Motoryzacja idzie do przodu i coraz to nowszym generacjom pakuje pod maskÄ™ mocniejsze motory. Ale za to Citroen jest inny. Tutaj podstawowe motory benzynowe trzymajÄ… fason sprzed póÅ‚wiecza – 1.1 60KM najchÄ™tniej zabiÅ‚by inżyniera, który kazaÅ‚ mu napÄ™dzać to auto, a 1.4l 75KM podejmuje walkÄ™, ale C3 trochÄ™ przytyÅ‚o i Å›rednio mu to wychodzi. NajrozsÄ…dniejszym wyborem jest 1.4 95KM – caÅ‚kiem zrywny, dość oszczÄ™dny i szczególnie przy niższych prÄ™dkoÅ›ciach obrotowych cichy. Z kolei 1.6l 120KM idealnie dogada siÄ™ z osobami, które lubiÄ… sobie przycisnąć – w nim siÄ™ da. Co do diesli – 70-konny 1.4l jest usypiajÄ…cy na trasie, ale za to w mieÅ›cie radzi sobie Å›wietnie. Spalanie, moment obrotowy i moc sÄ… w sam raz. WiÄ™kszym dieslem 1.6l można już Å›miaÅ‚o wyskoczyć poza miasto, bo przyjemnie wkrÄ™ca siÄ™ na obroty od samego doÅ‚u, ale niestety sporo kilometrów trzeba nim „nastukać”, żeby jego zakup siÄ™ zwróciÅ‚.
TAK(100%)
Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.
~PowagosławDo rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.
~Luzacjusz