Szukaj

Informacje o Citroen C3 III

Lata produkcji: 2016 – 2023
Segment: Auta małe

Trzecia, najnowsza generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Samochód zerwał ze stylistyką swoich poprzedników, wdrażając nową filozofię designu francuskiej marki, którą wcześniej zaprezentowano w takich modelach jak Citroen C4 Picasso II oraz C4 Cactus. Z Cactusa C3 III otrzymał charakterystyczne boczne panele „Airbump”, chroniące auto przed uszkodzeniami. Model został zbudowany na nowej płycie podłogowej PSA Platform A, którą dzieli m.in. z Citroenem C3 Aircross II (odmiana crossover C3), a także z jego bliźniaczym Oplem Crossland X.

czytaj więcej
Powagosław

Citroen na piątkę zdał egzamin z tego wielu producentów, również, a może przede wszystkim, w tej klasie wciąż lekceważy. Z emocji, indywidualności i rozpoznawalności. Przy okazji, tym bardziej widać, jak ważny dla marki był model Cactus, z którego C3 czerpie pełnymi garściami.

~Powagosław
Luzacjusz

Zegarek Swatch na kółkach. Auto miejskie to jest i według motoryzacyjnych marketingowców ma być taką właśnie zabaweczką. W dzisiejszym świecie wiele rzeczy nie ma większego praktycznego zastosowania, ma po prostu bawić i cieszyć. Więc chyba się udało.

 

