Szukaj

Informacje o Citroen C4 I Hatchback Facelifting 1.6 VTI 122KM 90kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia

Wybór – całkiem spory. W ofercie nie ma mocnych diesli, ale wśród tych, które są można znaleźć coś ciekawego. Jeśli zależy wam na osiągach tanich w utrzymaniu, to warto wybrać 2.0HDi 138KM – cichy i jak na swoją ilość koni bardzo pracowity. Jeśli szukacie czegoś tańszego, to najlepszym kompromisem będzie 1.4HDi 110KM. Też jest oszczędny, a patrząc na samą jazdę – niewiele gorszy od mocniejszego brata. Wśród silników benzynowych możecie znaleźć modną jednostkę wpakowaną w modne nadwozie – jest mała, tylko 1.6l, mocna dzięki doładowaniu – 152KM, oraz jak na swoją moc względnie oszczędna, bo nie powinna przekraczać 10l/100km nawet przy szybszej jeździe. Najmniejszy, benzynowy 1.4l 90KM nie pasuje do C4, bo usypia go pod każdym względem. Najlepszym wyborem będą jednostki 1.6l o mocach 110, 122, a nawet 140KM. Trochę przesadzają ze zużyciem paliwa, ale mają jeden z lepszych stosunków cena/osiągi/paliwo w tym modelu.

czytaj więcej
Powagosław
Niewiele Citroenów, a w szczególności żaden jego kompakt i mniejsze auta nie wyglądał tak nieskazitelnie elegancko. Żyjemy widocznie w czasach, w których wszystkie marki poszukują czegoś takiego, jak uniwersalna formuła i dlatego samochody są coraz bardziej do siebie podobne. Czy C4 jest idealnym kompaktem? Wygląda jakby był. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem rozdarty jak koszula Demi Moore w filmie „Striptiz”. Z jednej strony, to jasne – nowy C4 wygląda wybornie. Z drugiej, czy to jeszcze Citroen? Taki… hm… typowy, pozbawiony iskry citroenowskiego surrealizmu? Muszę się z tym przespać. Z tą koszulą oczywiście. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika środkowo, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,3
~mmatla12
Citroen C4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VTI 122KM 90kW
Jeżdzę C4 od 3,5 roku, w tym czasie zrobiliśmy razem ponad 120 tysięcy kilometrów. Pytanie - dlaczego przy tak dużym przebiegu Panie Macieju jeździ Pan Citroenem C4 1.6 VTI jest jak najbardziej na miejscu ! Faktycznie, nie jest to zbyt rozsądne i nie jest to smaochód/silnik do tak dużych przebiegów, mimo to jako nasz daily car C4 jest zmuszony do towarzyszenia nam na codzień. WYPOSAŻENIE - Ocenę samochodu zacznę od krótkiego opisu wyposażenia - wyposażenie jest w zasadzie pełne (oprócz dużego ekranu NAVI) 2strefowa klimatyzacja, tempomat, dobre audio, wszystko sterowane z kierownicy, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki itp. KABINA - Przestrzeni w samochodzie jest naprawdę dużo - zdecydowanie więcej niż w kompaktach takich jak Fiat Bravo, Opel Astra czy też legendarny VW Golf V generacji, minimalnie cierpi na tym bagażnik który ma pojemność 320 litrów - o 80 mniej niż Fiat Bravo (w kole zapasowym znajduje się zbiornik gazu, koło jest w bagażniku więc zrozumcie, że tym bardziej jest ciasno "na pace") Przednia szyba jest oddalona od kierowcy w znaczy sposób, dzięki temu kierowca czuje się bezpiecznie i może trochę jak w Vanie. KOMFORT JAZDY - na najwyższe uznanie zasługuje system audio, 6 glośników sprawia, że sluchanie muzyki sprawia dużą przyjemność, zaznaczam, że porównuję samochód do takich modeli jak Skoda Superb, Audi A4 z systemem BOSE, Seat Leon II generacji czy też VW Golf VII. Kilka razy w miesiącu pokonujemy razem trasy 400-800 km w których nieodłącznym kompanem jest tempomat, bardzo intuicyjny i wygodnie obsługiwany z kierownicy. Z uwagi na wyższą wersję wyposażenia warto podkreślić bardzo miękkie plastiki, brak skrzypienia oraz niesamowicie wygodne fotele i ładną tapicerkę (ostatnio wypraną - warto). W temacie komfortu nie moge nie wspomnieć o znakomitych światłach, przebić na trasie mogą je jedynie ledowe nowoczesne światła, C4 ma naprawdę świetne oświetlenie ! SILNIK - 1.6 VTI 120 koni mechanicznych, zmierzona prędkość maksymalna to 198 km/h, z własnego doświadczenia prędkość komfortową określam na maksymalnie 140 km/h, powyżej tej prędkości robi się delikatnie niestabilnie, głośno a spalanie przekracza 10l/100km. Silnik nie jest ekonomiczny ale o tym w kolejnym akapicie. Przyśpieszenie jest poprawne - około 10 sekund do 100 km/h, elastyczność jest bardzo słaba, silnik budzi się powyżej 3000 obrotów na minutę. Skrzynia 5 biegowa - brakuje 6 biegu w trasie. SPALANIE - miasto 8,5 litra/100km trasa przy 130 km/h - 7,6 l/100km trasa przy 140 km/h - 8,4 l/100km trasa przy 90 km/h - 6,4 l/100km do LPG doliczcie proszę 20% - zrobiłem na gazie 120 tysięcy kilometrów więc weźcie tą wartość za pewnik + spadek mocy ale o tym w mojej ocenie instalacji gazowej. Podsumowywując: Samochód zdecydowanie do jazdy po mieście, wygodny, funkcjonalny i cały czas wyglądający świeżo. Jeśli jeździsz powyżej 20 tysięcy kilometrów rocznie - rozważ większy model :) nie pytaj dlaczego ja dalej nim jeżdzę... albo zapytaj jeśli chcesz, chętnie pomogę i rozwieję Wasze wątpliwości na temat Citroena C4 pierwszej generacji. W razie pytań zapraszam do kontaktu :)
3,8
~daz
Citroen C4 I
Hatchback Facelifting 1.6 VTI 122KM 90kW

