Szukaj

Informacje o Citroen C4 Spacetourer Van 1.2 PureTech 131KM 96kW 2018-2019

Lata produkcji: 2018 – 2019
Segment: VANy

Nowy Citroën C4 SpaceTourer został zaprojektowany z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanego know-how i kreatywności Marki. To nowoczesny oraz innowacyjny minivan, który wyznacza nowe standardy w segmencie. Inteligentne systemy wspomagające prowadzenie, niezrównana przyjemność z jazdy, kompleksowe rozwiązania w zakresie komfortu (program CITROËN ADVANCED COMFORT®) i wyjątkowa wydajność. Stylowy przód Nowego Citroëna C4 SpaceTourer łączy dynamiczny charakter z luksusowymi akcentami. Jego wygląd definiuje typowa dla języka stylistycznego Marki trójpoziomowa identyfikacja świetlna. Dwuczęściowa osłona chłodnicy jest przedzielona lakierowanym w kolorze nadwozia zderzakiem, reflektory są optycznie skierowane na zewnątrz.

czytaj więcej
Produkowany od 2018 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie + Skrzynia biegów

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Robert
Citroen C4 Spacetourer
Van 1.2 PureTech 131KM 96kW
Wygodne auto, dynamiczny silnik, brak poważniejszych usterek. Dużo miejsca w środku zarówno w pierwszym i drugim rzędzie (w drugim trochę gorzej z miejscem na głowe). Wnętrze jasne, przyjemne dla oka. Dużo bajerów, dostęp bezkluczykowy, klapa bagażnika automatyczna, "masaże" w fotelach przednich, automatyczne zmienianie świateł. Są schowki ale niezbyt wygodne. Niestety dużo obsługi wykonuje się na panelu dotykowym, klima , radio, wyłączenie start-stop. Kamera cofania jest, ale ze statycznymi paskami, jakość średnia i kiepsko widać w nocy.
4,7
~Michał
Citroen C4 Spacetourer
Van 1.2 PureTech 131KM 96kW
Samochód jak na razie bez zarzutu. Wszystko działa sprawnie. Kabina przestronna, zegary czytelne, obsługa dość intuicyjna, choć czasem trzeba się wklikać w niektóre funkcje. Samochód jest nieźle wyposażony m.in w obsługę głosową (np. wybieranie numerów czy miejsc w nawigacji - nie zawsze działa poprawnie, ale i tak wiele razy ułatwiło jazdę), czujnik zbliżenia i hamowania ( by uniknąć kolizji), system start-stop, 2-strefową klimę, bezdotykowy dostęp, kontrolę utrzymania pasa i wiele innych rzeczy umilających podróż. Dla 5 osobowej rodziny zupełnie wystarcza na długie trasy i na wakacje. Od biedy nawet 7 osób da się przetransportować, bo w 3 rzędzie jest więcej miejsca (subiektywnie) niż np. w Renault czy Oplu. Pozytywne zaskoczenie dla mnie to silnik 1,2. Niby miała być kosiarka, głośna i niezbyt szybka. Tymczasem w porównaniu z moim ostatnim Espace benzyna 2.0 136 km, ten C4 to rakieta. Wyprzedzanie na 3, czy na 4 to sama przyjemność. Dodatkowo jest bardzo elastyczny, cichy i przyjemnie mruczący podczas wkręcania na obroty. Niestety spalanie przy autostradowych prędkościach typu 120km/h to przynajmniej 7 litrów na 100, jazda po mieście tylko i wyłącznie to coś w granicach 9 l/100, więc ekonomiczny nie jest. Choć ja jeżdżę przepisowo i realne spalanie na podstawie tankowania wychodzi mi średnio 6,7 na 100 km. Komputer przekłamuje o ok. 0,5 w dół. O komforcie Citroenów krążą już legendy i tu jest podobnie - auto jest wygodne. Dzienna podróż ok 800 km to przyjemność. Brakuje mi trochę schowków, a te które są np w podłodze, nie do końca są funkcjonalne. I największe zaskoczenie to zwrotność tego auta i wspomaganie kierownicy. Można kręcić małym paluszkiem a zawrócić bez problemu w każdym miejscu, gdzie np opel Astrą zawracam na 3 razy. Do tego kamera cofania i system automatycznego parkowania robią swoje nawet w ciaśniutkich miejscach. Za cenę ok 90-100 tyś nie ma lepszej opcji.
4,5
~Wiktor
Citroen C4 Spacetourer
Van 1.2 PureTech 131KM 96kW
Auto kupione jako jedne z ostatnich w Polsce w takiej konfiguracji - silnik 1.2 + automat EAT8. Jestem pasjonatem motoryzacji i decyzja została podjęta po wnkliwej analizie i opiniach znajomych. Zalety: - poręczność auta w mieście (kompaktowe wymiary) przy zachowaniu sporej przestronności- wygodna pozycja, świetna widoczność, wyciszenie kabiny, silnik wystarczająco dynamiczny na trasie i w mieście, bardzo przyjemna skrzynia EAT8 - czytaj poniżej. Wady i denerwujące elementy (w większości czepanie się, ale w aucie, które jest na rynku już jakiś czas nie powinny występować): - przeciętne światła mijania - głupiejące czyjniki parkowania przednie, piszczenie i wzywanie do serwisu co chwila, brak możliwości dezaktywacji jedynie przednich czujników (być może jest to wadaj techniczna, sprawdzę niedługo w serwisie) - przerażające alarmy np. w przypadku otworzenia drzwi gdy skrzynia nie jest w pozycji "P", czy bez zaciągniętego automatycznego hamulca, czy naprawdę jest konieczne alarmowanie całej okolicy? - mało funkcji komputera pokładowego, które widziałem w innych autach, np. średnie spalanie od uruchomienia, średnie spalanie od tankowania (jedynie po zresetowaniu), czas podróży - niby widok zegarów można konfigurować ale jedynie w ograniczonym zakresie. Nie da się np. zobaczyć jednocześnie obrotomierza i temperatury silnika - automatyczna klapa bagażnika działa wolno (ale to jest wada większoći aut z tym rozwiązaniem) ale alarm zamykania klapy jest nieprzyjemnie głośny - nie zależy mi na tym, żeby cały parking widział, że zamykam klapę - spryskiwacz szyby przedniej nawet w najwyższym ustawieniu pryska zbyt nisko i nie działa wtedy kiedy chcesz tylko automatycznie, zatem zazwyczaj pryska pod wycieraczkę i płyn jest szybko ścierany. - lusterka automatycznie składane - czy musza się rozkładać przy każdym otworzeniu auta - celem wyciągnięcia/włożenia czegoś, nie można było zrobić opcji rozłóż po wciśnięciu zapłonu? - bluetooth - brak autostartu po rozpozaniu telefonu, trzeba zawsze wybrać źródło - nie zapamiętuje ostatniego wyboru Generalnie auto warte polecenia, trzeba mieć jedynie na uwadze, że spalanie w mieście jest bardzo wysokie, średnio ok 11l/100km przy płynnej jeździe. Nie wiem na ile to wina silnika a na ile skrzyni biegów. W trasie przy 90km/h ok 5.5-6l/100km, przy 120km/h ok 7-7.5l/100km, przy 150km/h 8.5l/100km
Citroen C4 Spacetourer Van