Szukaj

Informacje o Citroen C4 I Hatchback 1.6 HDi 110KM 81kW 2004-2008

Lata produkcji: 2004 – 2008
Segment: Niższa klasa średnia

Wybór – całkiem spory. W ofercie nie ma mocnych diesli, ale wśród tych, które są można znaleźć coś ciekawego. Jeśli zależy wam na osiągach tanich w utrzymaniu, to warto wybrać 2.0HDi 138KM – cichy i jak na swoją ilość koni bardzo pracowity. Jeśli szukacie czegoś tańszego, to najlepszym kompromisem będzie 1.4HDi 110KM. Też jest oszczędny, a patrząc na samą jazdę – niewiele gorszy od mocniejszego brata. Wśród silników benzynowych możecie znaleźć modną jednostkę wpakowaną w modne nadwozie – jest mała, tylko 1.6l, mocna dzięki doładowaniu – 152KM, oraz jak na swoją moc względnie oszczędna, bo nie powinna przekraczać 10l/100km nawet przy szybszej jeździe. Najmniejszy, benzynowy 1.4l 90KM nie pasuje do C4, bo usypia go pod każdym względem. Najlepszym wyborem będą jednostki 1.6l o mocach 110, 122, a nawet 140KM. Trochę przesadzają ze zużyciem paliwa, ale mają jeden z lepszych stosunków cena/osiągi/paliwo w tym modelu.

czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 73 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Silnik

Wady

- Widoczność - Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~Konrad
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 HDi 110KM 81kW
Auto niby całkiem fajne, ładnie się prezentuje, osiągi ma całkiem niezłe, za kierownicą czuć jakby prowadziło się minivana a nie hatchbacka. Najbardziej irytują usterki elektroniki, ale idzie się do tego przyzwyczaić, czasami wariują czujniki parkowania (czasami też działają a czasami nie, zależy...), tylna wycieraczka potrafi sama się włączać podczas jazdy. Auto posiada kilka wad fabrycznych m. in. opadające podszybie szyby czołowej, gnijąca chłodnica od klimatyzacji (500 zł taka przyjemność), nawiew pasażera nie ma regulacji temperatury (zestaw naprawczy 50 zł i 30 minut roboty) itd. Jeśli ktoś się upora z takimi niedogodnościami oraz potrafi żyć z tym, że czasami coś zacznie wariować, to może śmiało brać te ręce :)
4,5
~Radek
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 HDi 110KM 81kW
Auto całkiem niezłe, zdecydowanie łamie słabą opinię francuskich pojazdów. C4 ma ciekawą ponadczasową linię i nietuzinkowe rozwiązania, które jednak nie sprawiają kłopotów. Jestem zadowolony z tego auta. Jak na segment C jest wygodny i przestronny. Napędzany dynamicznym i oszczędnym silnikiem nadaje się zarówno do miasta jak i na dalekie wyjazdy np. do Włoch. Bardzo cichy diesel. Dużo praktycznych schowków, bardzo bogate wyposażenie, masa elektroniki daje wiele satysfakcji z jazdy. Tylko bagażnik mógłby być większy.
4,4
~silver
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 HDi 110KM 81kW
Nigdy nie bylem zwolennikiem Citroenow. Co wiecej- uwazalem je za jedne z najbardziej awaryjnych aut. Dlatego z duza obawa kupowalem pierwszego Citroena C4- auto niedlugo po premierze, co by nie mowic przeladowane elektronika. Skusila mnie atrakcyjna cena i dobre wyposazenie (no i design, kontrowersyjny, ale na pewno nie mozna bylo przejsc obok auta obojetnie). Najpierw mialem wersje 1.6 HDi 90 KM, zrobilem nia prawie 150 000 km i zadnej powaznej awarii!!! Nic tylko czesci eksploatacyjne. Zdarzaly sie naprawde drobne usterki (klapa bagaznika) ale mimo wszystko niesamowicie zmienilem zdanie o marce. W tej chwili mam mocniejszego Diesla 1.6 i znacznie bogatsza wersje wyposazeniowa. Jest to po prostu kolejny przyklad na to, ze nie ma marek awaryjnych i bezawaryjnych- jak ktos dba o auto to nie musi patrzec na znaczek na masce. Wiadomo ze wadliwe egzemplarze zawsze moga sie zdarzyc. Ale to kwestia pecha, ktory moze dotknac zarowno auta Toyoty, jak i Citroena. Z ta tylko roznica, ze jak sie Toyota zacznie psuc to wszyscy beda powtarzac ze to \\\"pechowy\\\" egzemplarz, a jak bedzie cos nie tak z Citroenem to wszyscy beda powtarzac \\\"kolejny awaryjny francuz\\\" :) Nie jestem fanatykiem zadnej marki. Auto sluzy mi do pracy. Ale w tej chwili roznice miedzy poszczegolnymi markami tak sie zatarly, ze nie ma juz marek awaryjnych i bezawaryjnych. Np. o Corolli wszyscy powtarzaja, ze to japonczyk. A ja sie pytam co tam jest z Japonii? :) To samo z Nissanem, ktory jest w tej chwili uzupelnieniem gamy Renault. Pomijam juz takie same modele, produkowane przez rozne koncerny (Toyota Aygo, Peugeot 107, Citroen C1). Reasumujac, naprawde polecam. Podejrzewam ze to jeden z bardziej udanych Citroenow i kolejny dowod na to, ze nie takie zle francuzy jak je maluja.
Średnie spalanie dla Citroen C4 I Hatchback 1.6 HDi 110KM 81kW 2004-2008
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 HDi 110KM 81kW
Bardzo oszczedny silnik: trasa ok 5,5 przy normalnej jezdzie (tyle samo na autostradzie przy 110kmh) po Krakowie (dynamiczna jazda, korki, krotkie odcinki) 7-8,5l/100km) autostrada (160-200km/h) lyka nawet 11 Jak zalozysz kapelusz i nie przejmujesz sie innymi na drodze to mozna zejsc ponizej 4l Ceny czesci przystepne, jakosc materialow dobra (jak na ta klase) problem stanowi kiepski lakier, ale to bolaczka PSA z tamtego okresu, mam tez peugeota 207 z tym samym silnikiem i tam tak samo latwo uszkodzic lakier (delikatnie na myjni)
5,6
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 HDi 110KM 81kW
Zużycie paliwa średnia lato 6/100, zima do 6,5/100. Średnia trasa na drogach polskich to 5,2/100. Podawana katalogowo średnia 4,9 to czysta fikcja, można tyle uzyskać jadąc w trasie 90km/h i pilnując się z każdym wciśnięciem gazu, a gdzie miasta, ograniczenia prędkości itp. Dane podaję na odcinku 26 tys. km przy jeździe czasem ekonomicznej, czasem bardzo dynamicznej, w tym miasto i trasa, a latem klima. Dla mnie bdb. Dodam, że komputer pokładowy spalanie pokazuje idealnie, dokładnie zgadza się z ręcznymi rachunkami. Na pełnym baku w trasie spokojnie 1 tys. km.
5,0
Citroen C4 I
Hatchback 1.6 HDi 110KM 81kW
Bardzo fajny i oszczędny samochód. Jestem z niego zadowolony w 100%. Najoszczędniejszy wynik to przejazd nocny ze śląska nad morze. Zazwyczaj jeżdżę dynamicznie i wtedy spalanie jest większe ale nadal satysfakcjonujące.

