Szukaj

Informacje o Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008

Lata produkcji: 2005 – 2008
Segment: Auta najmniejsze
Początkowo do wyboru były dwa motory - słaby i słabszy. Jeden z nich był wysokoprężny, ale w praktyce równie oszczędny i tani w eksploatacji jest wariant benzynowy 1.0 68KM. Osiągi nie są w tym samochodzie istotne, bo przy małych prędkościach jest dość zrywny, a w mieście szybko się nie jeździ. Lubi wysokie obroty, ale nawet na tych niskich poddaje się woli kierowcy.
Powagosław
Najodważniejszy stylistycznie z „czeskich” trojaczków. Różnie to można rozumieć i opinia o odwadze, z którą tu przekombinowano design C1, będzie uprawniona. Ale taki chce być dziś Citroen – ryzykujący więcej, nawet za cenę kolizji z gustami mas. ~Powagosław
Luzacjusz
Czy to jest oficjalne auto „Angry Birds”? Czy może odwzorowanie jakiejś sceny z kreskówki, której nie kojarzę? Tak czy inaczej – tak brzydki, że przygarnąłbym go jak bezdomnego psa. I może nawet polubił. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2008 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Krzysztof
Citroen C1 I
Hatchback 1.0 i 68KM 50kW
Autko bez wyciszenia, bardzo głośne. Niewygodne fotele. Klima mało wydajna, pewnie z racji wieku.Silnik daje radę, mało pali -5 litrów . Łatwo zaparkować, widoczność dobra. Skrzynia biegów ma bardzo długie przełożenia. Drażliwy dźwięk trzycylindrowego silnika. Jako drugie auto może być, ale jakbym miał kupić znowu takie małe autko , to szukałbym coś bardziej wyciszonego . Jest to drugie auto w rodzinie i pełni funkcję dojeżdżacza do pracy,na krótkie odległości i tej roli zdaje egzamin . Bagażnik mikroskopijny.
4,5
~Andrzej Lineman
Citroen C1 I
Hatchback 1.0 i 68KM 50kW
Cytrynką C1 jeżdżę już od ponad dwóch lat, autko kupiłem za 8000zł z przebiegiem 74000km, samochód to bardzo podstawowa wersja, nawet nie ma możliwości zmany nawiewu wewnętrzny/zewnętrzny, poza wymianą sprzęgła (co normalne przy 70k-80k koszt z robocizną 1000zł), nic się nie dzieje...blacha super - mimo wieku nie ma grama korozji, spalanie w zakorkowanym mieście poniżej 7l Pb, poza miastem nieco ponad 5l Pb/100km, w mieście się zbiera wystarczająco, poza miastem uzyskanie prędkości 140km/h +... trwa niecałą wieczność. Przy prędkości ponad 90km/h dość spory hałas, słaba widoczność.
4,5
~moniaz
Citroen C1 I
Hatchback 1.0 i 68KM 50kW
Jestem zachwycona moją cytrynką, polecam go każdej osobie, która poszukuje autka urokliwego, mieszczącego zakupy, niezawodnego, zwinnego podczas jazdy po mieście i na zatłoczonych parkingach. W środku jak i na zewnątrz jest jak ciacho, komfort jazdy fajny. Jedyny minus jaki ostatnio odczulam to napęd na przednie koła, który utrudnia jazdę zimą (zarzuca tył i ciężko podjechać pod strome górki). Można by się też przyczepić do niezamykanego schowka z przodu, za to ilosć różnych skrytek w zupełności go zastępuje. Chciałabym jeszcze pochwalić bardzo intensywne oświetlenie i gażdzety takie jak sygnał dźwiękowy informujący o tym, że zapomniało się wyłączyć światła po zgaszeniu pojazdu.
Średnie spalanie dla Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
5,3
l/100 km
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Citroen C1 I
Hatchback 1.0 i 68KM 50kW
Witam. Spalanie obliczone dość precyzyjnie, tzn z uwzględnieniem rozruchu na benzynie. Czyli podane spalania dotyczą jedynie LPG. W mieście w zimę przy 10km dojeździe do pracy spalanie samego gazu 6.7, na trasie w zimę wyszło minimalnie 5,6. W lato na letnich oponach prawdopodobnie będzie lepiej. Co do benzyny, rozruch przy 10 stopniowym mrozie to maks 5 km jazdy na benzynie zanim przełączy się na LPG. Temperaturę przełączenia mam ustawioną na 35 stopni. Co do samego silnika, podobno nie powinno sie stosować LPG ze względu na utrudnioną regulację zaworów (którą to przy LPG trzeba regularnie wykonywać) - wyjdzie w praniu, postanowiłem zaryzykować. Autko jeździ na LPG jak na benzynie, różnicy w dynamice nie zauważyłem, mam staka premium, alaska 2000 i ciągłą komunikacje premiuma z OBD samochodu.
5,3
Citroen C1 I
Hatchback 1.0 i 68KM 50kW
Spalanie rewelacyjne, czesci niedrogie. Co jakis czas wystepuja jakies glupie usterki ale niektore da sie nawet samemu naprawic. Jedyna powazna sprawa jak dotad - w autach z poczatku produkcji pada pompa wody przy 40 tys km, trzeba wymienic. Objawy: najpierw skrzypienie paska klinowego a potem jak juz calkiem padnie to glosne jeczenie i wyciek plynu chlodniczego.
7,0
Citroen C1 I
Hatchback 1.0 i 68KM 50kW
Jestem zszokowana tym autem pod względem ekonomii przy zastosowaniu instalacji Lovato samochód jest bardzo oszczędny , silnik przy większych obrotach wchodzi na wyższe obroty tak więc spalania od razu wzrasta , ale jak na tryb miejski świetne auto .

Usterki Citroen C1 I

Liczba wpisów: 11
Nie rowny przyrost mocy( moze to silnik, moze to wydech)
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • inne
Wiec autko jakos przyspiesza(gorzej niz wczesniej)do 5tys obrotow, a potem dostaje odczuwalnego kopa poprostu, szarpniecie i do przodu odczuwalne na 2, 3, 4 biegu, na 4 biegu najbardziej odczuwalne. Jest to strasznie irytujace przy wyprzedzaniu, ale nie az tak jak na autostradzie gdyz nie trzyma predkosci na 5 biegu, potrafioe przyspieszyc do 160-170 na 4 zapiac 5 i predkosc spada czasem nawet 130, zazwyczaj szybciej niz 140 nie pojade na atostradzie, no chyba ze na 4 biegu!!! Oczywiscie podlczenie do komputera nic nie wykazalo, a serwis nie znalazl usterki. Zastanawiam sie czy to nie jest wina katalizatora hmmm
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cieknące paliwo ze zbiornika i zapac benzyny w kabinie po tankowaniu do pełna.
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • nadwozie
Witam. Od pewnego czasu po zatankowaniu C1 do pełna ( do pierwszego odbicia) - pod autem wycieka paliwo - po przejechaniu kilku km problem ustaje. Dodatkowo czuc zapac benzyny w kabienie przez pierwsze 10-20km po tankowaniu do pełna. pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
stuki,warkot na zimnym silniku
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • silnik
Przy odpalaniu zimnego silnika słychać stukanie jakby zaworów.Przy dodawaniu lekko gazu słychać lekki warkot silnika ,,jakby pies zawarczał. I to się utrzymuje dopóki silnik się w pełni nie rozgrzeje. Kieliszki zaworowe i pompa wody były wymieniane. Diagnoza - nieznana przyczyna.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Citroen C1 I Hatchback