Szukaj

Informacje o Citroen Berlingo II Combi 1.6 HDI FAP 110KM 81kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: VANy
Silnik benzynowy 1.6l zarówno w wersji 95- jak i 120KM lubi pracować na obrotach. To właśnie tam rozwija swoją moc, dlatego w przypadku pozamiejskich prędkości nieco łatwiej jeździ się dieslem 1.6 HDI. Ma dość mocny dół i równomiernie rozwija moc, ale wersji 75- i 90KM brakuje nieco werwy. Wariant 112-konny jest najlepszym wyborem.
Powagosław
Samochody użytkowe to zwykle najmniej interesujące propozycje w ofercie każdej marki. Citroen wprowadza nową jakość w tej dziedzinie. Berlingo wygląda naprawdę ciekawie, a do tego oferuje wszystko to, co powinno mieć dobre auto dostawcze. ~Powagosław
Luzacjusz
Nigdy nie myślałem, że nadejdzie taki moment, że popatrzę na dostawczaka bez pogardliwego grymasu na twarzy. Stało się. Choć i tak wolałbym raz przejechać się Ferrari niż przez całe życie jeździć Berlingo. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2000 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~DDs54
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 HDI FAP 110KM 81kW
Duże pakowne auto z elastycznym silnikiem i niskim spalaniem paliwa (1,6 HDi 80 kW). 2 gwiazdki w ogólnej ocenie odejmuję za głośno pracujące zawieszenie i irytujące stuki przedniego zawieszenia (talerzyk kolumny McPhersona, który po dokręceniu daje odpocząć uszom na 2-3 tygodnie). Do tego luźno pracujący lewarek zmiany biegów, który haczy przy zmianie z 2 na 3 bieg. Zimą skrzypią mocowania rolety (półki) bagażnika. Ponadto w bagażniku brakuje jeszcze schowka w osłonie bocznej. Przy tej odległości od karoserii spokojnie można było wygospodarować miejsce np. na apteczkę czy klucz do zmiany kół.
3,8
~Jędker
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 HDI FAP 110KM 81kW
Berlingo XTR jest moim służbowym samochodem (budownictwo). Użytkuje je 1,5 roku, przejechałem ponad 84 tys. km przez ten czas. Samochód przestronny, pakowny (bardzo przydatna uchylana tylna szyba, pozwala na zapakowanie na sztywno bagażnik). Jakość wykonania nie porywa, śruba od górnej półki sama się wykręciła, pokrywa bezpieczników na śmieszne blaszki mocowana, tak solidnie to wykonane, że jedna blaszka poluzowała się i zagineła i tak odstaje teraz ta pokrywa, ale to pierdoły. Najbardziej nie podobają mi się w niej przednie fotele, są niewygodne, twarde, trasa do 250 km, jak cię mogę, ale powyżej trzeba co jakiś czas prostować się na parkingu. Do tego twarde zawieszenie. Kolejna rzecz, to jest to niby samochód rodzinny, ale oświetlenia dla 2 rzędu foteli nie przewidziano, znaleźć coś po ciemku tam bez latarki to sztuka. Jak ktoś wcześniej wspomniał, wycieraczki zamontowane dużo niżej niż wylot powietrza na przednią szybę. Na postoju auto nie nagrzeje się (to samo jest w Jumperach), Astre zostawiałem przed biurem na chodzie przez 5 - 10 min i potem wsiadałem do ciepłego, a tu nic. Przy temperaturze otoczenie 0'C przy spokojnej jeździe zaczyna się nagrzewać po ok 8 km. (tyle mam z kwatery na budowę). Serwis to porażka, w szczególności Auto Postek Gdańsk. Na biegu jałowym słychać łożysko - wg serwisu to normalne Wpadające w wibracje koło prawe - wg serwisu nic tam nie ma Uszkodzone odpowietrzenie zbiornika paliwa, najpierw podczas tankowania paliwo wyciekało, serwis zatkał odpowietrzenie. Zbiornik plastikowy, podczas jazdy autostradą, podciśnienie zasysa zbiornik, w pewnym momencie można zaobserwować wzrost poziomu paliwa zamiast jego opadania. Serwis nie umie tego naprawić, sugeruje, że może wymienić odpowietrznik, który jest zespolony z całym bakiem. Czyli trzeba kupić cały zbiornik, jak dobrze pamiętam, krzykneli 3 tys. zł (teraz nie pamiętam czy netto czy brutto za sam zbiornik). Samochód ogólnie sympatyczny, dla rodziny, która jednorazowo robi do 200 km, w sam raz. Jako samochód w długie trasy nie polecam. Osobiście nie kupiłbym tego samochodu, jak już coś z tej kategorii, to mile wspominam Grand Voyagera (co prawda tydzień nim jeździłem, ale wygodny, z automatem, spodobał mi się.)
4,4
~Słowik
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 HDI FAP 110KM 81kW
Jak czytam opinię poniżej, że komuś przy 50 tyś km, rozsypuje się zawieszenie i pada silnik, to mogę tylko wyobrazić sobie jak taka osoba eksploatowała ten samochód.No ale cóż, firmowe auto więc nie ma się czym przejmować, firma kupi nowy. Jak dla mnie nie ma w tej klasie lepszej oferty biorąc pod uwagę możliwości przewozowe auta, silnik, wyposażenie i wygląd.Kupiłem auto z dobrym rabatem za 62000 zł z pełnym wyposażeniem min. nawigacja, czujniki parkowania, dwustrefowa klima itd. Za VW Cady z takim wypasem musiałbym zapłacić chyba ze 100 tyś.