~Luzacjusz
NA ŻYWO

Oceny Citroen C3 III

Liczba ocen: 54
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Karoseria

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

2,5
~VV
Citroen C3 III
Hatchback 1.6 BlueHDi 99KM 73kW
Generalnie nie polecam tego samochodu. Kupiłem samochód nowy w salonie w najdroższej wersji C3 Shine z silnikiem 1.6 diesel 99KM. Widać że Citroen oszczędza na czym się tylko da - brak nawet plastikowej wklejki na dywaniku dla lewej nogi żeby się nie brudził co w innych samochodach jest standardem. Zacinające się pasy bezpieczeństwa , wypalające się żarówki (dwie już nie działały gdy samochód opuścił salon ale się nie zorientowałem ) zacinający wyświetlacz, zacinające się tylne drzwi itd. Ale to jest jeszcze nic w porównaniu z awarią zbiornika do AD BLUE w którym się coś rozkleiło (tak twierdzi serwis CITROEN/PEUGEOT ) i włączają się kontrolki na zmianę " AD BLUE" i " awaria silnika" . Zaczęło się to dziać przy przebiegu 17tys. ale niestety zaraz po gwarancji . Pomimo że samochód był serwisowany w ASO ( materiały eksploatacyjne oryginalne oleje TOTAL i płyn hamulcowy wymieniony na drugim przeglądzie ) i ma bardzo mały przebieg Citroen Polska nie widzi możliwości partycypowania w naprawie która kosztuje ok. 5 tys. zł. Zważywszy na jakość samochodu i podejście CITROEN Polska NIE POLECAM TEGO SAMOCHODU. Nowy samochód ma się amortyzować a nie generować koszty a sam zakup za 70 tys jak na segment B to nie mało.
4,6
~C3
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Udany egzemplarz, ładny środku, jeszcze ładniejszy na zewnątrz, wygodny w podróżowaniu. Idealny samochód do pokonywania tras z punktu A do B ( w szczególności codzienne dojazdy do pracy). Samochód niestety nie nadaje się do jazdy na trasach szybkiego ruchu i autostradach ze względu na małą moc. Małą moc silnika (a także słabych osiągów) wynagrodzi za to wizyta na stacji paliw. Jest to niewątpliwie ogromny plus tego samochodu a raczej silnika który w nim się znajduje - 1.2 puretech o mocy 82 koni. Silnik stworzony pod instalację gazową - we wlewie paliwa jest miejsce na gaz, butla ok 40 l mieści się w kole zapasowym więc nie traci się miejsca w bagażniku. Samochód użytkuję wyłącznie w pokonywaniu trasy dom - praca (trasa przejazdu to miasto średniej wielkości oraz obszar pozamiejski). Jadąc w miarę przepisowo osiągam spalanie na poziomie poniżej 6 l gazu na 100 km (dane na podstawie 3000 km przejechanych w okresie jesienno-zimowym - średnie spalanie 5,84). Także jeżeli planuje się zakup tego samochodu (lub samochodu z tym silnikiem) w podobnych celach to będzie to strzał w 10. Samochód jednak nie nadaje się na pokonywanie długich tras na drogach szybkiego ruchu.
1,8
~KKP
Citroen C3 III
Hatchback 1.6 BlueHDi 99KM 73kW
Generalnie nie polecam tego samochodu. Kupiłem samochód nowy w salonie w najdroższej wersji C3 Shine z silnikiem 1.6 diesel 99KM. Widać że Citroen oszczędza na czym się tylko da - brak nawet plastikowej wklejki na dywaniku dla lewej nogi żeby się nie brudził co w innych samochodach jest standardem. Zacinające się pasy bezpieczeństwa , wypalające się żarówki (dwie już nie działały gdy samochód opuścił salon ale się nie zorientowałem ) zacinający wyświetlacz, zacinające się tylne drzwi itd. Ale to jest jeszcze nic w porównaniu z awarią zbiornika do AD BLUE w którym się coś rozkleiło (tak twierdzi serwis CITROEN/PEUGEOT ) i włączają się kontrolki na zmianę " AD BLUE" i " awaria silnika" . Zaczęło się to dziać przy przebiegu 17tys. ale niestety zaraz po gwarancji . Pomimo że samochód był serwisowany w ASO ( materiały eksploatacyjne oryginalne oleje TOTAL i płyn hamulcowy wymieniony na drugim przeglądzie ) i ma bardzo mały przebieg Citroen Polska nie widzi możliwości partycypowania w naprawie która kosztuje ok. 5 tys. zł. Zważywszy na jakość samochodu i podejście CITROEN Polska NIE POLECAM TEGO SAMOCHODU. Nowy samochód ma się amortyzować a nie generować koszty a sam zakup za 70 tys jak na segment B to nie mało.
Średnie spalanie dla Citroen C3 III
4,8 – 6,9
l/100 km
4,1 – 7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 110KM 81kW
Samochod spali tyle ile wlejesz, nie jest zbyt oszczędny, drogi lokalne okolo 90km/h 5.5l. 120km/h okolo 6.5l. Jeśli jeździsz dynamicznie to na trasie 7.5. Miasto- nie do zmierzenia, bierze wszystko co jest w zbiorniku;) . Silnik jest super elastyczny, przypomina charakter diesla i ten ładny warkot (przy dotarciu głośny i nieprzyjemny tak do 3 tys km). Ogólnie jezdzi sie super nawet na trasie, zawieszenie miękkie tłumi dobrze nierówności, na zakręty zbyt miękkie. Ogólnie ocena bardzo dobra ale to za sprawą świetnego silnika.
8,3
Liczba komentarzy: 1
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 110KM 81kW
roczny 1.2 z automatem, przebieg 15tys, szklany dach (ktory pewnie jest ciezszy niz zwykły) i wszystko co tam mozna bylo dobrac, co moze wplywac na wagę a zatem na spalanie, kola 17cali fabryczne ogumienie 205/50/17.... Samochod glownie jezdzi z jednym dorosłym i jednym dzieckiem. czyli powiedzmy 100kg pasazera :P W Warszawie... W zimie silnik strasznie długo sie dogrzewa... w porownaniu np silnika do Volvo T5 z 8 biegowym automatem (skrzynia tego samego producenta), to cytrynie zajmuje to z 4km po miescie zanim dobije do temperatury właściwej, czyli ze 2x dluzej niz voloviakowi... co podnosi pewnie spalanie ... Dziwnym jest, ze na zimnym silniku ten S&S caly czas dziala, wylaczam to przynajmniej do czasu az sie dogrzeje... to nie jest chyba do konca dobre dla silnika takie gaszenie i odpalanie na zimno.., Tak czy siak w zimie palil w okolicy 8.5L. W lecie zamiast 8 zrobilo sie 9l, klima robi swoje ... a moze szybciej sie jezdzi, nie wiem :P Nie skupiam sie na oszczednej jezdzie, zwyczajnie jezdze bez jakiegos gnieceia pedału ... nie przekarczam 80km/h raczej w miescie :P no i aktualnie srednie spalanie to 9.1 ... pewne zwazajac uwage na oszczednosci mozna zrobic z 8,5 ...ale w zejscie pozniej 8L bez zamulania ruchu ulicznego to nie wierze...
5,2
Citroen C3 III
Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW
Po 1500 km (miasto-trasa mniej więcej pół na pół z lekką przewagą trasy) średnie spalanie 5.2 litra na 100 km (zazwyczaj w dwie osoby), więc moim zdaniem super. Rekord w trasie podczas spokojnej jazdy 4.2 litra na 100 km. W mieście spali tyle, ile się chce. :) Przy normalnej jeździe mieścimy się w 6.5 litra na 100 km (Kraków, więc korki), ale jeśli będziemy żyłować i cisnąć od świateł do świateł to może spalić i 2 litry więcej. Wszystko w nogach kierowcy. :) Ogólnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem tego silnika, bo przy takich wynikach kupno diesla nie ma sensu.

