Szukaj

Informacje o Citroen C3 I

Lata produkcji: 2002 – 2010
Segment: Auta małe
Citroen C3, należący do segmentu B, produkowany był od 2002 r. Pierwsza generacja modelu wytwarzana była wspólnie z nieco mniejszym modelem C2. Podobne konstrukcyjnie auta różniły się przede wszystkim przeznaczeniem. C3 pełnił funkcję małego auta dla rodziny, zaś C2 adresowany był do znacznie młodszej klienteli. Pierwsza generacja Citroena C3 zaprojektowana została przez Włocha Donato Coco i nawiązywała stylistycznie do legendarnego modelu 2CV. Pierwsza generacja C3 produkowana była do 2009 r., druga powstawała w latach 2009-2016, i od 2016 r. w sprzedaży oferowana jest już trzecia odmiana tego miejskiego modelu. Na bazie Citroena C3 powstawały różne inne wersje nadwoziowe – m.in. kabriolet C3 Pluriel (tylko I generacja), MPV C3 Picasso (I i II generacja) oraz crossover C3 Aircross (II i III generacja).
czytaj więcej
Powagosław

Bezpretensjonalny maluch nawiązujący do słynnego modelu 2CV. Tak jak jego pierwowzór, C3 nie jest demonem obiektywnego piękna, choć jego krągłości skusiły niejedną kobietę. Bo to generalnie dość damski samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Do rzeczy, których nie znoszę należy podpinanie się pod coś kultowego w imię określonych korzyści. Nie wiem po jaką cholerę Queen gra z Paulem Rodgersem. I nie mam pojęcia co wspólnego ma C3 i słynna brzydka kaczucha, 2CV. Tym bardziej mi się nie podoba.

~Luzacjusz

Citroen C3 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C3 I

Liczba ocen: 464
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Maciej
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Witam. Kupiłem C3 1,4 HDi w 2012 roku jak autko 4-letnie z przebiegiem 49 tkm i użytkuję je do chwili obecnej. Obecnie stan licznika to 152 tkm. Przez okres użytkowania tego auta jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Auto jest praktyczne bezawaryjne, silnik rewelacja pod kątem bezawaryjności. Trzeba tylko pamiętać o wymianie oleju i filtrów co 10 tkm. Rozrząd wymieniam co 70 tkm. Inne naprawy drobne to wymiana żarówek, opon, wężyków wtryskiwaczy. Jednym słowem jestem zaskoczony bezawaryjną eksploatacją tego samochodu. Wiadomo że jest to auto miejskie segmentu B I cudów w osiągach nie co się spodziewać ale do jazdy w mieście i okolicy w zupełności wystarczy. Dla mnie moja C3 to wdzięczne I kochane autko :)
1,9
~Jan Nowak
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Ohydne auto, psuje się jak cholera, pracuje jak kosiarka, Volksvagen T4 2.4 diesel chodzi znacznie ciszej i ładniej. Nie ma przyspieszenia, wszystko wykonano z "gównolitu" auto wygląda jak beczka, buja się w zakrętach jak autobus, puszczenie gazu powoduje gwałtowne hamowanie silnikiem, a jego lekkie dotknięcie - paskudne szarpanie. Już nawet Polonezem jeździ się lepiej niż tym świństwem. A jeszcze trzeba lać droższy olej napędowy, żeby nie zatrzeć wtrysku. STANOWCZO ODRADZAM TEN ZŁOM!!!! Nigdy więcej nie kupowałem takich gówien. Całe szczęście zdążyłem oddać poprzedniemu właścicielowi i odzyskać pieniądze. Całe 9000,- Teraz mam forda focusa 1.6 z 2003 roku za 8000 i nie mogę na niego narzekać. Jedyne, co dobrze zrobiono w tym aucie to ogrzewanie.
3,9
~Adrian
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 HDi 70KM 51kW
Samochód kupiłem w 2008 roku z przebiegiem udokumentowanym 88tkm. Jest on jako drugi w domu i do tej pory ma nabite zaledwie 130tkm. Samochód sprawuje się rewelacyjnie. Podczas eksploatacji (dzisiaj ponad 8 lat) od kiedy został kupiony wymienione zostały: czujnik temperatury oleju, czujnik położenia wału, żaróweczki w sterowaniu nawiewem, miedziana podkładka pod wtrysk. Łączny koszt tych "pierdółek" nie przekroczył 100 zł :) O elementach zawieszenia nie wspominam, bo wymiana tych części na naszych drogach to normalka. Silnik jest niezbyt przyjemny, ale za to bardzo ekonomiczny. Ma ogromną turbodziurę. 68km spokojnie do miasta wystarcza, w trasę troche przy wyprzedzaniu brakuje, ale na jakieś wypady pare razy do roku starcza. Niektórzy twierdzą, że Francuzy mają dużą utratę wartości, wątpię ;) Pamiętam że ceny golfów 4 były minimalnie wyższe od citroenów, a dzisiaj vw są tańsze od cytrynek Polecam ten samochód!

