Citroen C-Elysse to kompaktowy sedan, który swoimi gabarytami mieści się pomiędzy segmentami B i C i wspólnie z Peugeotem 301 należy do tzw. budżetowych sedanów. Pierwsza generacja tego modelu, nazywająca się wówczas Elysse, oferowana była od 2002 r. wyłącznie na rynku chińskim jako wspólne dzieło koncernu PSA oraz chińskiej firmy Dongfeng Motor. Auto konstrukcyjnie bazowało na modelach ZX i Xsara. Dopiero po faceliftingu w 2008 r. zmieniono nazwę na C-Elysse, nawiązując tym samym do jednego z symboli Francji: Pól Elizejskich (Champs Elysee), a na Starym Kontynencie i innych kontynentach zadebiutowała dopiero druga generacja modelu, która pojawiła się na rynku w 2012 r.
czytaj więcej
Brzydszy od C4 L, ładniejszy od Peugeota 301. Potencjalny hit sprzedażowy wśród małych rodzinnych sedanów w Europie. Jeśli Polacy przezwyciężą swoje uprzedzenia względem francuskich aut, Skoda Rapid może mieć groźnego konkurenta.
~Powagosław
Ubogi krewny tych wszystkich DS-ów faktycznie wygląda trochę jak ubogi krewny. Ale to nie znaczy, że wygląda źle, może to nawet Cadillac wśród aut budżetowych. Wyjaśnimy to na przykładzie: to jak randka z jedną z sióstr Kardashian. Chciałbyś Kim, ale trafiła ci się Khloe.
~Luzacjusz