych aut nie są tyle warte ale szukałem jakiś czas używanego 3-4latka tak do 50tyś zł i zawsze coś nie pasowało) - nie ma tylko nawigacji, niby dobry bajer ale bez tego też da się jeździć :) i tak ma trochę bajerów bez których da się żyć ale jak się zasmakuje to się je wykorzystuje. Dałem oceną za całość jak i za wszystko - DOBRĄ, bo wątpię by były jakieś auta doskonałe, zawsze można się do czegoś przyczepić ale nikomu się nie dogodzi :) Co do spalania też nie powiem dokładnie o średnich, maksymalnych bo nie patrzę na to, tylko według wskazań komputera. Wracając do bagażnika szukałem w miarę pojemnego nawet w HB ze względu na potomka w rodzinie który się pojawił. Wersję z kołem zapasowym mają pojemność 380l a z zestawem naprawczym chyba 408l jak dobrze pamiętam. Mam tę 1 wersję i... stelaż od wózka plus gondola mieszczą się bez problemu, można wrzucić jeszcze może 3-4 torby z zakupami i dopiero wtedy nic nie upchamy.
Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting