Szukaj

Informacje o Citroen C4 Cactus Crossover 1.6 BlueHDi 100KM 74kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Auta małe
Kompaktowy crossover produkowany od 2014 roku. Model pozycjonowany jest pomiędzy segmentami I (z racji nadwozia zbliżonego do auta typu crossover), a także B i C (z racji rozmiarów). Bazuje na prototypie o nazwie C-Cactus Concept z 2007 roku. Wersję produkcyjną zbudowano na platformie podłogowej PF1, co sprawia, że modelowi bliżej raczej do małego Citroena C3 czy DS3 niż kompaktowego C4. Unikalnym elementem nadwozia C4 Cactus są m.in. tzw. airbumps, czyli warstwy z tworzywa z kapsułami z powietrzem, które mają amortyzować lekkie uderzenia i chronić przed drobnymi uszkodzeniami.
czytaj więcej
Powagosław
Wygląda trochę jak wyobrażenie samochodu przyszłości sprzed 50 lat. Albo jak księżycowy łazik NASA. Świetny design. Takiego miejskiego auta jeszcze nie było. ~Powagosław
Luzacjusz
Żadne to odkrycie, ale powiem: warto było czekać na Citroena, który już od kilku dobrych lat oferuje coś szalonego w zglobalizowanym motoryzacyjnym świecie. Nie mam pojęcia, jak sprawdzą się te poduchy po bokach, ale dobrze wiedzieć, że wciąż powstają samochody, które mogą mnie czymś zaskoczyć. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 254 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Michał
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.6 BlueHDi 100KM 74kW
Rewelacyjny samochód. Mamy go już dwa lata i absolutnie nie możemy narzekać. Oczywiście są drobnostki, które mogłyby być wykonane lepiej, jak na przykład plastik na drzwiach, przyłącza wężyków do wycieraczek, jakość dywaników czy haczyk w bagażniku, ale to tylko szczegóły. Za tę cenę naprawdę nie ma co narzekać. Nie psuje się, jest mega tani w utrzymaniu. Zarówno ubezpieczenie jak i spalanie. Dla mnie rewelacja. Do tego fotele najwygodniejsze na jakich kiedykolwiek w samochodzie siedziałem. Nawet po przejechaniu 1200km nie boli pupa. ;-)
2,6
~bidżej
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.6 BlueHDi 100KM 74kW
Nie wiem czym tak zachwycają się inni, ale poza wyglądem (który może się podobać albo i nie, ale na pewno jest odmianą od niemieckiej nudy i sztampy) ten samochód nie ma do zaoferowania zupełnie nic. Auto sprawia wrażenie, jakby konstruktorzy nie mieli na nie pomysłu. Nie jest ani komfortowe, ani sportowe, ani żwawe i emocjonujące, ani poważne i stonowane. Szkoda, bo ten wygląd robi nadzieję na ciekawy całokształt. Samochodem jeżdżę jako wynajętym autem służbowym, więc kosztów obsługi ani usterek nie znam. Dlatego w tych kategoriach daję po 3 gwiazdki.
3,9
~Mario-UK
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.6 BlueHDi 100KM 74kW
Auto firmowe więc nie miałem wpływu na jego wybór. Sylwetka ładna, najbogatsza wersja, oszczędny diesel pod maską wszystko pięknie i gdybym pisał o tym aucie krótko po tym jak je dostałem to były by same pozytywy :) Na plus na pewno fotele, wygodne z dobrym podparciem bocznym, ogólnie wnętrze robi dobre wrażenie zarówno wizualne jak i gdy zaczniemy dotykać materiałów z których zostało wykonane. Oczywiście jak to w tej klasie cześć plastikow jest twarda ale wyglądają dobrze, podłokietniki na drzwiach i centralny są miękkie, kierownica mała z kilkoma przyciskami spłaszczona na dole i na górze dobrze leży w dłoniach, jedynie szkoda że nie ma regulacji osiowej więc nie mogę zająć idealnej pozycji za kierownicą. Myślę że największą wadą tego auta jest wyświetlacz LCD, za każdym raz gdy próbuję ustawić czy to temperaturę czy też cel w nawigacji reaguje z ok. Sekundowym opóźnieniem na dotyk, zmiana temperatury z max na min zabiera ok 30 sekund i nie jest to łatwe do zrobienia w czasie jazdy gdy trzeba patrzeć w którym miejscu nacisnąć wyświetlacz aby dobrze trafić. Nie lubię tego rozwiązania, w nawigacji Ok może być bo trasę najczęściej ustawiam na postoju ale jeżeli już citroen wsadził tam też regulację klimatyzacji to moim zdaniem powinno to działać tak szybko jak np. Wyświetlacze w telefonach.
Średnie spalanie dla Citroen C4 Cactus Crossover 1.6 BlueHDi 100KM 74kW 2014-2017
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.6 BlueHDi 100KM 74kW
Spalanie w ogole nie poktywa sie z tym co pisze producent, a co najlepsze spalanie w trasie, autostrada predkość 112km/h, droga pozamiejska 86km/h jazda z tempomatem jest wieksze niz normalna jazda po miescie! Mieszkam w UK, jeżdżąc na zakupy średnie spalanie to ok 4,4l natomiast jadac juz do pracy gdzie dzien w dzien pokonuje ten sam odcinek spalanie wynosi juz ponad 5,5l. Trasa do pracy w jedna strone to 3km miasto, 10km droga pozamiejska i 17km autostrada, wszystko z regulaminowa predkością bo mam sporo kamer na drodze i się nawet nie zbliżyłem do wartości katalogowych...
3,9
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.6 BlueHDi 100KM 74kW
to aż nie możliwe by auto tak mało paliło, kupiony od nowości, mam ogromną frajdę gdy widzę na aplikacji citroen że za wycieczkę 82,8 km spalił 3,1 litra paliwa ze średnią 3,8 litra na 100km co dało koszt 14,83 zł przy cenie 4,74 pln/l czyli 148,3 pln za 1000 km. żadne auto w moim życiu nie było tak tanie w koszty paliwa. POLECAM wszystkim złotówom, sknerom !!! ja mogę nim być bo zostaje tyle kasy na inne przyjemności .. a dużo jeżdzę... pzdr
5,3
Citroen C4 Cactus
Crossover 1.6 BlueHDi 100KM 74kW
Biorąc pod uwagę samo spalanie, jest bardzo dobrze. Oscyluje w granicach 5-6 l/100km.

