Szukaj

Informacje o Citroen C3 Picasso 1.4 VTi 95KM 70kW 2016-2017

Lata produkcji: 2016 – 2017
Segment: VANy

Minivan segmentu B produkowany w latach 2008-2017. Mniejszy następca Xsary Picasso (tym większym był C4 Picasso). Zbudowany w oparciu o Citroena C3 - mimo znaczących różnic stylistycznych, oba modele dzieliły wiele elementów technicznych i konstrukcyjnych, w tym płytę podłogową PSA PF1 Platform. Projektantami C3 Picasso byli Donato Coco i Jean-Pierre Ploue. Od 2012 roku C3 Picasso oferowany był w wersji po face-liftingu. Jego następcą w Europie został miejski crossover C3 Aircross, bazujący na C3 III generacji. Wcześniej pod tą nazwą Citroen sprzedawał model C3 Picasso w Ameryce Południowej.

czytaj więcej
Produkowany od 2016 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 136 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,4
~ORFI
Citroen C3 Picasso
Picasso 1.4 VTi 95KM 70kW
Na wstępie - błąd na stronie autocentrum.pl CItroen C3 II Picasso z silnikiem 1.4 VTi 95KM wychodził od 2009 roku od lutego a nie od 2016 roku. To trzeba poprawić, bo nikt tutaj nie wstawii opinii. Ja opisuję Citroena C3 Picasso z silnikiem benzynowym 1.4 VTi 95KM, jest to jednostka rodem z BMW. PSE w kooperacji z BMW stworzyli ten silnik. Potwierdzam problem ze zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego, wiele osób o tym pisze, że przy 100 tys. wszystkim pękają, jakaś wada, u mnie przy 104 tys pękł na zgrzewaniu. Na szczęście oryginał tylko 50 zł. Mankamentem dla mnie to apetyt na olej. dolewam oleju tak żeby było przy max (bo te silniki muszą mieć wysoki poziom oleju) co 3 tys. 0,5 litra. Nigdzie żadnych wycieków. Od nowości tak pożera olej i w serwisie powiedzieli , że one tak mają i to normalne. Olej oczywiście zalecany 5W30 Total ECS. Spalanie średnie w trybie miejskim przy wyłączonej automatycznej klimatyzacji to 7,4 L, niestety jak tylko włączę automatyczną klimatyzację obojętnie czy lato czy zima czy grzeje czy chłodzi to spalanie wzrasta do 8,3 L. Dziwne bo wg mnie jak jest chłodno na dworze to klima nie powinna się załączać, a ona chodzi i to jest poprawne bo niby w zimie chodzi żeby osuszać powietrze. Układ wydechowy cały wytrzymał 100 tys. Środkowy i tylny z wieszakami do wymiany, nie przegnił tylko stał się pusty i głośny i samochód stracił moc. Po wymianie nastała cisza i auto odzyskało wcześniejszą moc oraz idealny szum silnika. Przednie tarcze wymiana po 100 tys. Mankamentem jest także wysypywanie się pianki spod siedzenia kierowcy. Możesz odkurzyć dokładnie, a wsiądziesz do auta i po 20km masz pokruszoną drobno piankę pod fotelem kierowcy, jakaś wada fabryczna fotela, kruszy się pianka wypełniająca. Silnik bardzo dynamiczny ale od 3000-3500 obrotów, poniżej przymula. Uważajcie na niski poziom oleju, zaciera się napinacz łańcucha rozrządu ! W tym silniku olej zawsze przy górnej kresce bagnetu. Świetne wnętrze, przestrzenne i widoczność ekstra. Z tyłu jedynie trójka dzieci bo trójka dorosłych to już kłopot. Do jazdy w górach w 5 osób z bagażami.... nie nadaje się !!! Moc na podjazdach tylko powyżej 3500 obr. - spalanie wzrosło drastycznie z klimatyzacją automatyczną do 11L !!! Poza tym piękny dźwięk silnika, cisza w środku, bardzo ładna bryła, dostęp do wymiany żarówek ekstra - przepalają się często żarówki świateł mijania H7 - ja nie mam świateł do jazdy dziennej. Wykończenie skórzane kierownicy - ekstra, dobre materiały we wnętrzu. Skrzynia biegów - wg mnie brakuje biegu 6. Przy 130-140 km/h mam 3500 obr. - brakuje tej szóstki. Poza tym skrzynia krótka, 1,2,3, bardzo krótkie , duże wychylenia lewarkiem, ale dzięki temu precyzyjna. Wysprzęglik hydrauliczny powoduje, że sprzęgło chodzi bardzo lekko, ale ruszanie nie jest zbyt precyzyjne. Łatwość i lekkość układu kierowniczego miło zaskakuje. Poza tym bardzo jestem zadowolony z auta. Polecam.
ocierające szczęki hamulcowe o tarcze
  • Citroen C3 Picasso 1.4 95KM 70kW 2008-2015
  • układ hamulcowy
przy małych prędkościach do 20 km słychać z pod kół szuranie samochód przebieg 3 tys. km, po zime założyłem letnie opony z nowymi alufelgami i zauważyłem że z tylnych kół przy małej prędkości słychać okresowe szuranie (z jednego koła bardziej z drugiego mniej), tak jakby szczęki ocierały o tarcze, Podniosłem koła na lewarku żeby się upewnić i faktycznie na tarczy jest wyczuwalne lekkie ocieranie. Sprawdziłem także przednie koła i na jednym w ogóle nie ma żadnego oporu takiego jak na tych tylnych kołach a przy drugim przednim kole jest podobnie jak na tylnych a ponadto coś jeszcze tam "jargocze" albo tak jakby piasek trzeszczał. Nie wiem czy to coś poważnego i czy coś z ty robić.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Ciagłe działanie wentylatora
  • Citroen C3 Picasso 1.4 95KM 70kW 2008-2015
  • instalacja elektryczna
  • 101 tys. km
Przy zimnym silniku włącza się wentylator i zapala się kontrolka silnika. Wiatrak ustaje po jakiś 10 min.przez to rozpadowi jest się akumulator. Szukam pomysłu na rozwiązanie kłopoty. A i jeszcze jedno po odpaleniu pojawia się długi ciągły sygnal. Jakby jakąś wielka przeszkodą była - oczywiście nic nie ma a sygnał piszczy. Czasem podczas jazdy włącza się..
Problem rozwiązany
4 komentarze
kruszenie się pianki wypełniacza przednich foteli
  • Citroen C3 Picasso 1.4 VTi 95KM 70kW 2016-2017
  • wnętrze
  • 99 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 6
możesz odkurzać auto a i tak przy 7-8 latku zauważysz że non stop pod fotelami zbiera się pokruszona pianka, kulki utlenionej pianki. Wypełnienie foteli przednich jest niedopracowane. Pianka się kruszy i zasypuje spód foteli. Bardzo nieestetyczne.
Citroen C3 Picasso