Szukaj

Informacje o Citroen C1 I

Lata produkcji: 2005 – 2014
Segment: Auta najmniejsze
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2005-2014. C1 powstał w ramach projektu B-Zero realizowanego przy współpracy koncernu PSA (do którego należą Citroen i Peugeot) oraz Toyoty. Jej efektem były trzy bliźniacze modele: C1 oraz Peugeot 107 i Toyota Aygo, produkowane w jednej fabryce w czeskiej miejscowości Kolin. Projektantem C1 był Włoch Donato Coco. Oferowany w wersji 3 i 5-osobowej. W 2009 i 2012 roku model przeszedł dwa faceliftingi. C1 zajął drugie miejsce w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2006 w kategorii auto ekologiczne.
czytaj więcej
Powagosław
Najodważniejszy stylistycznie z „czeskich” trojaczków. Różnie to można rozumieć i opinia o odwadze, z którą tu przekombinowano design C1, będzie uprawniona. Ale taki chce być dziś Citroen – ryzykujący więcej, nawet za cenę kolizji z gustami mas. ~Powagosław
Luzacjusz
Czy to jest oficjalne auto „Angry Birds”? Czy może odwzorowanie jakiejś sceny z kreskówki, której nie kojarzę? Tak czy inaczej – tak brzydki, że przygarnąłbym go jak bezdomnego psa. I może nawet polubił. ~Luzacjusz

Citroen C1 I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen C1 I

Liczba ocen: 96
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Krzysztof
Citroen C1 I
Hatchback 1.0 i 68KM 50kW
Autko bez wyciszenia, bardzo głośne. Niewygodne fotele. Klima mało wydajna, pewnie z racji wieku.Silnik daje radę, mało pali -5 litrów . Łatwo zaparkować, widoczność dobra. Skrzynia biegów ma bardzo długie przełożenia. Drażliwy dźwięk trzycylindrowego silnika. Jako drugie auto może być, ale jakbym miał kupić znowu takie małe autko , to szukałbym coś bardziej wyciszonego . Jest to drugie auto w rodzinie i pełni funkcję dojeżdżacza do pracy,na krótkie odległości i tej roli zdaje egzamin . Bagażnik mikroskopijny.
4,5
~Andrzej Lineman
Citroen C1 I
Hatchback 1.0 i 68KM 50kW
Cytrynką C1 jeżdżę już od ponad dwóch lat, autko kupiłem za 8000zł z przebiegiem 74000km, samochód to bardzo podstawowa wersja, nawet nie ma możliwości zmany nawiewu wewnętrzny/zewnętrzny, poza wymianą sprzęgła (co normalne przy 70k-80k koszt z robocizną 1000zł), nic się nie dzieje...blacha super - mimo wieku nie ma grama korozji, spalanie w zakorkowanym mieście poniżej 7l Pb, poza miastem nieco ponad 5l Pb/100km, w mieście się zbiera wystarczająco, poza miastem uzyskanie prędkości 140km/h +... trwa niecałą wieczność. Przy prędkości ponad 90km/h dość spory hałas, słaba widoczność.
4,6
~Maciej
Citroen C1 I
Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
Bardzo ciekawe auto, kupione dla żony dwa lata temu. Braliśmy pod uwagę bliźniacze auta -Toyota - za droga stanowczo..i Peugeota -niby to samo ale jakiś brzydszy..i dziwi mnie tylko jedno - że tak późno odkryłem auta tego typu. Spalanie na mikroskopijnym poziomie, zadziwiająco żwawe w ruchu miejskim, miejsca dla naszej trójki - zupełnie wystarczające. Zadziwia mnie silnik tego auta, nieprawdopodobnie elastyczny, w praktyce do jazdy po mieście wystarczy dojść do 2 biegu i do 95 na godzinę można sobie jechać, na jazdach podmiejskich dorzucam 3 bieg. Zmieści się wszędzie, wystarczy 0,5 miejsca parkingowego. Nie wyobrażam już jechać do centrum miasta naszym podstawowym autem czyli Mondeo...ba, C1 stało się obecnie naszym podstawowym autem, a mondeo kurzy się w garażu..Oczywiście na wakacje pojedziemy większym autem, ale do tego czasu bede żonie podbierał kluczyki do C1.

