Szukaj

Informacje o Citroen C4 Picasso I

Lata produkcji: 2007 – 2013
Segment: VANy
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,2
~Pablo
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Po początkowych problemach , wynikających raczej z błędów przy wymianie rozrządu (sprowadzony przy 198 tys ) samochód jest prawie idealny. Dobry samochód dla rodziny, z tyłu mieści się troje dzieci w tym dwoje w fotelikach. Samochód jest duży wewnątrz i nie taki duży na zewnątrz. Bardzo manewrowy dodatkowo czujniki parkowania z tyłu ułatwiają parkowanie. Miałem poważne wątpliwości kupując tzw francuza jeszcze z wszystkim co się może zepsuć : diesel, półautomatyczna skrzynia biegów , ale jest OK. Wcześniej miałem Mazdę MPV w benzynie więc poprzeczka była zawieszona bardzo wysoko (żadnych usterek przy 20 letnim samochodzie - jedynie rdza ale po 20 latach to nie jest nic nadzwyczajnego- samochód użytkowałem 6 lat. W Citronie tysiąc schowków , klimatyzacja super wydajna , nawet przy panoramicznej szybie przedniej, tylne szyby przyciemnione z roletami- bardzo przydatne. Minusem jest FAP tzn trzeba go przepalać jeśli się jeździ w cyklu miejskim - w prawdziwym mieście a nie z nazwy - 2km do pracy w tym cztery światła. Filtr trzeba dopalać raz na dwa tygodnie (obwodnica i jazda 40km w trybie ręcznej zmiany biegów na 4 biegu i ok 3.5 tys/obr - inaczej pojawia się wiadomość "możliwość zapchania FAP" i samochód robi się trochę mułowaty. Poza tymi drobnymi niedogodnościami samochód bezawaryjny , na pewno wart swojej ceny. Nie ma sensu dokładać dodatkowych np. 20 tys za Toyotę czy innego "Koreańczyka" z tego samego rocznika co Citroen , bo na pewno nie jest tak dużo lepszy od Citroena. Niemieckie , Koreańskie czy Japońskie samochody i tak są produkowane z chińskich podzespołów , tak więc po co przepłacać. Polecam ten samochód szczególnie rodzinom z 2 lub trojgiem dzieci , fotele są super wygodne, wyposażenie standardowe bardzo bogate dobre radio. Spalanie 6.2l na autostradzie w pełnym załadunku (5 osób na pokładzie, plus meble z IKEA :) , po mieście ale prawdziwym mieście (nie z nazwy) - jazda miejska 2km praca dom 4 światła (korki) - 9.7l i tyle to wychodzi przy takiej masie samochodu jak i normalnej jeździe po mieście.
2,4
~Malmo
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 VTi 120KM 88kW
auto wygodne dla rodziny, wygląd to kwestia gustu powiedzmy że może się podobać... miękkie zawieszenie za miękkie, z mojego doświadczenia dzieci mniej wymiotują w "twardszych samochodach", duży bagażnik ale brak w nim schowka - minimalny chyba na paczkę fajek no może dwie, jakiś archaiczny wózek na kółkach w wyposażeniu rozkładany - taki dla seniora żeby nie dźwigał 4 butelek 1,5 litra - nie użyty ani razu a trzeba gdzieś to trzymać - pomniejsza bagażnik mimo że się składa, siedzenie kierowcy i pasażera wygodne nawet w dłuższych podróżach oba regulowane na wysokość, "pasażera" mógłby się składać na płasko wtedy dłuższe przedmioty by weszły, tylne siedzenia choć przesuwane i nieznacznie odchylane twarde i raczej wygodnie dzieciom i najlepiej w fotelikach, na tyle w oparciach przednich foteli rozkładane stoliczki - nie wiem po co są, nigdy nie użyte albo tylko po to żeby bezmyślnie dzieci otwierały i zamykały reszta co położysz to i tak spada, chyba że schowasz tam 7 cali tablet i włączysz bajkę dzieciakowi to plus, deska rozdzielcza na środku czytelna, schowki na podszybiu duże ale można zapomnieć co się tam chowało, generalnie przy sprzątaniu dopiero wychodzi ile różnych drobiazgów niepotrzebnych tam i w drzwiach leży i codziennie jeździ, fajne bardziej bądź mniej schowki pod wycieraczką z tyłu np. na dwa piwa - tylko po co chować piwo pod wycieraczkę pod stopami pasażerów? ps. flaszka nie wejdzie... uwaga najlepsza rzecz każdy z foteli przesuwa się osobno i jak jest jakiś przedmiot walizka hulajnoga lub rowerek dłuższy po prostu jeden ten co trzeba fotel przesuwamy do przodu i po jabłkach... jest banan... :) ale tylko w tym przypadku cała reszta raczej dostateczna, co opiszę dalej.