Raporty spalania Citroen C3 I

Liczba raportów: 382
Średnie spalanie dla Citroen C3 I
6,1 – 7,8
l/100 km
4,7 – 5,2
l/100 km
3,9 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Auto niedawno zakupione. Pełen Automat 4 stopniowy. Spalanie jak na tak małe auto bardzo duże. Gaz rekord na trasie 8,5l, (jazda max 80km/h) standard to 10-12 L Wymienione na nowe co się tylko dało -Sonda lambda przed katem (za katem sprawna - testowana na komputerze) Nowe świece NKG Nowa cewka Hella- regulacja gazu w serwisie, wymienione wszystkie filtry, nowy rozrząd, zrobione hamulce tył przód wszytsko z górnej półki, nowe opony, wymieniony olej w skrzyni i silniku + filtry, nowy termostat i płyn. Ustawione luzy zaworowe. Test na komputerze nie pokazuje żadnych błędów. Gaz tankowany tylko na BP lub Orlen
8,4
Citroen C3 I
Hatchback 1.1 i 61KM 45kW
Do miasta ok, w trasy powinien mieć zakaz poruszania :) Egzemplarz od nowości w jednej rodzinie, w dodatku mega mało jeździ (21k przebiegu) no i o ile w miasto ujdzie o tyle w trasy absolutny zakaz wjazdu powinien mieć. Przyśpieszenie tragedia, w trzy osoby wjazd na autostradę 1,2,3,4 bieg i ledwo 70km/h a na piątym po wielu minutach osiągnął 108 :) Spalanie też bez rewelacji - 20 letni diesel w moim VW spala mi 5 ropy niezależnie od korków i traktowania pedału przyśpieszenia ;) Jedno jest pewne - nigdy więcej nie wytrąbię żadnej C3 na drodze bo wiem żę pomimo mega chęci szybciej się nie da :D
6,5
Citroen C3 I
Hatchback 1.1 i 61KM 45kW
Spalanie w mieście Gdańsk według komputera 7.2 na trasie przy predkosci 110 115 spalił 5.7 być może mniej pali bo wlewam 95 vipawer z Shella po mieście nie ma sensu go przeciągać na obrotach bo więcej spala

