Szukaj

Informacje o Citroen C3 I Pluriel 1.4 HDi 70KM 51kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Auta małe
Citroen C3, należący do segmentu B, produkowany był od 2002 r. Pierwsza generacja modelu wytwarzana była wspólnie z nieco mniejszym modelem C2. Podobne konstrukcyjnie auta różniły się przede wszystkim przeznaczeniem. C3 pełnił funkcję małego auta dla rodziny, zaś C2 adresowany był do znacznie młodszej klienteli. Pierwsza generacja Citroena C3 zaprojektowana została przez Włocha Donato Coco i nawiązywała stylistycznie do legendarnego modelu 2CV. Pierwsza generacja C3 produkowana była do 2009 r., druga powstawała w latach 2009-2016, i od 2016 r. w sprzedaży oferowana jest już trzecia odmiana tego miejskiego modelu. Na bazie Citroena C3 powstawały różne inne wersje nadwoziowe – m.in. kabriolet C3 Pluriel (tylko I generacja), MPV C3 Picasso (I i II generacja) oraz crossover C3 Aircross (II i III generacja).
czytaj więcej
Powagosław

Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 73,7 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
2,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wyciszenie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt

Wady

- Ergonomia - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,9
~Kaśka
Citroen C3 I
Pluriel 1.4 HDi 70KM 51kW
Zimą jak mam problemy z otwieraniem bagażnika i kapaniem to sobie przypominam jaką frajdą jest jechanie latem i bilans wychodzi na zero :) Uciążliwe wchodzenie przez wysoki próg też przeszkadza tylko w zimie - latem tego się nie odczuwa tak bardzo, choć można wywinąć orła jak się nie pamięta, że podłoga jest prawie pól metra niżej niż próg. Silniczek wystarczający do spokojnej jazdy. Jeśli ktoś szuka samochodu do ścigania to nie ten adres. Parkowanie to też inna bajka - samochód wcale nie jest łatwy do zaparkowania - ma duży skręt. Bagażnik jest ogromny jeżeli się złoży tylne siedzenia. Otwierana pod kątem 90 st. klapa z możliwością siadania na niej jest wspaniałym rozwiązaniem - można i położyć zakupy i posiedzieć. Bez rozłożenia kanap większe zakupy mają problemy (5 pełnych reklamówek) - klapa się nie zamknie. Ale latem, przy pięknej pogodzie jazda z otwartym dachem jest jest tak wielką przyjemnością, że wszystkie inne usterki się nie liczą. I do tego nie ma człowieka, który się nie obejrzy :) Dzięki temu, że jest tyle możliwości konfiguracji tego autka, jest bardzo on ciekawy i nie nudzi się. Nie ma problemów z rozwianym włosem, bo zasunięcie przednich szyb daje odpowiednie ciepło i komfort. Ceny części są niewysokie.
1,0
~Małgorzata
Citroen C3 I
Pluriel 1.4 HDi 70KM 51kW
UWAŻAJCIE NA SERWIS W RADOMIU OSZUKUJĄ PRZY NAPRAWACH