4,9
~PSESZymon
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi FAP 112KM 82kW
Jeździłem różnymi autami ale to przebija wszystkie jeśli chodzi o komfort jazdy. Wielki plus za 3 fotele z tyłu każdy osobny przez co bez problemu się zmieszczą 3 foteliki a spróbujcie tak zrobić w zwykłym kombi. Wszędzie pełno praktycznych schowków. Przy oszczędnej jeździe zejście pod 5 litrów nie stanowi wyzwania. Jak na ten moment auto praktycznie bez awaryjne normalne wymiany, serwisy. Sumując naprawdę gorąco polecam to auto warto. Szczególnie jako używane stosunek cena do wyposażenia i możliwości naprawdę super.
Średnie spalanie dla Citroen C4 Picasso I
8,3 – 14,4
l/100 km
5,9 – 7,1
l/100 km
9,0 – 14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Citroen C4 Picasso I
Picasso 2.0 HDi FAP 150KM 110kW
Najlepsza jednostka diesla jaką można tylko wybrać. Żadne 2.0 136km czy 1.6. Jedyne co sie psuje to dwumasa z całym sprzegłem po 300k km, czyszczenie dpf i tyle. Nawet trubina nie byla regenerowana a ma juz 375k km nalatane. MEchanik jak sie rpzejechał to pytał czy jest chipowany :D takiego ma kopa, a ja mu na to, że nie, że ten silnik po prostu taki zrywny, a przy okazji oszczedny. Jezdze głownie po małym mieście, dom-przedszkole-szkola-sklep-dom spalanie 8-8,5 przy normalnej jezdzie (bez zamulania). Jazda mieszana z ostatnich 10k km 7l/100km. Trasa 120-140km/h 6,5 l. Trasa 100km/h max - 6l. Dałoby sie zejsc ponizej 6l ale to już kat dla tego silnika. Jak ktoś chce spalać mniej to niech bierze 1.6, ale to już inny silnik...
7,6
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.8 16V 125KM 92kW
Przy codziennej jeździe do pracy 25km w jedną stronę na obrzeżach Poznania w piątkę to 8.5L/100km z włączoną klimą a 7.9-8.2 na wyłączonej ale prawie zawsze jeżdżę na włączonej i to nie przekraczając 100-110km/h, jak raz sprawdziłem zbiornik na jeździe w okolicach 120km/h po tych samych trasach to 10,5L/100km pokazał komputer więc wolałem wolniej jeździć. Na trasie 300km nad morze to 6.9-7L/100km z klimą, dzieckiem i czwórka dorosłych i pełen bagażnik także nie jest źle ale to jazdy wyraźnie spokojniejsze aniżeli wcześniejszym mocniejszym dieslem.