Usterki Citroen C4 Cactus

Liczba wpisów: 16
Szereg usterek na desce rozdzielczej
  • Citroen C4 Cactus Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW 2014-2017
  • instalacja elektryczna
  • 96 tys. km
Po włączeniu silnika zaczynają włączać się kolejne usterki - check engine, czujnik powietrza, układ hamulcowy, serwis, mruga kontrolka akumulatora, znika wskaźnik przebiegu kilometrów... tragedia;) Silnik pracuje równo, ale po wyłączeniu (przekręcenie kluczyka w stacyjne) silnik nadal chodzi przez kilka sekund. Zwarcie gdzieś mam?
Oczekuje na rozwiązanie
Nie działa główny ekran dotykowy i system "start - stop engine".
  • Citroen C4 Cactus Crossover Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW 2017-2021
  • inne
  • 12 tys. km
Dwie rzeczy: 1. Raz na kilka - kilkanaście dni - po uruchomieniu samochodu nie włącza się główny ekran dotykowy - brak możliwości ustawienia klimatyzacji, radia, nawigacji, telefonu itd. - "kompletny zgon". 2. Często po zatrzymaniu się przed sygnalizacją świetlną w mieście - nie włącza się system "start stop-engine" (silnik cały czas pracuje). Czy ktoś miał podobne przykre doświadczenia i jak je rozwiązał?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Po wymianie rozrżadu (pasek Continental i napinacz z rolką) silnk drzy, wszystko sprawdzone i nadal drzy.zy
  • Citroen C4 Cactus Crossover 1.2 PureTech 82KM 60kW 2014-2017
  • silnik
  • 130 tys. km
Witam. Mechanik wymienił tylko rozrząd (pasek Continental, napinacz i rolkę kierunkowa) i po wymianie silnik drży. Kazałem mechanikowi jeszcze raz sprawdzić ustawienie rozrządu, i powiedział ze jest dobrze ustawiony. Kazał trochę jeżdzić ale to nic nie dało nadal jest to samo. Moje pytanie, co może być za przyczyna że drzy? On i ja już nie mamy sposobu żeby usterkę usunąć. Dzisiaj pomyślałem ze może to być wina napinacza, bo nic więcej mi do głowy nie przychodzi.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Citroen C4 Cactus Crossover