Usterki Citroen C3 I

Liczba wpisów: 50
Wyciek z pompa paliwa pod kanape
  • Citroen C3 I Hatchback 1.1 i 61KM 45kW 2002-2010
  • inne
  • 212 tys. km
Dzień dobry,z pompe paliwa ucieka benzyna,kiedyś było wszystko spozontku ale po jakiś tam czasu auto nie chciało odpalić i mechanik powiedział że trzeba pompa paliwa wymienic, I tak się stało wymienił ale po jakiś czasu zaczynał uciekać paliwa z góry i myślałem że to może być przez uszcelke i spowrotem do mechanika i wymienił na nowym ale też po jakimś czasie to samo zaczynał uciekać,zabrałem się do pracę i myślałem że zrobię sam,kupiłem originalnom uszcielke co się ustawia pod pompa kiedy się rozbiera i zrobiłem to ale to samo dalej cieknie,nie mam jusz pomysłów i nie wiem co zrobić że by jusz to się nie stało. I zawsze cieknie paliwa wtedy kiedy za tankuje do pełna jak jest mniej niż połowę to jusz co raz mnie czy wogule nie cieknie i nie ma smrodu w całym auto . Proszę o pomoc. Siema .
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C3 1.4 I - gaśnie przy dodawaniu gazu...
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • silnik
  • 160 tys. km
Problem pojawił się w lecie. Podczas stania w korku obroty silnika nagle zaczęły się same zmieniać. Normalnie są na poziomie 800-1000. Natomiast podczas wystąpienia usterki nagle podskoczyły do 1800-2000. Potem spadły, potem wzrosły. Kiedy chciałem ruszyć, obroty spadały i silnik gasł. Na desce rozdzielczej nie pojawiły się żadne błędy. Po uruchomieniu silnika obroty wskakiwały na 2000, potem się stabilizowały ale podczas dodawania gazu spadały. Starałem się więc jak najmniej dodawać gazu i dojechałem do pobliskiego mechanika. Podłączył samochód pod komputer i po godzinie stwierdził, że czujnik temperatury powietrza wlatującego do silnika pokazuje minus 17 stopni (przypomnę, że sytuacja miała miejsce w lecie). Mechanik powiedział, że albo czujnik jest uszkodzony, albo jest problem z przepustnicą, albo z komunikacją między czujnikiem a przepustnicą albo kuna pogryzła jakieś przewody. Samochód na lawecie pojechał do innego mechanika. Ten przez tydzień nie stwierdził usterki. Jeździł nim dużo ale problem się nie pojawił. Po jakimś czasie zawiozłem samochód do jeszcze jednego mechanika (speca od samochodów francuskich). Jednak również on nie stwierdził usterki. Jeździłem więc i przez jakiś czas i się nic nie działo. Jednak na trasie (autostrada) problem pojawił się przy wyprzedzaniu z prędkością 120 km/h. Samochód stracił moc i zaczęło trząść kierownicą. Zdjąłem nogę z gazu i pomogło. Jednak dalszą drogę pokonałem nie przekraczając 100km/h i przejechałem tak prawie 300km. Od tego czasu starałem się nie przekraczać tej prędkość, dochodząc do wniosku, że usterkę powoduje zbytnie zwiększanie obrotów. Znajomy pożyczył mi adapter podłączany do komputera samochodowego i łączący się z tabletem przez bluetooth. Nie wiem czy dobrze go skonfigurowałem, ale podczas następnych sytuacji kiedy usterka występowała, odczyty napięcia przepustnicy podobno były nieprawidłowe. Jednak niedawno problem wrócił podczas ruszania na skrzyżowaniu i ledwo dojechałem do domu (podczas ruszania silnik gasł, uruchamiałem go ponownie i tak na każdym skrzyżowaniu). Zauważyłem też opóźnione reagowanie na naciskanie pedału gazu oraz samoczynne zwiększanie się obrotów do 2000. Niektórzy sugerują wymianę przepustnicy. Jednak nie będąc pewny czy to jest przyczyną nie chcę się narażać na niepotrzebne koszty. Będę wdzięczny za udzielenie porady.
Oczekuje na rozwiązanie
Trzęsie kierownicą i przodem samochodu.
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • zawieszenie
Witam. Od kilku lat gdy przekraczam moja cytrynka prędkość 65-75 km/h to samochód z przodu zaczyna dziwnie drży i trzęsie kierownicą. Odczuwalna jest to także od strony pasażera. Autko jeździ w komplecie na oponach całorocznych Dębica Navigator 2 175/65R14, były one sprawdzane i wywarzane już 3 razy w trzech różnych serwisach opon i niby są w porządku. Dwóch mechaników także rozłożyło ręce. Może ktoś miał podobną sytuację?Może to jakiś stabilizator?Wahacze też były wymieniane niedawno. Nie chcę po prostu wymieniać wszystkiego w ciemno bo to są duże koszta. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Citroen C3 I Pluriel