Szukaj

Informacje o Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 HDI 92KM 68kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Benzynowy 1.2l 72KM nie zapewnia wiele. W sumie to nie zapewnia nic. Auto niechętnie reaguje na polecenia prawej nogi i najchętniej jechałoby ze stałą prędkością po drodze równej jak stół. Półkę wyżej znajduje się diesel - za sporą dopłatą pod maskę trafiają 92KM i niewielkie spalanie. Ponadto auto w końcu zaczyna żyć. Na szczycie jest z kolei benzynowy motor 1.5l 115KM, ale w budżetowym aucie to już chyba lekkie szaleństwo. Co nie zmienia faktu, że jest całkiem zrywny i chętnie przyspiesza.
czytaj więcej
Powagosław
Brzydszy od C4 L, ładniejszy od Peugeota 301. Potencjalny hit sprzedażowy wśród małych rodzinnych sedanów w Europie. Jeśli Polacy przezwyciężą swoje uprzedzenia względem francuskich aut, Skoda Rapid może mieć groźnego konkurenta. ~Powagosław
Luzacjusz
Ubogi krewny tych wszystkich DS-ów faktycznie wygląda trochę jak ubogi krewny. Ale to nie znaczy, że wygląda źle, może to nawet Cadillac wśród aut budżetowych. Wyjaśnimy to na przykładzie: to jak randka z jedną z sióstr Kardashian. Chciałbyś Kim, ale trafiła ci się Khloe. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1750-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Karoseria
Specyficzne odgłosy z tyłu podczas pokonywania nierówności.
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • nadwozie
Podczas pokonywania nierówności - bez względu na prędkość (również przy delikatnym staczania na luzie) słyszę trzeszczenie z tyłu. Odgłos jakby guma tarłą o szkło/tworzywo (pierwsze skojarzenia). Mam wrażenie jakby jego źródło było zlokalizowane na wysokości ramion pasażera siedzącego za kierowcą. Oczywiście to może być złudne i dźwięk moze pochodzić z innej lokalizacji. Początkowo myślałem, że to antena na którą wiele osób narzeka, ale jej demontaż nie usunął przyczyny. Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Świszczące uszczelki w drzwiach kierowcy.
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • nadwozie
Świszczy uszczelka w drzwiach kierowcy, nie wiem okno czy drzwi. Jest wrażenie jakby drzwi albo okno były niedomknięte.Nasila się wraz ze zwiększoną prędkością. Nie jest to wynik słabego wyciszenia, bo szum wiatru słychać tradycyjnie przy każdych drzwiach jak w innych autach, tu ewidentnie świszczy w drzwiach kierowcy. W serwisie mówią, że to taka uroda auta, ale ja nie bardzo się z tym zgadzam, bo na jeździe próbnej nie świszczało. Samochód kupiłam niecały miesiąc temu. Rada z serwisu, by posmarować wazeliną nic nie dała. Czy faktycznie to taka cecha tego auta?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Check engine...
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • układ wydechowy
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 1
Awaria katalizatora. Wygląda na to że Francuzi przyoszczedzili na katach ponieważ po około 100k km wyskakuje błąd że układ oczyszczania spalin jest nie sprawny. Próbowałem tankować auto 98 i przeganiać, odłączać sondę lambda, ale bez rezultatu. Prawdopodobna wymiana kata - ASO 5 tys,zamiennik 1.5 ale bez gwarancji że będzie ok. Na szczęście normy Citroena są bardziej rygorystyczne niż polskie (przegląd) i można z tym jeździć
2 komentarze
Citroen C-Elysee II Sedan