Usterki Citroen C3 I

Liczba wpisów: 50
Wyciek z pompa paliwa pod kanape
  • Citroen C3 I Hatchback 1.1 i 61KM 45kW 2002-2010
  • inne
  • 212 tys. km
Dzień dobry,z pompe paliwa ucieka benzyna,kiedyś było wszystko spozontku ale po jakiś tam czasu auto nie chciało odpalić i mechanik powiedział że trzeba pompa paliwa wymienic, I tak się stało wymienił ale po jakiś czasu zaczynał uciekać paliwa z góry i myślałem że to może być przez uszcelke i spowrotem do mechanika i wymienił na nowym ale też po jakimś czasie to samo zaczynał uciekać,zabrałem się do pracę i myślałem że zrobię sam,kupiłem originalnom uszcielke co się ustawia pod pompa kiedy się rozbiera i zrobiłem to ale to samo dalej cieknie,nie mam jusz pomysłów i nie wiem co zrobić że by jusz to się nie stało. I zawsze cieknie paliwa wtedy kiedy za tankuje do pełna jak jest mniej niż połowę to jusz co raz mnie czy wogule nie cieknie i nie ma smrodu w całym auto . Proszę o pomoc. Siema .
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C3 1.4 I - gaśnie przy dodawaniu gazu...
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • silnik
  • 160 tys. km
Problem pojawił się w lecie. Podczas stania w korku obroty silnika nagle zaczęły się same zmieniać. Normalnie są na poziomie 800-1000. Natomiast podczas wystąpienia usterki nagle podskoczyły do 1800-2000. Potem spadły, potem wzrosły. Kiedy chciałem ruszyć, obroty spadały i silnik gasł. Na desce rozdzielczej nie pojawiły się żadne błędy. Po uruchomieniu silnika obroty wskakiwały na 2000, potem się stabilizowały ale podczas dodawania gazu spadały. Starałem się więc jak najmniej dodawać gazu i dojechałem do pobliskiego mechanika. Podłączył samochód pod komputer i po godzinie stwierdził, że czujnik temperatury powietrza wlatującego do silnika pokazuje minus 17 stopni (przypomnę, że sytuacja miała miejsce w lecie). Mechanik powiedział, że albo czujnik jest uszkodzony, albo jest problem z przepustnicą, albo z komunikacją między czujnikiem a przepustnicą albo kuna pogryzła jakieś przewody. Samochód na lawecie pojechał do innego mechanika. Ten przez tydzień nie stwierdził usterki. Jeździł nim dużo ale problem się nie pojawił. Po jakimś czasie zawiozłem samochód do jeszcze jednego mechanika (speca od samochodów francuskich). Jednak również on nie stwierdził usterki. Jeździłem więc i przez jakiś czas i się nic nie działo. Jednak na trasie (autostrada) problem pojawił się przy wyprzedzaniu z prędkością 120 km/h. Samochód stracił moc i zaczęło trząść kierownicą. Zdjąłem nogę z gazu i pomogło. Jednak dalszą drogę pokonałem nie przekraczając 100km/h i przejechałem tak prawie 300km. Od tego czasu starałem się nie przekraczać tej prędkość, dochodząc do wniosku, że usterkę powoduje zbytnie zwiększanie obrotów. Znajomy pożyczył mi adapter podłączany do komputera samochodowego i łączący się z tabletem przez bluetooth. Nie wiem czy dobrze go skonfigurowałem, ale podczas następnych sytuacji kiedy usterka występowała, odczyty napięcia przepustnicy podobno były nieprawidłowe. Jednak niedawno problem wrócił podczas ruszania na skrzyżowaniu i ledwo dojechałem do domu (podczas ruszania silnik gasł, uruchamiałem go ponownie i tak na każdym skrzyżowaniu). Zauważyłem też opóźnione reagowanie na naciskanie pedału gazu oraz samoczynne zwiększanie się obrotów do 2000. Niektórzy sugerują wymianę przepustnicy. Jednak nie będąc pewny czy to jest przyczyną nie chcę się narażać na niepotrzebne koszty. Będę wdzięczny za udzielenie porady.
Oczekuje na rozwiązanie
Trzęsie kierownicą i przodem samochodu.
  • Citroen C3 I Hatchback 1.4 i 75KM 55kW 2002-2010
  • zawieszenie
Witam. Od kilku lat gdy przekraczam moja cytrynka prędkość 65-75 km/h to samochód z przodu zaczyna dziwnie drży i trzęsie kierownicą. Odczuwalna jest to także od strony pasażera. Autko jeździ w komplecie na oponach całorocznych Dębica Navigator 2 175/65R14, były one sprawdzane i wywarzane już 3 razy w trzech różnych serwisach opon i niby są w porządku. Dwóch mechaników także rozłożyło ręce. Może ktoś miał podobną sytuację?Może to jakiś stabilizator?Wahacze też były wymieniane niedawno. Nie chcę po prostu wymieniać wszystkiego w ciemno bo to są duże koszta. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
9 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
5,0
Citroen C3 I
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Do zamontowania instalacji LPG w 1999 roku w moim aucie (Vectra B 1,6 '96) namówił mnie kolega z pracy.Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do "wiercenia dziur w zderzaku" itp. Na szczęście trafiłem w dobre ręce Pana Klapucha. Potem była Astra II 1,8 '99,Vectra B-automat 1,6 '2000 i ostatnio Citroen C3-automat, 1,6 z 2007 roku , którym pomyka moja małżonka. Mogę powiedzieć ,...
5,0
Citroen C3 I
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
BRC SQ 32.Właśnie instalacji stuknęło 100 tys.km. Jestem właśnie po przeglądzie. Wtryski ok, reduktor też w dobrym stanie, zmienione filtry. Jak na razie przez blisko 4 lata nie było żadnych problemów z instalacją, ani z autem. Poza filtrami nic nie było wymieniane. Podobnie z regulacją, poza jedną poprawkę po ok 40 tys. km nic nie trzeba było poprawiać. Spalanie na poziomie...
5,0
Citroen C3 I
Hatchback 1.4 i 16V 90KM 66kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja BRC Kit Alba. Silnik dobrze zniósł montaż. Nie ma problemów z przechodzeniem na LPG. Przełączenie jest bardzo szybko. Samo spalanie niewiele się zmieniło. Ok 10% więcej niż na Pb. Jestem z wyboru zadowolony.
Citroen C3 I