Raporty spalania Citroen C1 I

Liczba raportów: 102
Średnie spalanie dla Citroen C1 I
4,8 – 5,3
l/100 km
4,5
l/100 km
6,7 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Citroen C1 I
Hatchback 3d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
100% satysfakcji. Rocznie przejeżdżam 70 tyś km podczas dojazdów do pracy. 80% droga ekspresowa, 10% krajowa, 10% miasto. Praktycznie zaraz po zakupie zaduszony LPG. Wyniki spalania dla powyższego trybu jazdy (trasa), a różnice wynikają tylko pośpiechu lub bliskości weekendu ;-) Benzyna to od rekordowego 4.0 l/100 do równie rekordowego 8,0 l/100. Nie wiem jak można spalić mniej, ale również nie da się spalić więcej. Wynik dla LPG to mniejszy rozrzut i wyniki zamieszczam w tabeli. Na gazie nie dogniatam silnika, bo musi mi tyłek do pracy dowieźć. Sprawnie, ale raczej do 120 km/h. Napraw BRAK, przeglądy poza ASO, bo nie będę sponsorował nieuków, więc OK.
6,2
Citroen C1 I
Hatchback 1.0 i 68KM 50kW
Witam. Spalanie obliczone dość precyzyjnie, tzn z uwzględnieniem rozruchu na benzynie. Czyli podane spalania dotyczą jedynie LPG. W mieście w zimę przy 10km dojeździe do pracy spalanie samego gazu 6.7, na trasie w zimę wyszło minimalnie 5,6. W lato na letnich oponach prawdopodobnie będzie lepiej. Co do benzyny, rozruch przy 10 stopniowym mrozie to maks 5 km jazdy na benzynie zanim przełączy się na LPG. Temperaturę przełączenia mam ustawioną na 35 stopni. Co do samego silnika, podobno nie powinno sie stosować LPG ze względu na utrudnioną regulację zaworów (którą to przy LPG trzeba regularnie wykonywać) - wyjdzie w praniu, postanowiłem zaryzykować. Autko jeździ na LPG jak na benzynie, różnicy w dynamice nie zauważyłem, mam staka premium, alaska 2000 i ciągłą komunikacje premiuma z OBD samochodu.
5,3
Citroen C1 I
Hatchback 5d Facelifting 1.0 i 68KM 50kW
Samochód w rodzinie od 2011 roku. Samochód służy do przemieszczania po mieście gdzie obecnie żonie pali 6.1. Sprawdzane od tankowania do tankowania. 520-540 na tankowania 32 l, bak ma 35 więc trzeba uważać. Wyjazd poza miasto mocno wydłuża wizytę na stacji i kreska spada o jakieś 50-60 km później. Świetna jednostka do nauki i nabrania doświadczenia.

Usterki Citroen C1 I

Liczba wpisów: 11
Nie rowny przyrost mocy( moze to silnik, moze to wydech)
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • inne
Wiec autko jakos przyspiesza(gorzej niz wczesniej)do 5tys obrotow, a potem dostaje odczuwalnego kopa poprostu, szarpniecie i do przodu odczuwalne na 2, 3, 4 biegu, na 4 biegu najbardziej odczuwalne. Jest to strasznie irytujace przy wyprzedzaniu, ale nie az tak jak na autostradzie gdyz nie trzyma predkosci na 5 biegu, potrafioe przyspieszyc do 160-170 na 4 zapiac 5 i predkosc spada czasem nawet 130, zazwyczaj szybciej niz 140 nie pojade na atostradzie, no chyba ze na 4 biegu!!! Oczywiscie podlczenie do komputera nic nie wykazalo, a serwis nie znalazl usterki. Zastanawiam sie czy to nie jest wina katalizatora hmmm
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cieknące paliwo ze zbiornika i zapac benzyny w kabinie po tankowaniu do pełna.
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • nadwozie
Witam. Od pewnego czasu po zatankowaniu C1 do pełna ( do pierwszego odbicia) - pod autem wycieka paliwo - po przejechaniu kilku km problem ustaje. Dodatkowo czuc zapac benzyny w kabienie przez pierwsze 10-20km po tankowaniu do pełna. pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Oczekuje na rozwiązanie
stuki,warkot na zimnym silniku
  • Citroen C1 I Hatchback 1.0 i 68KM 50kW 2005-2008
  • silnik
Przy odpalaniu zimnego silnika słychać stukanie jakby zaworów.Przy dodawaniu lekko gazu słychać lekki warkot silnika ,,jakby pies zawarczał. I to się utrzymuje dopóki silnik się w pełni nie rozgrzeje. Kieliszki zaworowe i pompa wody były wymieniane. Diagnoza - nieznana przyczyna.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Citroen C1 I