Szukaj

Informacje o Citroen C-Elysee II Sedan

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2012 roku. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, C-Elysee II będzie oferowany na innych rynkach, w tym w Europie i Ameryce Łacińskiej (do Chin trafi model C4 L). Samochód konstrukcyjnie powiązany jest z Citroenem C3 – zbudowano go na tej samej, powiększonej jedynie płycie podłogowej. Bliźniaczym modelem C-Elysee II jest Peugeot 301 – oba uzupełniają budżetową ofertę swoich marek. Swoją nazwą (wymawianą Se-Elize) nawiązuje to jednego z symboli Francji: Pól Elizejskich (Champs Elysee).
czytaj więcej
Powagosław
Brzydszy od C4 L, ładniejszy od Peugeota 301. Potencjalny hit sprzedażowy wśród małych rodzinnych sedanów w Europie. Jeśli Polacy przezwyciężą swoje uprzedzenia względem francuskich aut, Skoda Rapid może mieć groźnego konkurenta. ~Powagosław
Luzacjusz
Ubogi krewny tych wszystkich DS-ów faktycznie wygląda trochę jak ubogi krewny. Ale to nie znaczy, że wygląda źle, może to nawet Cadillac wśród aut budżetowych. Wyjaśnimy to na przykładzie: to jak randka z jedną z sióstr Kardashian. Chciałbyś Kim, ale trafiła ci się Khloe. ~Luzacjusz