7,1
Citroen C4 Picasso I
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
Wskazania komputera są bardzo zaniżone. Zazwyczaj trzeba dodać minimum 15% do tego co pokazuje komputer, czyli zamiast 5,8L jest 6,7L. Przy 110~120km/h spalanie realne jest około 6,1~6,3L powyżej 130km/h idzie kosmicznie w górę. W mieście przy ekstremalnym ecodrivingu można mieć wyniki poniżej 6L ale zazwyczaj trzeba liczyć się z 7~8,5L. Ogólnie silnik mimo pojemności 1560cm3 daje radę i przy tych gabarytach spalanie można zaakceptować ale to co pokazuje komputer to jest fikcja. Od teraz jak z kimś rozmawiam o spalaniu to pierwsze moje pytanie czy mówi o spalaniu na kompie czy na dystrybutorze.
Rdzewienie progów
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • części blacharskie
  • 248 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 1
Przebieg: 247 500 km Się zaczęło już początkiem roku, kiedy to w marcu 2019 , tuż po zakończeniu zimy i umyciu auta z soli i błota zauważyłem purchle na lewym progu. Przy dokładnych oględzinach purchel zlokalizowałem też na prawym progu. Podjechałem to mojego lakiernika, który stwierdził, że jak chcę jeździć jeszcze parę lat to pasuje to zrobić. W tym celu kupiłem reparaturki, gotowe do wspawania. Niestety nie znalazłem chętnego do zrobienia tych progów w jakiejś przestępnej cenie. Miałem dwie, a w zasadzie jedną ofertę: 2,5-3 tys.zł za oba progi. Progi leżały więc w garażu, a auto jakoś się toczyło. Przebieg: 281 728 km Minęło półtorej roku i 34 tysiące kilometrów. Wreszcie znalazłem chętnego, który zajął się gnijącymi progami. Problem o tyle stał się dość pilny, że chyba po zimie nie byłoby już do czego spawać kupionych przeze mnie reparaturek. Odwiozłem więc samochód na 2 tygodnie do blacharza. W zakresie było wycięcie tego co potrzeba, wyczyszczenie reszty, wspawanie reparaturek, naprawa wszystkich koniecznych elementów, szpachla, malowanie podkładem, malowanie końcowe, konserwacja spodu i konserwacja naprawianych profili. Gwarancja na nie pojawienie się purchli 5 lat. Zobaczymy, na razie jestem zadowolony z efektu. Problem chyba pojawia się w tych autach nagminnie, widzę w spotykanych na drogach C4 Picasso podobny problem.
Błąd prezentacji licznika przebiegu do przeglądu
  • Citroen C4 Picasso I 1.6 HDi 109KM 80kW 2007-2013
  • inne
Witam. Powiedzcie co o tym sądzić. Kupiłem auto w styczniu 2011 z przebiegiem 147tyś.km. Auto było serwisowane mając przebieg 140tyś.km (wpis w książce). Komputer pokazywał że do przeglądu jest 13tyś.km. Czyli wszystko ok. Ostatnie wskazanie dziś rano przed wyjazdem do pracy 9,7tyś.km do przeglądu. Jakież było moje zdziwienie , gdy odpaliłem auto 2 godziny później i na wyświetlaczu pajwiło się wskazanie 4,3tyś.km do przeglądu? (sumując przebieg i to wskazanie wychodzi 155tyś.km czyli jakby przegląd miał być po 15tyś.km). Co o tym sądzić? Coś nie tak z przyżądami? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
2 komentarze
Samochód w trakcie jazdy gaśnie, następnie pokazuje błąd skrzyni biegów, nie można go uruchomić
  • Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi 136KM 100kW 2007-2013
  • silnik
  • 289 tys. km
W tarakcie jazdy samochód nagle zgasł, pojawił się błąd skrzyni biegów i nie można go było uruchomić. wcześniej podczas uruchomienia sygnalizował błąd hamulca ręcznego, a po uruchomieniu błąd znikał i nie było żadnego błędu nawet po podłączeniu do komputera. Co to może być?
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C4 Picasso I