Usterki Citroen C4 I

Liczba wpisów: 24
Silnik nie odpala, rozrusznik kręci, econome mode
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 HDI 92KM 68kW 2004-2008
  • silnik
Witam Wczoraj kupiliśmy Citryne c4 cupe 1.6HDI 92km z 2007 roku, autko podczas oględzin było zapalane i gaszone kilku krotnie żadnych objawów problemow... sprzedawca mówił ze auto stało w garażu jakiś czas nie używane dostał służbówkę, w trasie do domu 150km akutko było żwawe i dynamiczne nie było jakoś specjalnie katowane max 120km/h, będąc kilometr od domu auto zgasło ( licznik pokazywał rezerwe i 60km zasiegu ) pojawił sie komunikat "antipollution fault " zapaliłem go ponownie nie wszedł w tryb awaryjny ani nie ubywało mu mocy kilka godzin pozniej chcielismy ponownie go odpalic i wtedy główny wyświetlacz nie zapalił się, tylko kontrolki i zaraz zgasły na ekranie mniejszym pojawił się napis "economy mode active" mając peugota wiedzielam oco chodzi o slaby akumulator i tez tak było został naładowany przez 4-5h wszystko było ok wyszwietlacz działał lecz sinlink nadal nie odpala, rozrusznik kreci normalnie, wszystkie bezpieczniki sa sprawdze i sprawne... proszę o pomoc Z poważaniem Łukasz elektroniczny system odcięcia rozruchu? elektryka?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Zawieszenie przednie
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • zawieszenie
Słyszalne stuki z okolicy koła podczas przejeżdżania przez nierówności ale co dziwne tylko podczas jazdy na skręconych kołach. Przy jeździe na wprost nic takiego się nie dzieje. Czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną? Dodam tylko, że badania na szarpakach i to w kilku różnych warsztatach nie wykazały żadnych luzów w przednim zawieszeniu... dziwne :(
Problem rozwiązany
1 komentarz
Stycznik otwarcia klapy bagażnika
  • Citroen C4 I Coupe 1.6 i 16v 110KM 81kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 139 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 2
Zużycie plastikowej rączki służącej do otwierania bagażnika. W skutek czego stycznik pod spodem może się uszkodzić całkowicie. U mnie akurat problem był w tym, że rączka nie odbijała i bagażnik otwierał się sam. Po rozebraniu całego plastiku na klapie dołożyłem tam sprężynkę - problem rozwiązany. Przy rozbieraniu uwaga na rozbieranie samej klamki - ten plastik w kolorze nadwozia mam już przytwierdzony na kleju.. ;/ - z mojej winy.
Citroen C4 I Hatchback Facelifting