Usterki Citroen C3 III

Liczba wpisów: 12
Usterka układu hamulcowego
  • Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
  • układ hamulcowy
  • 6 tys. km
Od zakupu w czerwcu 2018 "aż" do Marca 2019 auto nie sprawiało najmniejszych problemów. Jednak w marcu 2019 przy zaledwie 1.700 km przebiegu (mało używane z powodów zawodowych) doszło do awarii układu hamulcowego i kontrolki "zatrzymaj pojazd". Auto pojechało pomocą drogową do najbliższego serwisu pod Wrocławiem i po jednym dniu mamy werdykt , że to wyciek z serwa w układzie hamowania. Ludzie to jest mega wstyd aby przy takim przebiegu takie usterki. Dodam , że pojazd jest garażowany wiec nie ma mowy o jakiś kunach czy coś. Oczywiście ze strony serwisu po usunięciu wspomnianej usterki nie było nawet słów typu; "bardzo nam przykro" czy coś. Kilka dni temu przy przebiegi ponad 6.000 km ten sam komunikat i dzwoniąc do serwisu dowiedziałem się , że za samo podłączenie do komputera z kieszeni znika 500,00 zł. bo auto juz po gwarancji A to dopiero diagnostyka... Kolega za podłączenie Mercedesa S płaci podobne pieniądze... Poszukam chyba innego specjalisty niż ASO.
Oczekuje na rozwiązanie
zaczepianie się drzwi z ochraniaczami typu airbox
  • Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 1
Jeżeli macie gumowe ochraniacze na drzwiach "airbox" to należy zwracać uwagę na możliwość zaczepiania krawędzi drzwi tylnych o rant drzwi przednich podczas otwierania tyłu przy zamkniętych przednich. Ochraniacz ma bardzo mało luzu szczególnie gdy zostanie nagrzany od słońca = rozszerzalność tworzywa sztucznego. Serwisy w ramach gwarancji wymieniają i poluzowują zaczep drzwi przednich co przy zbyt dużym poluzowaniu może powodować pogorszenie przylegania przednich drzwi do uszczelek i większe drgania/luzy tych drzwi na nierównościach. Pikanterii dodaje fakt, że gdy zwróciłem uwagę na okaleczony lakier na krawędzi to serwis zaproponował mi ściągnięcie farby jako sztyftu na mój koszt w cenie ok.55pln !?!?!
5 komentarzy
Wtrysk mi padł przebieg 89000 km.
  • Citroen C3 III Hatchback 1.2 PureTech 82KM 60kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Obroty tak jakby palił na na dwa cylindry, drżenie całego auta, brak mocy a wentylator pełne obroty. Temperatura silnika dopiero ok. 70 st. Po wyłączeniu silnika wentylator kręcił przez około 2 minuty
Citroen C3 III