Szukaj

Informacje o Citroen C3 I Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW 2002-2010

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Auta małe
Citroen C3, należący do segmentu B, produkowany był od 2002 r. Pierwsza generacja modelu wytwarzana była wspólnie z nieco mniejszym modelem C2. Podobne konstrukcyjnie auta różniły się przede wszystkim przeznaczeniem. C3 pełnił funkcję małego auta dla rodziny, zaś C2 adresowany był do znacznie młodszej klienteli. Pierwsza generacja Citroena C3 zaprojektowana została przez Włocha Donato Coco i nawiązywała stylistycznie do legendarnego modelu 2CV. Pierwsza generacja C3 produkowana była do 2009 r., druga powstawała w latach 2009-2016, i od 2016 r. w sprzedaży oferowana jest już trzecia odmiana tego miejskiego modelu. Na bazie Citroena C3 powstawały różne inne wersje nadwoziowe – m.in. kabriolet C3 Pluriel (tylko I generacja), MPV C3 Picasso (I i II generacja) oraz crossover C3 Aircross (II i III generacja).
czytaj więcej
Powagosław

Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Średnica cylindra × skok tłoka 73,7 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

1,9
~Jan Nowak
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Ohydne auto, psuje się jak cholera, pracuje jak kosiarka, Volksvagen T4 2.4 diesel chodzi znacznie ciszej i ładniej. Nie ma przyspieszenia, wszystko wykonano z "gównolitu" auto wygląda jak beczka, buja się w zakrętach jak autobus, puszczenie gazu powoduje gwałtowne hamowanie silnikiem, a jego lekkie dotknięcie - paskudne szarpanie. Już nawet Polonezem jeździ się lepiej niż tym świństwem. A jeszcze trzeba lać droższy olej napędowy, żeby nie zatrzeć wtrysku. STANOWCZO ODRADZAM TEN ZŁOM!!!! Nigdy więcej nie kupowałem takich gówien. Całe szczęście zdążyłem oddać poprzedniemu właścicielowi i odzyskać pieniądze. Całe 9000,- Teraz mam forda focusa 1.6 z 2003 roku za 8000 i nie mogę na niego narzekać. Jedyne, co dobrze zrobiono w tym aucie to ogrzewanie.
3,9
~Adrian
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Samochód kupiłem w 2008 roku z przebiegiem udokumentowanym 88tkm. Jest on jako drugi w domu i do tej pory ma nabite zaledwie 130tkm. Samochód sprawuje się rewelacyjnie. Podczas eksploatacji (dzisiaj ponad 8 lat) od kiedy został kupiony wymienione zostały: czujnik temperatury oleju, czujnik położenia wału, żaróweczki w sterowaniu nawiewem, miedziana podkładka pod wtrysk. Łączny koszt tych "pierdółek" nie przekroczył 100 zł :) O elementach zawieszenia nie wspominam, bo wymiana tych części na naszych drogach to normalka. Silnik jest niezbyt przyjemny, ale za to bardzo ekonomiczny. Ma ogromną turbodziurę. 68km spokojnie do miasta wystarcza, w trasę troche przy wyprzedzaniu brakuje, ale na jakieś wypady pare razy do roku starcza. Niektórzy twierdzą, że Francuzy mają dużą utratę wartości, wątpię ;) Pamiętam że ceny golfów 4 były minimalnie wyższe od citroenów, a dzisiaj vw są tańsze od cytrynek Polecam ten samochód!
4,7
~Wojciech W