Usterki Citroen C4 I

Liczba wpisów: 24
Silnik nie odpala, rozrusznik kręci, econome mode
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 HDI 92KM 68kW 2004-2008
  • silnik
Witam Wczoraj kupiliśmy Citryne c4 cupe 1.6HDI 92km z 2007 roku, autko podczas oględzin było zapalane i gaszone kilku krotnie żadnych objawów problemow... sprzedawca mówił ze auto stało w garażu jakiś czas nie używane dostał służbówkę, w trasie do domu 150km akutko było żwawe i dynamiczne nie było jakoś specjalnie katowane max 120km/h, będąc kilometr od domu auto zgasło ( licznik pokazywał rezerwe i 60km zasiegu ) pojawił sie komunikat "antipollution fault " zapaliłem go ponownie nie wszedł w tryb awaryjny ani nie ubywało mu mocy kilka godzin pozniej chcielismy ponownie go odpalic i wtedy główny wyświetlacz nie zapalił się, tylko kontrolki i zaraz zgasły na ekranie mniejszym pojawił się napis "economy mode active" mając peugota wiedzielam oco chodzi o slaby akumulator i tez tak było został naładowany przez 4-5h wszystko było ok wyszwietlacz działał lecz sinlink nadal nie odpala, rozrusznik kreci normalnie, wszystkie bezpieczniki sa sprawdze i sprawne... proszę o pomoc Z poważaniem Łukasz elektroniczny system odcięcia rozruchu? elektryka?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zawieszenie przednie
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • zawieszenie
Słyszalne stuki z okolicy koła podczas przejeżdżania przez nierówności ale co dziwne tylko podczas jazdy na skręconych kołach. Przy jeździe na wprost nic takiego się nie dzieje. Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Dodam tylko, że badania na szarpakach i to w kilku różnych warsztatach nie wykazały żadnych luzów w przednim zawieszeniu... dziwne :(
Problem rozwiązany
1 komentarz
Stycznik otwarcia klapy bagażnika
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 139 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 18
Nie 2
Zużycie plastikowej rączki służącej do otwierania bagażnika. W skutek czego stycznik pod spodem może się uszkodzić całkowicie. U mnie akurat problem był w tym, że rączka nie odbijała i bagażnik otwierał się sam. Po rozebraniu całego plastiku na klapie dołożyłem tam sprężynkę - problem rozwiązany. Przy rozbieraniu uwaga na rozbieranie samej klamki - ten plastik w kolorze nadwozia mam już przytwierdzony na kleju.. ;/ - z mojej winy.
Citroen C4 I Hatchback