Szukaj

Informacje o Citroen C3 Aircross I Crossover 1.2 PureTech 110KM 81kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Citroen C3 Aircross jest przedstawicielem segmentu I, czyli niezwykle popularnych w ostatnich latach małych, miejskich crossoverów, które rozmiarowo odpowiadają modelom z segmentu B. Model ten w ofercie francuskiej marki zastąpił C3 Picasso i jest pozycjonowany poniżej modelu C4 Cactus. C3 Aircross na rynku pojawił się w 2017 r., a jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototypowy C-Aircross Concept. Auto zbudowane zostało na płycie podłogowej PSA PF1 Platform we współpracy z Oplem. Jego bliźniaczym modelem jest Opel Crossland X. Warto dodać, jako ciekawostkę, że w latach 2010-2017 na niektórych rynkach kontynentu południowoamerykańskiego pod nazwą C3 Aircross oferowana była wersja SUV minivana C3 Picasso.
czytaj więcej
Powagosław

Citroenowi udał się nowy C3, więc uterenowiony model Aircross czerpie z niego pełnymi garściami. Ale być może jego największym atutem jest mnogość możliwości w jego personalizacji. Pod tym względem to wzór wśród małych SUV-ów.


 

 

 

 

~Powagosław
Luzacjusz

Citroen trochę przekonał mnie, że robi najlepszy samochód w tym segmencie. A wiecie dlaczego? Gdy jego konkurenci prześcigają się w coraz groźniejszych minach, C3 Aircross jest po prostu luzackim, odjechanym gadżetem. Niekoniecznie lepszym od konkurencji, ale mnie przekonuje.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,6 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90,5 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Jerzy
Citroen C3 Aircross I
Crossover 1.2 PureTech 110KM 81kW
Nadspodziewanie dobry samochód. Bezawaryjna eksploatacja. Olej wymieniany co roku lub po przebiegu 15 tysięcy kilometrów i na tym nie należy oszczędzać. Samochodem w cztery dorosłe osoby wybrałem się do Włoch, pełny bagażnik, samochód na autostradach na 6 biegu pod górę przyśpiesza i wyprzedza bez problemu często mocniejsze samochody. Rewelacja !. Średnie zużycie paliwa przy tym obciążeniu i dystansie 3500 km ok. 6,5 litra. Jedynym utrudnieniem dla mnie jest niezbyt wygodna pozycja za kierownicą, dla osób o niższym wzroście oraz niska DMC holowanej przyczepy - tylko 840 kg.
4,6
~awest
Citroen C3 Aircross I
Crossover 1.2 PureTech 110KM 81kW
Auto lekko ściągało od nowości na prawo, serwis po trzech wizytach i ok. miesiącu konsultacji z producentem podobno wymienił sprężyny i niby trochę pomogło, ale po 4 miesiącach problem powraca, może tak mają pierwsze egzemplarze? Mnie to razi, żonie nie przeszkadza. Sworzeń przedniego zawieszenia i klocki hamulcowe tył - wymiana po 40 tys. !? Samochód kupiłem ze względu na funkcjonalność (poprzednio 15 lat jazdy Picasso - rewelacja, ale te czasy już Citroen ma chyba za sobą) no i wygląd i pod tym kątem bez zarzutu, chociaż wystające nie wiadomo po co plastyki w bagażniku denerwują przy wkładaniu walizek, ale ogólnie bagażnik pakowny i "ustawny", dodatkowo za bocznymi panelami z plastyku całkiem sporo miejsca na drobiazgi, Zawieszenie po 3 latach i niecałych 50 tys. zardzewiałe w 40%, i wydech w 90% - porażka, w poprzedniej cytrynie wydech wymieniałem po 90 tys i tylko dlatego, że puścił spaw przy tłumiku. Kanapa przesuwana i pochylane oparcia z tyłu oraz podgrzewana przednia szyba - bezcenne (nie wiem dlaczego inni producenci tego unikają - może nie wiedzą ...). Spalanie OK, przyspieszenie Ok, trochę twardy, a jednocześnie kiwający się przy małym obciążeniu, przy większym - Ok. 5 osób + bagaż do 120 spalanie do max 6,5, przy 140 już jest znacznie powyżej 7 l/100. Silnik generalnie jak zegarek. Położenie filtra kabinowego i jego wymiana podobnie jak start/stop sterowany z ekranu i obligatoryjnie aktywowany po każdym rozruchu to następne porażki. Pomimo tego wszystkiego polecam.
5,0
~Jacek
Citroen C3 Aircross I
Crossover 1.2 PureTech 110KM 81kW
Mam cytryne od 2019 roku w automacie 1.2 110 km turbo. benyna autko w kolorze jasny szary beż metalic z pomaranczowymi wstawkami, taki jak ten na reklamie. Bardzo zwraca uweage bo jest oryginalny. Auto ma duzo miejsca w srodku, co w porownaniu z konkurencją jest naprawde znaczące. Bardzo dobrze sie prowadzi. Jest wygodne, plastiki fajnie spasowane, nie ma zadnego trzeszczenia czy cos w tym stylu. Ten silnik z automatem bardzo żwawo sie zbiera. jest troche paliwozerny jak to automat ale dla mnie nie ma to znaczenia. Auto dobrze przyspiesza na autostradzie, zawieszenie dosc komfortowe. Moja cytryna jest po dwoch przegladach, obecnie po drugim zmiana oleju jak za pierwszym plus wymiana swiec i plynu chlodniczego w ASO. Nic sie z autem nie dzieje, wszytko sprawnie chodzi. Klima wydajna, ekran monitora komputera poladowego chodzi sprawnie, nic sie nei zawiesza, kamera cofania ok.
STSRT STOP
  • Citroen C3 Aircross I Crossover 1.2 PureTech 131KM 96kW 2017-2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
PO ZAKUPIE NOWEGO SAMOCHODU (2019) SYSTEM START STOP ALBO DZIAŁAŁ, ALBO NIE DZIAŁAŁ. OD DWÓCH LAT JEŻDŻĘ DO SERWISU I CAŁY CZAS SĄ PROBLEMY Z USUNIĘCIEM TEJ USTERKI. TYDZIEŃ TEMU WYMIENIONO KABEL MINUSOWY (ZE STEROWNIKIEM ?). PRZEZ KILKA DNI BYŁO DOBRZE, ALE ZNOWU WYSTĄPIŁ TEN SAM PROBLEM !!! NATOMIAST PO ZMIANIE OPROGRAMOWANIA SAMOCHÓD DOTĄD OSZCZĘDNY ( ŚREDNIO CYKL MIESZANY 7,2 L/100) ZACZĄŁ PALIĆ W GRANICACH 9 L/100..........................
Co 7-10 tys km wymiana paska rozrzadu bo opary oleju rozpuszczaja pasek.
  • Citroen C3 Aircross I Crossover 1.2 PureTech 110KM 81kW 2017-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
Mam 3 letnie auto,juz bez gwarancji do 60000.Przy 59300 spadlo mi cisnienie oleju.Dyskoteka na wyswietlaczu.Holowanie do Citoena.Tydzien stalo.Robili plukanie silnika.wymiana paska. Teraz mam 67tys przejechane.Swieta,urlop. Ten samobjaw Brak cisnienia oleju.Holowanie ,citroen .Pasek sie rozpuscil w oparach oleju.6000tys.naprawa.Te male silniki sa tak Compackt ze olej pryska na pasek rozrzadu.co oni teraz jednorazowki robia.Moze mi ktos moze pomoc ,co dalej
6 komentarzy
Problem z kokpitem
  • Citroen C3 Aircross I Crossover 1.6 BlueHDI 120KM 88kW 2017-2018
  • instalacja elektryczna
  • 65 tys. km
Nie wysuwa się szybka od prędkościomierza. Jednocześnie wyświetlił alarm: "USTERKA AUTOMATYCZNEGO SYSTEMU HAMOWANIA"
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen C3 Aircross  I Crossover