Średnie spalanie dla Citroen Berlingo II Combi 1.6 HDI FAP 110KM 81kW 2008-2012
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 HDI FAP 110KM 81kW
Spalanie poniżej oczekiwań. Co prawda auto jest wysokie i narażone na podmuchy powietrza, ale zdecydowanie silnik jest za mały. Miałem 1.6 110 KM - porażka. Zdecydowanie lepsze były te stare 2.0 HDI. Te nowe silniki niby ekologiczne. Co z tego jak na autostradzie do Berlina ze średnią prędkością 130 km/h spalał wg komputera średnio 10,5l na 100km. Porażka . Zdcecydowanie nie polecam, choć wiem od znajomego że nowe VW CADDY też tyle pali z podobnym silinikiem. Lepszy już tam jest silnik 2.0 w dieslu..
7,2
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 HDI FAP 110KM 81kW
Po mieście średnio 8,5 l ON, na trasie średnio 6,3, średnia około 7,5 k. Na austostradzie przy prędkości około 150-160 km/h średnia 10,5 przy silnym wietrze i mocnych opadach deszczu. Porażka na tej autostradzie. Ogólnie stwierdzam że mimo iż miałem najsilniejszy silnik bo o mocy 110 KM to i tak za mało. Wiem że to nie auto pościgowe, ale zdecydowanie za słaby silnik. Czasem jeździłem spokojnie a czasem dynamicznie, stąd te różnice w spalaniu. Wg mnie Citroen niepotrzebnie pod pretekstem oszczędności zrezynował z 2 l diesli. Pod względem spalania nie polecam.Autem przejechałem około 31000 km.
5,9
Citroen Berlingo II
Combi 1.6 HDI FAP 110KM 81kW
BYWA TAK (W/G KOMPA SPISANE PO TRASIE): 4,8 JAK WYPRZEDZAJĄ CIĘ ROWERZYŚCI (PUSTY) 5,5-6,0 ZAŁADOWANY V+/-110KM/H 6,2-7,2 ZAŁADOWANY NA MAXA (KOŁA W NADKOLACH + PRZEDNI FOTEL) LUB V DO 150KM/H 6,5- I WIĘCEJ... MIASTO PRZEGLĄDY I NAPRAWY TO INNA BAJKA. DILER (POZDRAWIAMY GLIWICE) ZAPOMINAŁ WSPOMNIEĆ ŻE PRZY DUŻYCH PRZEBIEGACH PRZEGLĄDY SĄ CO 15.000 KM. JAK W F.126 MAM AUTO OD 08.2010 TERAZ MA 105.000 I UAWGA ZA PRZEGŁĄDY Z WYMIANAMI I JEDNĄ NA PRAWĘ W ROKU 2011 ZAPŁACIŁEM 4289,88 ZŁ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! K A T A S T R O F A W TYM NAPRAWA PŁATNA BYŁA JEDNA PADŁY TYLNE PIERŚCIENIE ABS I TAK: CZĘŚCI-40,05 ROBOCIZNA-98,40 NORMALNIE SZLAK MNIE TRAFIA JAK TO WSZYSTKO ZLICZAM NIE ISTNIEJE ŻADEN CHARMONOGRAM SZYBSZYCH PRZEGLĄDÓW WIĘC ZA KAŻDYM RAZEM DOPASOWUJĄ GO DO "NORMALNEGO" LIPA LIPA LIPA ILE RAZY MOŻNA WYMIENIĆ FILTR KABINY!!!!!!!!!!!!!!!! COMBO PRZEGLĄDY MA CO 30000/50000 DOBLA CO 30000 A TU WIELKIE G.................!!!!!!!!!!!!!!!!!
Silnik, zawieszenie i układ kierowniczy.
  • Citroen Berlingo II
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Silnik po przebiegu rzędu 7-10 tys. - cieknie z misy olejowej, wada fabryczna - kończy się wizytą w serwisie, gdzie na gwarancji uszczelniają misę olejową (u mnie przy 9 tys. uszczelnianie misy olejowej plus wymiana uszczelki przy turbinie - zalało silnik olejem od góry - to też przypadłość tego silnika). Nastepna przypadłość Berlingo III - stukające zawieszenie tylne. Kolejna rzecz - skrzypiące okna boczne uchylne. Gumki pod uchylna szybą tylną wycierają lakier do blachy - radzę coś podkleić. Trochę za bardzo czułe wspomaganie układu kierowniczego - radzę uważać na zakręcie na poprzecznych garbach, auto lubi zarzucić tyłem, po prostu trzeba mocno trzymać kierownicę. Narazie tyle z moich obserwacji, wersja XTR HDi 110KM, przebieg około 10 tys. Poza tym silnik całkiem elastyczny i dynamiczny, przyzwoite spalanie.
silnik
  • Citroen Berlingo II Combi 1.6 110KM 81kW 2008-2012
  • silnik
  • 114 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
citroen berlingo 1.6 benzyna 2012 rok płyn chłodniczy dostał się do silnika wada niby została usunięta mechanik później stwierdził że jakieś wanosy trzeba wymienić i wymienił ale auto dalej nie odpala teraz twierdzi że komputer się rozprogeamowal nie wiem ci jest czy mechanik się nie zna
Niski poziom nocą
  • Citroen Berlingo II Van 1.6 HDI 92KM 68kW 2008-2012
  • silnik
  • 167 tys. km
Wyświetla błąd niski poziom nocą Zapełnienie filtra cząstek stałych Zbiornik jest pełen nie widzi poziomu nie idzie wykasować błędów wszystkie możliwe zeczy sprawdzone dysza rozpylacza pracuje , system kontroli przelewu działa . Nie idzie wypalić filtra i wykasować Wojza
Oczekuje na rozwiązanie
Citroen Berlingo II Combi