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Witam zawsze czytam opinie samochodów i sam postanowiłem coś napisać na temat Mojej Cytrynki. Został kupiony jako 7 letni z przebiegiem 87tyś ale okazało się po resecie komputera 110tyś nie wiem po co ktos kręcił ale luz. Zrobiłem nim ponad 100tyś w 3lata co robiłem wymieniłem tłumik 2x rozrząd i co najważniejsze co 10tyś serwis czyli płyny filtry standard. Części tanie zamienniki jeszcze tańsze i jest ich pełno. Byłem nim wielokrotnie nad morzem trasy po 200km standard nawet sie wybrałem na Węgry i Chorwacji. W mieście radzi sobie świtnie na trasie masakra bo do demonów pędkości auto nie należy ale do 110km/h w mieście mało kto ma ochote sie poganiać ale mam ciężką nogę. pół automat z manetkami przy kierownicy.
Średnie spalanie dla Citroen C3 I Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW 2002-2010
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,2
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Samochod mam ok. 2 lat. Co do spalania to bardzo fajnie się prezentuje. Przejechalem ok 20tys km. wiec troche opisze. Wiekszosci jezdze po miescie srednio spalanie ok 4,7 l/100 km przy bardzo oszczednej jezdzie zszedlem do 4,4l/100km. Dosc dynamiczna jazda to 5l/100km. Na trasie Lodz - Swinoujscie - Lodz spalanie na poziomie 3,8l/100km (przejechalem na jednym baku). Na autostradzie spokojnie do 120km/h spalanie nie przekracza 5,0l/100km, przy 140km/h ok 8l/100km, przy 160km/h juz spalal 10 l/100km. A teraz minimum jakie mi sie udalo uzyskac kiedys przy bardzo psokojnej podrozy ok 60 km/h (5 bieg) udalo mi sie uzyskac spalanie 2,5l/100km. Wszystkie moje pomiary byly robione na podstawie zatankowany zbiornik do pelna, przejechanie okreslonej trasy i ponowne zatankowanie do pelna i wychodzily mi pomiary faktyczne a nie takie jak komputer wskazywal. Mam nadzieje ze pomoglem :)
5,6
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Cóż. Autkiem jeździ głównie małżonka. 95% to jazda w korkach po mieście, na bardzo krótkich trasach (poniżej 5km jednorazowo). Maksymalne średnie spalanie uzyskane w tegorocznej zimie (7.4l/100km), przy temperaturach -20st.C. Wliczając wielokrotne pozostawianie włączonego silnika na parkingu celem utrzymania jego temperatury. W okresie letnim takie spalanie to w granicach 5-6l/100km. Natomiast spokojna jazda poza miastem to wyniki około 4l/100km. Jazda 2 osoby dorosłe + 2 dzieci + 1 pies labrador.
5,5
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Spalanie monitorowane jest za pomocą komputera pokładowego. Nasze obserwacje to: 3 l/100km jadąc ok 80 km/h na przyjemnych wielskich drogach z małym natężeniem ruchu; 3.5 l/100 km przy 90 km/h; 4 l/100 km przy 100 km/h; dynamiczna jazda na średnio ruchliwej krajowej trasie to 4.7 l/100 km; prędkości autostradowe, czyli 130 - 140 km/h to 5.2 l/100 km. Latem w miejskim korku + klima, komputer pokazał 8.5 l/100 km, ale ten kilkukilometrowy odcinek pokonany na 1 i 2 biegu tylko. Biorąc pod uwagę rozkład 70% trasa a 30% miasto, średnie spalanie w lecie, z włączoną klimą, pokazywane przez komputer wynosi 4.5 l/100 km. Opony Michelin Energy Saver. Co do dynamiki silnika mamy mieszane uczucia. Auto lepiej nadaje się na trasy niż do miasta. Poniżej 2000 obr/min, zwłaszcza na 2 biegu auto nie ma prawie mocy i szybka zmiana pasa ruchu jest czasem trudna. Na trasie jest podobnie, poniżej 2000 obr/min nie ma co się brać za wyprzedzanie. Natomiast, jak włączy się turbo to wyprzedza się tym autem tak jak 1.6 benzyną. Na codzienne dojazdy 70 km do pracy to auto jest OK. Autem jeździ głównie żona.