Citroen C-Elysee II Sedan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4427 mm
Szerokość 1748 mm
Wysokość 1466 mm
Rozstaw osi 2652 mm
Prześwit 140 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 506 l
Ogólna ocena
3,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 48% / przeciw: 52%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Tomasz
Citroen C-Elysee II
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Samochód prosty, wygodny, wygląda ok. Brak turbin, dwumas, wymyślnych układów i systemów elektronicznych sprawia, że o ile coś się zepsuje to naprawisz je u każdego kowala za kilka złotych. Specjalnie dla żony wziąłem samochód dobrze wyglądający, a z uwagi na swój spokój szukałem czegoś czego po gwarancji nie będzie trzeba w kółko naprawiać i wydawać fortuny. Wybraliśmy wersję exclusive i ta jest dość mało VIP, ale wystarcza. Kierownica i drążek zmiany biegów w skórze, klima, podłokietnik, wszystkie szyby elektryczne, czujnik parkowania tył... Zakup auta w wersji podstawowej to chyba tylko dla teściowej, albo jak ktoś lubi umartwiać swoje ciało i umysł. Po mieście śmiga żwawo, przełożenia są ok, moc bardzo ok. W trasie, cóż, jedzie... przełożenia skrzyni za krótkie, V-max małe, głośność w kabinie duża, stabilność jazdy przy 150 km/h przy bocznym wietrze taka sobie. Generalnie jeśli jeździsz po mieście i raz czy dwa razy w roku robisz trasę powyżej 300 km, to auto jest wymarzone, ale jeśli zamierzasz tym robić kilometry po trasie, to bym się zastanowił. Przez 7 lat ZERO jakichkolwiek awarii. Wizyty w serwisie ograniczają się do wymiany oleju, filtrów, podstawowe pierdoły...
4,2
~MrRiverdance
Citroen C-Elysee II
Sedan 1.2 PureTech 82KM 60kW
Podoba mi się klasyczna bryła nadwozia ,nie jest to klasa premium ,ale stylistycznie nie ma do czego się przyczepiać . Ma z pewnością niedoskonałości ,ale na samochód budżetowy nie źle się prezentuje ,nie jest też demonem prędkości ,rodzinny ,wygodny i pakowny i to jest w zasadzie najważniejsze .Opinia ,że dla emerytów i taksówkarzy :) ,może i prawda ,ale czy oni nie potrzebuję się przemieszczać w miarę ładnym samochodem za rozsądną cenę ?Wnętrze nie powala ,ale urok jest w samej prostocie ,im mniej smartfona w samochodzie to chyba lepiej ,mniej do popsucia się ,a to chyba zaleta
5,0
~CE147
Citroen C-Elysee II
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Auto komfortowe, szybkie i przestronne, idealnie sprawdza się do jazdy na polskich drogach. Polecam każdemu, zwłaszcza w wersji Exclusive. Na uwagę zasługuje uniwersalność pojazdu - niskie spalanie przy rozsądnej jeździe po mieście i poza miastem, frajda z szybkiej jazdy po autostradzie, brak problemów z manewrami parkingowymi, zerowa awaryjność kultowej jednostki 1.6 VTI, odporność na trudne nawierzchnie, płynne zawieszenie, ogromny bagażnik. Jeśli chcesz mieć samochód do 50 000 złotych, którym wyprzedzisz każde auto (świetna relacja mocy do masy), a z racji jego pojemności zabierzesz kosiarkę i lodówkę na weekendowy wypad na działkę, to trafiłeś w 10. Kolejny atut koncernu PSA. Jakby to ujął Will Smith w jednej ze swoich ról: "Good job".
Średnie spalanie dla Citroen C-Elysee II Sedan
6,4 – 7,2
l/100 km
4,8 – 4,9
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Citroen C-Elysee II
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Spalanie podane w cyklu mieszanym mniej więcej 35%miasto 35% międzywiejskie 30% autostrada. Ze względu na to, że auto było nowe starałem się nie przekraczać 3tys. obr/min, ale bez zamulania. Przy prędkości 90-105 potrafi spalać około 5l. Samochód bardzo lekki z miękkim zawieszeniem dlatego wygodnie jeździ się po dziurach łatach itp. ale ma to wadę przy gwałtownym hamowaniu z około 100km/h przód nurkuje co daje specyficzne wrażenie ale po kilku razach można się przyzwyczaić.
6,1
Citroen C-Elysee II
Sedan 1.6 HDI 92KM 68kW
Auto użytkowane w pracy, dynamiczna jazda, w trasie często 140+, zarówno według komputera jak i według tankowań obecnie spalanie na poziomie 6,4 l/100. Auto lekkie, bardzo zrywne, silnik dużo lepiej daje radę niż w Berlingo
10,3
Citroen C-Elysee II
Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Auto jest duże w środku, w miarę wygodne, ale na trasę po autostradach i drogach szybkiego ruchu się nie nadaje. Lubie jezdzic w miare szybko i ten samochod nawet na to pozwala, ale przy predkosci 140 - 180 km/h spalanie waha sie od 10 l do 15 l/100 km, przy czym srednio mamy 13- 14 l/100 km. Czyli duzo, duzo wiecej niz Chrysler 300C z silnikiem 3.5 V6 PB.
Specyficzne odgłosy z tyłu podczas pokonywania nierówności.
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • nadwozie
Podczas pokonywania nierówności - bez względu na prędkość (również przy delikatnym staczania na luzie) słyszę trzeszczenie z tyłu. Odgłos jakby guma tarłą o szkło/tworzywo (pierwsze skojarzenia). Mam wrażenie jakby jego źródło było zlokalizowane na wysokości ramion pasażera siedzącego za kierowcą. Oczywiście to może być złudne i dźwięk moze pochodzić z innej lokalizacji. Początkowo myślałem, że to antena na którą wiele osób narzeka, ale jej demontaż nie usunął przyczyny. Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Świszczące uszczelki w drzwiach kierowcy.
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • nadwozie
Świszczy uszczelka w drzwiach kierowcy, nie wiem okno czy drzwi. Jest wrażenie jakby drzwi albo okno były niedomknięte.Nasila się wraz ze zwiększoną prędkością. Nie jest to wynik słabego wyciszenia, bo szum wiatru słychać tradycyjnie przy każdych drzwiach jak w innych autach, tu ewidentnie świszczy w drzwiach kierowcy. W serwisie mówią, że to taka uroda auta, ale ja nie bardzo się z tym zgadzam, bo na jeździe próbnej nie świszczało. Samochód kupiłam niecały miesiąc temu. Rada z serwisu, by posmarować wazeliną nic nie dała. Czy faktycznie to taka cecha tego auta?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Check engine...
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • układ wydechowy
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 32
Nie 1
Awaria katalizatora. Wygląda na to że Francuzi przyoszczedzili na katach ponieważ po około 100k km wyskakuje błąd że układ oczyszczania spalin jest nie sprawny. Próbowałem tankować auto 98 i przeganiać, odłączać sondę lambda, ale bez rezultatu. Prawdopodobna wymiana kata - ASO 5 tys,zamiennik 1.5 ale bez gwarancji że będzie ok. Na szczęście normy Citroena są bardziej rygorystyczne niż polskie (przegląd) i można z tym jeździć
2 komentarze
Citroen C-Elysee II Sedan