Usterki Citroen C3 I

Liczba wpisów: 50
Wyciek z pompa paliwa pod kanape
  • Citroen C3 I Hatchback 1.1 i 61KM 45kW 2002-2010
  • inne
  • 212 tys. km
Dzień dobry,z pompe paliwa ucieka benzyna,kiedyś było wszystko spozontku ale po jakiś tam czasu auto nie chciało odpalić i mechanik powiedział że trzeba pompa paliwa wymienic, I tak się stało wymienił ale po jakiś czasu zaczynał uciekać paliwa z góry i myślałem że to może być przez uszcelke i spowrotem do mechanika i wymienił na nowym ale też po jakimś czasie to samo zaczynał uciekać,zabrałem się do pracę i myślałem że zrobię sam,kupiłem originalnom uszcielke co się ustawia pod pompa kiedy się rozbiera i zrobiłem to ale to samo dalej cieknie,nie mam jusz pomysłów i nie wiem co zrobić że by jusz to się nie stało. I zawsze cieknie paliwa wtedy kiedy za tankuje do pełna jak jest mniej niż połowę to jusz co raz mnie czy wogule nie cieknie i nie ma smrodu w całym auto . Proszę o pomoc. Siema .
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C3 1.4 I - gaśnie przy dodawaniu gazu...
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • silnik
  • 160 tys. km
Problem pojawił się w lecie. Podczas stania w korku obroty silnika nagle zaczęły się same zmieniać. Normalnie są na poziomie 800-1000. Natomiast podczas wystąpienia usterki nagle podskoczyły do 1800-2000. Potem spadły, potem wzrosły. Kiedy chciałem ruszyć, obroty spadały i silnik gasł. Na desce rozdzielczej nie pojawiły się żadne błędy. Po uruchomieniu silnika obroty wskakiwały na 2000, potem się stabilizowały ale podczas dodawania gazu spadały. Starałem się więc jak najmniej dodawać gazu i dojechałem do pobliskiego mechanika. Podłączył samochód pod komputer i po godzinie stwierdził, że czujnik temperatury powietrza wlatującego do silnika pokazuje minus 17 stopni (przypomnę, że sytuacja miała miejsce w lecie). Mechanik powiedział, że albo czujnik jest uszkodzony, albo jest problem z przepustnicą, albo z komunikacją między czujnikiem a przepustnicą albo kuna pogryzła jakieś przewody. Samochód na lawecie pojechał do innego mechanika. Ten przez tydzień nie stwierdził usterki. Jeździł nim dużo ale problem się nie pojawił. Po jakimś czasie zawiozłem samochód do jeszcze jednego mechanika (speca od samochodów francuskich). Jednak również on nie stwierdził usterki. Jeździłem więc i przez jakiś czas i się nic nie działo. Jednak na trasie (autostrada) problem pojawił się przy wyprzedzaniu z prędkością 120 km/h. Samochód stracił moc i zaczęło trząść kierownicą. Zdjąłem nogę z gazu i pomogło. Jednak dalszą drogę pokonałem nie przekraczając 100km/h i przejechałem tak prawie 300km. Od tego czasu starałem się nie przekraczać tej prędkość, dochodząc do wniosku, że usterkę powoduje zbytnie zwiększanie obrotów. Znajomy pożyczył mi adapter podłączany do komputera samochodowego i łączący się z tabletem przez bluetooth. Nie wiem czy dobrze go skonfigurowałem, ale podczas następnych sytuacji kiedy usterka występowała, odczyty napięcia przepustnicy podobno były nieprawidłowe. Jednak niedawno problem wrócił podczas ruszania na skrzyżowaniu i ledwo dojechałem do domu (podczas ruszania silnik gasł, uruchamiałem go ponownie i tak na każdym skrzyżowaniu). Zauważyłem też opóźnione reagowanie na naciskanie pedału gazu oraz samoczynne zwiększanie się obrotów do 2000. Niektórzy sugerują wymianę przepustnicy. Jednak nie będąc pewny czy to jest przyczyną nie chcę się narażać na niepotrzebne koszty. Będę wdzięczny za udzielenie porady.
Oczekuje na rozwiązanie
Trzęsie kierownicą i przodem samochodu.
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • zawieszenie
Witam. Od kilku lat gdy przekraczam moja cytrynka prędkość 65-75 km/h to samochód z przodu zaczyna dziwnie drży i trzęsie kierownicą. Odczuwalna jest to także od strony pasażera. Autko jeździ w komplecie na oponach całorocznych Dębica Navigator 2 175/65R14, były one sprawdzane i wywarzane już 3 razy w trzech różnych serwisach opon i niby są w porządku. Dwóch mechaników także rozłożyło ręce. Może ktoś miał podobną sytuację?Może to jakiś stabilizator?Wahacze też były wymieniane niedawno. Nie chcę po prostu wymieniać wszystkiego w ciemno bo to są duże koszta. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Citroen C3 I Hatchback